Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Mustang Mach-E GT

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Η νέα Ford Mustang Mach-E GT προσγειώθηκε στην Ελλάδα και κόβει την ανάσα τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και αισθητικά. Το σίγουρο είναι ότι θα απογειώσει τις αισθήσεις σας…

Ας ξεκινήσουμε… Όταν ακούτε Mustang, το μυαλό πηγαίνει αυτόματα στο γνώριμο αμερικάνικο pony car. Μήπως σας έρχονται σκηνές με τον Steve McQueen πίσω από το τιμόνι μιας κλασικής Mustang ή μήπως  όταν κάποια σας συστήνεται με το όνομα Ελεωνόρα εσείς τη φαντάζεστε… γκρι με δύο μαύρες ρίγες. Όχι, δεν έχετε κανένα πρόβλημα!

Εδώ και πάνω από πεντέμισι δεκαετίες, η Mustang έχει δημιουργήσει τον δικό της μύθο στην αυτοκίνηση, έχει αφήσει το δικό της στίγμα. Για τη Ford όμως, η χρήση του ονόματος της Mustang έπρεπε να μεταβεί στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και σίγουρα ήταν δύσκολη υπόθεση.

Ποια είναι λοιπόν η νέα τάση στην αυτοκίνηση; Τα SUV και τα ηλεκτρικά οχήματα!
Η νέα Mustang συνδυάζει αυτούς τους δύο κόσμους με τον καλύτερο τρόπο.

Ξεκάθαρα εκθαμβωτική
Έχοντας δοκιμάσει την τετρακίνητη Mustang Mach-E των 351 ίππους και γυρίζοντας την πισωκίνητη των 294 PS στη “βάση” της, οι σκέψεις μου είχαν μια αδιάφορη στάση απέναντι σε αυτό που επρόκειτο να αντικρίσω. “Πόσο διαφορετική θα μπορούσε να είναι η GT έναντι των υπολοίπων Mach-E;”, σκέφτηκα. Και όμως! Η δυναμική της σχεδίαση είχε ως αποτέλεσμα την άμεση διαστολή των κορών των ματιών μου. Επιβλητική και κομψή σε εντυπωσιακό “Cyber Orange” χρώμα, μια αποκλειστικότητα για την έκδοση GT όπως και το Grabber Blue χρώμα.

Οι εντυπωσιακές 20 ιντσών ζάντες αλουμινίου κρατούν στο ύψος του το premium SUV υψηλών επιδόσεων των 4,71 μέτρων, που ολοκληρώνουν με όμορφο τρόπο τα αεροδυναμικά βοηθήματα περιμετρικά του αμαξώματος. Η πληθωρική του σιλουέτα ολοκληρώνεται από την ειδική γυαλιστερή μάσκα και τις βαμμένες σε κόκκινη -Colorado Red- απόχρωση δαγκάνες της Brembo. Ακόμα, έχουν βαφτεί σε μαύρο χρώμα οι εξωτερικοί καθρέφτες και στην περίπτωση που το “δικό” μας μοντέλο δεν εξοπλιζόταν με την προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή, η οροφή θα ήταν και αυτή σε μαύρη απόχρωση.

Μπαίνοντας στο cockpit
Η εναλλαγή μου από την “απλή” Mach-E στην GT ήταν εντός ολίγων λεπτών. Επομένως, παρόλο που η εικόνα του cockpit ήταν πολύ φρέσκια στα μάτια μου, οι διαφοροποιήσεις της ισχυρότερης Mustang Mach-E δεν ήταν ιδιαίτερα έντονες. Ωστόσο, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έγινε αντιληπτό το μεγάλο “GT” που αναγράφεται επάνω το υποβραχιόνιο, ενώ το σώμα μου κούμπωσε σωστά στα νέα μπάσκετ καθίσματα της Ford Performance, τα οποία παρέχουν εξαιρετική πλαϊνή στήριξη.

Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε την μεγάλη οθόνη αφής 15,5 ιντσών σε κάθετη διάταξη, η οποία -εκτός ότι μαγνητίζει το βλέμμα- διαθέτει στη GT ακόμα ένα προφίλ οδήγησης, το Untamed Plus, για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω. Ψάχνοντας λίγο ακόμα μέσα στην τεράστια ταμπλέτα, συναντήσαμε και μια εφαρμογή, τη sketch, επιτρέποντας στον χρήστη να ζωγραφίζει ή να κρατάει σημειώσεις. Φυσικά αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο εφόσον ακινητοποιηθεί το όχημα, για λόγους ασφαλείας. Κορυφαία είναι τα πλαστικά και οι επενδύσεις, με το μαλακό διάτρητο σουέντ δέρμα να προσδίδει μία ξεκάθαρη αίσθηση πολυτέλειας σε όλο το σαλόνι.

Όλα τα υπόλοιπα δεν αλλάζουν σε σχέση με τις “απλές” εκδόσεις Mach-E με τη “βοηθητική” οθόνη πίσω από το τιμόνι να δείχνει τις βασικότερες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός. Όσο για τους χώρους, φιλοξενούν πολύ εύκολα την οικογένειά ή την παρέα σας. Σε αυτό βοηθά το μεγάλο μεταξόνιο των 2.984 χλστ. και η σωστά ενσωματωμένη μπαταρία στον ειδικό χώρο κάτω από τους επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 402 λίτρα, ενώ διατίθεται και επιπλέον αποθηκευτικός χώρος (81 λίτρων) κάτω από το εμπρός καπό. Ακόμα, πρέπει να αναφέρουμε την εκπληκτική απόδοση του συστήματος ήχου της B&O με 10 ηχεία διασκορπισμένα σε όλη την καμπίνα να χαρίζουν κρυστάλλινο ήχο σε όλες τις εντάσεις.

Το περιβάλλον υψηλής τεχνολογίας ολοκληρώνει μία πληθώρα συστημάτων υποστήριξης της οδήγησης, μεταξύ των οποίων τα Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring, Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, Active Park Assist 2.0 και Pre-Collision Assist με Auto Emergency Braking.

Εκρηκτική στον δρόμο
Μόνο από τα χαρτιά, η νέα Mustang Mach-E GT δείχνει γρήγορη. Διόρθωση. Τρομερά γρήγορη! Αλλιώς είναι όμως να τα υπολογίζετε βάσει των τεχνικών χαρακτηριστικών του επίσημου pdf και αλλιώς να βυθίζετε άγρια το δεξί πεντάλ με το ηλεκτρικό αγρίμι να εξαπολύει όλη του τη δύναμη στην άσφαλτο. Το σύστημα πρόωσης με τους δύο AC σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη που για την περίσταση αποδίδουν 487 άλογα. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα και το τράβηγμα των 860 Nm ροπής είναι μεν γραμμικό, αλλά πολύ ισχυρό. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα, ενώ ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας του συστήματος τετρακίνησης παρέχει ανεξάρτητα πρόσθετη ισχύ, ροπή και ελκτική πρόσφυση στους εμπρός τροχούς για ομαλή επιτάχυνση και άριστες επιδόσεις στις στροφές.

Την… ακούς
Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που κάνουν τη GT να διαφέρει σε σχέση με τα υπόλοιπα “αδερφάκια” του, όπως αναφέραμε και παραπάνω, είναι το ένα επιπλέον προφίλ οδήγησης. Συνεπώς, εκτός από τα Whisper, Active και Untamed, η νέα Mach-E GT διαθέτει και το Untamed Plus, το οποίο ενεργοποιείται εφόσον το σύστημα “διαβάσει” συγκεκριμένες παραμέτρους, όπως είναι η θερμοκρασία της μπαταρίας, των εξωτερικών συνθηκών, το οδηγικό στυλ κλπ. Αφού ο οδηγός επιλέξει αυτό το πρόγραμμα, γίνεται πιο άμεσο το σύστημα διεύθυνσης, είναι πιο αυξημένη η απόκριση του γκαζιού, σφίγγει η ανάρτηση και ενισχύεται ο τεχνητός εσωτερικός ήχος του προγράμματος Untamed.

Παράλληλα, ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να προσφέρει σταθερότητα όσον αφορά την παροχή ισχύος και ροπής σε διαδοχικούς γύρους σε μία πίστα. Το προφίλ αυτό ρυθμίζει και τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας για ελάχιστη παρέμβασή τους κατά την οδήγηση σε πίστα. Αναφορικά με τον ήχο, ακόμα και με το όχημα σταματημένο ακούγεται ένα γνώριμο γουργουρητό. Εάν σας ενοχλεί, τότε πολύ εύκολα μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Καλοστημένη
Στον δρόμο, η Mustang Mach-E GT είναι σαφώς πιο σφιχτή και απόλυτη σε σχέση με τις απλές εκδόσεις
και αυτό οφείλεται στο γενικό set-up των αναρτήσεων και των 20άρων τροχών με ελαστικά διαστάσεων 245/45. Τη διαφορά κάνει όμως το MagneRide, που είναι τα ειδικά αμορτισέρ με μαγνητοροϊκή τεχνολογία για μεταβολή του βαθμού απόσβεσης μέσα σε ελάχιστα δέκατα του δευτερολέπτου. Έτσι, ο οδηγός έχει στη διάθεση του ένα απόλυτο και σφιχτό σπορ μοντέλο στο πρόγραμμα Untamed (Plus), ενώ για την καλύτερη απόσβεση και για καθημερινή μετακίνηση τα προγράμματα Whisper και Active είναι μονόδρομος.

Αναφορικά με το βάρος, η GT ζυγίζει 2,3 τόνους και χάνεται με ένα απλό πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ωστόσο, εκεί που γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό είναι σε μια φιδίσια διαδρομή, όπου το βάρος μετατοπίζεται απότομα. Η Ford γνωρίζει καλά όμως τη φιλοσοφία και τον χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου σαν αυτό και γι’ αυτό χαμήλωσε κατά 10 χλστ. το αμάξωμα και αύξησε αρνητικά το κάμπερ. Με τη βοήθεια της τεχνογνωσίας της φίρμας και τη σωστή κατανομή βάρους, η GT μπορεί να πατάει σωστά και πλασάρεται με τη σωστή γωνία. Αλλά προσέξτε, το “αθόρυβο γκάζι” ελλοχεύει κινδύνους και είναι εύκολο να το παρακάνει κανείς. Ευτυχώς, οι τετραπιστονες δαγκάνες 385 χιλιοστών της Brembo και μια σουίτα από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού υπογράφουν για ένα σίγουρο φρενάρισμα.

Αυτονομία και φόρτιση
Όσο για την αυτονομία η Ford δίνει περίπου 500 χιλιόμετρα
στον κύκλο WLTP, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως θα υπάρξει ένα μικρό όφελος από τις over-the-air αναβαθμίσεις με αύξηση της μπαταρίας λιθίου ιόντων από τις ωφέλιμες 88 kWh στις 91 kWh (συνολική στις 98,7 kWh). Αυτή τη στιγμή, σε πραγματικές συνθήκες είναι δύσκολο να φτάσει κοντά στην εργοστασιακή αυτονομία. Οι επιδόσεις σάς κάνουν να χαμογελάτε και συχνά θα πιάνετε τον εαυτό σας να βυθίζεται το πεντάλ για να νιώθετε αυτή την… ευχάριστη αίσθηση.

Αυτό έχει και το κόστος του. Να πέφτουν πιο γρήγορα τα υπολειπόμενα χιλιόμετρα. Επομένως, μια αυτονομία στα περίπου 400 χιλιόμετρα είναι πιο εφικτή. Όσο για τη φόρτιση, η πιο γρήγορη περίπτωση είναι σε συνεχές ρεύμα 150 kW με χρόνο 45 λεπτών για το 10-80% της μπαταρίας. Σχετικά με την κατανάλωση κατέγραψα περίπου στις 22 kWh/100 χλμ., η οποία κατά ένα μεγάλο μέρος οφείλεται στα σπορ ελαστικά και στα περίπου +70 κιλά του επιπλέον εξοπλισμού.

Η Mustang Mach-E GT έχει… μεταμορφωθεί σε ένα premium SUV υψηλών επιδόσεων και -παρόλο που υπάρχουν λίγα αυτοκίνητα στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτή τη στιγμή- το αδάμαστο “άλογο” αποτελεί το καλύτερο στο είδος του. Σπορ αίσθηση, καλοστημένο και ικανό να χαρίσει οδηγικές συγκινήσεις. Η Ford γνωρίζει πώς να προσφέρει στον οδηγό την κορυφαία οδηγική συμπεριφορά. Εάν τώρα θεωρείτε ότι δεν θα έπρεπε να λέγεται Mustang, τότε στα ίδια περίπου χρήματα επιλέγετε την πισωκίνηση 5λιτρη Mustang GT των 460 ίππων. H επιλογή, δική σας!

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Ford Mustang Mach-E GT AWD 487 PS
Ισχύς: 487 PS
Ροπή: 860 Nm
Κινητήρες: 2 (ένα ηλεκτρικό μοτέρ ανά άξονα)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 3,7 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 20,6 kWh/100 km / 22 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή/ δοκιμής: 500 km/ 400 km
Εκπομπές CO2: 0
Βάρος: 2.348 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.743/ 1.881/ 1.586 mm
Μεταξόνιο: 2.984 mm
Χώρος αποσκευών: 402-1.420 lt (+81 lt μπροστά)
Τιμή: Από 81.220 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πως κάνει η Mustang Mach-E οικονομία στη Ford;
Ford Mustang Mach-E GT: O μύθος συνεχίζεται και στην ηλεκτροκίνηση
Ford Mustang Mach-E GT: Ηλεκτρικός κεραυνός

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto