Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 351 PS

  • Νίκος Μαρινόπουλος (nm@newsauto.gr)

Αυτοκίνητα όπως η Mustang Mach-E αποδεικνύουν δύο πράγματα: πρώτον, πως όλα τα ηλεκτρικά δεν είναι ίδια και δεύτερον πως ένα ηλεκτρικό μπορεί να είναι και σπορ.

Γιατί ένα ηλεκτρικό crossover να περιέχει στην ονομασία του την λέξη Mustang; Γιατί να μην λέγεται απλά Mach-E; Προφανώς αυτές να ήταν οι πρώτες σκέψεις κάθε petrolhead στο άκουσμα του πρώτο ηλεκτρικού Ford ευρείας παραγωγής και διάθεσης. Και δεν έχουν άδικο αφού ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο προφανώς και δεν έχει καμία σχέση με το εμβληματικό pony-car. Πέρα όμως από το στεγνό των δεδομένων υπάρχει και το συναίσθημα που μπορεί να βγάζει κάθε αυτοκίνητο και για αυτό στην Ford Team Edison αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν την λέξη Mustang. Δικαιολογία του μάρκετινγκ; Μπορεί και ναι. Αλλά όσο περισσότερο οδηγούσα την Mach-E, τόσο περισσότερα… Mustang ανακάλυπτα. Έστω και αυτά τα λίγα…

Σχεδιαστικά, η Mach-E δεν είναι ένα SUV, αλλά ένα μεγάλο crossover που έχει μήκος 4,731 μέτρων και απέχει μόλις 14,5 εκατοστά από το έδαφος. Άλλωστε, αυτός ήταν και ένας από τους στόχους των σχεδιαστών αφού ένα σπορ μοντέλο πρέπει να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο κέντρο βάρους. Το μακρύ καπό είναι ένα στοιχείο σύνδεσης με την Mustang, μόνο που δεν κρύβει κάποιο θερμικό μοτέρ αλλά τα ηλεκτρονικά ισχύος (και το μοτέρ της τετρακίνητης έκδοσης AWD, στην πισωκίνητη RWD υπάρχει μόνο ένα πίσω). Μαζί με ένα «frunk», όπως ονομάζεται ένα μικρό πορτμπαγκάζ 81 λίτρων.

Από το πλάι θα πρέπει να βάλεις αρκετά την φαντασία σου να δουλέψει για να πάει ο νου σου σε μια υπερυψωμένη Mustang με έντονη κλίση της οροφής και μια περίτεχνα ενσωματωμένη οροφή που τονίζεται από το μαύρο. Στο ίδιο χρώμα είναι βαμμένα τόσο τα τόξα των τροχών όσο και τα χαμηλότερα σημεία περιμετρικά του αμαξώματος. Απαρατήρητοι δεν περνούν και τονισμένοι ώμοι. Ωστόσο, το πιο ισχυρό σημείο που να συνδέει έντονα την Mach-E με την Mustang να είναι τόσο το εμπρός μέρος με την κλειστή μάσκα και το αλογάκι να καλπάζει, όσο και στο πίσω μέρος με τα χαρακτηριστικά σώματα με τις κάθετες φέτες.

Μέχρι εδώ ίσως να έχετε προσέξει πως δεν υπάρχουν λαβές στις πόρτες. Και αυτό επειδή ανοίγουν αυτόματα πιέζοντας ένα διακόπτη στην κολόνα του αμαξώματος και δίχως την χρήση κλειδιού. Χάρη στο Phone As A Key ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το smartphone του για να ξεκλειδώσουν οι πόρτες ή να εκκινήσει το σύστημα πρόωσης δίχως την χρήση κλειδιού ή να βγει το κινητό από την τσέπη. Και τι γίνεται αν το κινητό μείνει από μπαταρία; Για αυτό υπάρχει ένα έξυπνο PIN στην μεσαία κολόνα για να ανοίξουν οι πόρτες και η εισαγωγή του στην οθόνη αφής.

Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα είναι πρωτόγνωρη για ένα Ford, κάπως πιο γνώριμη από τα Tesla. Δεν θα μπω στη λογική της σύγκρισης, αφού η Mach-E έχει το δικό της… αλγόριθμο σε ότι αφορά στο μενού (που «τρέχει» σε SYNC της πιο πρόσφατης γενιάς) της τεράστιας κάθετης οθόνης των 15,5” που είναι εξαιρετική σε απόκριση, γραφικά, αλλά και ευανάγνωστη στο δυνατό φως. Σχεδόν τα πάντα ρυθμίζονται από αυτήν, ενώ πολύ σωστά υπάρχει στη βάση της ένα πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο. Μπροστά από το τιμόνι υπάρχει και μια δεύτερη οθόνη 10,2” που προσφέρει μια σειρά από περιεκτικές πληροφορίες, ενώ η κονσόλα φιλοξενεί το πιεζοπεριστροφικό διακόπτη για την επιλογή της κίνησης.

Σχετικά με την ποιότητα κατασκευής δεν υπάρχουν περιθώρια κριτικής αφού τα πάντα είναι προσεγμένα στην παραμικρή λεπτομέρεια με κορυφαίας ποιότητας υλικά και προσεγμένη συναρμολόγηση, ενώ αν θέλει κάποιος να εντοπίσει ένα μεμπτό σημείο αυτό θα μπορούσε να είναι το κάπως σκληρό πλαστικό σε ένα μικρό μέρος στο πάνω τμήμα του ταμπλό. Εννοείται πως υπάρχουν διάφορες πρακτικές λύσεις και θύρες συνδεσιμότητας. Όσον αφορά τους χώρους, αυτοί είναι μεγάλοι και άνετοι, όπως και για τους πίσω επιβάτες που έχουν πολύ αέρα για τα γόνατά τους και για τα κεφάλια τους. Όσο για το πορτμπαγκάζ δεν υπάρχουν και πολλές γκρίνιες αφού ξεκινά από τα 402 λίτρα (ανεξαρτήτως αν η έκδοση είναι τετρακίνητη) και φτάνει τα 519 μέχρι την οροφή. Α, μην ξεχνάτε και τα 81 λίτρα του frunk, που προ-είπαμε.

Στο χαλαρό

Η Mach-E παίρνει ζωή πιέζοντας τον ανάλογο διακόπτη και από εκεί και πέρα ξεκινάς όπως με κάθε ηλεκτρικό. Δεν υπάρχει κιβώτιο, η επιτάχυνση είναι άμεση, αθόρυβη και εκρηκτική. Ωστόσο, η εμπειρία οδήγησης είναι διαφορετική ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα κίνησης. Το Whisper είναι το πιο ήρεμο, το Active το πιο ισορροπημένο για την καθημερινότητα και το Untamed το πιο σπορ για σβέλτη και πιο free οδήγηση. Σε αντίθεση με άλλα ηλεκτρικά ο οδηγός δεν χρειάζεται να επεμβαίνει στην ένταση της ανάκτησης ενέργειας και για αυτό δεν υπάρχουν paddles στο τιμόνι.

Όλα γίνονται αυτόματα, ενώ υπάρχει και λειτουργία one-pedal που την βρήκα πιο ταιριαστή στο πιο χαλαρό Whisper (ελαφρώνει το τιμόνι, πιο ήπιο το πεντάλ του γκαζιού) και την απέφυγα στο Untamed (το «αδάμαστο» σπορ πρόγραμμα) λόγω της κάπως απότομης μεταβολής του. Πάντως, για όσους δεν μπορούν να συνηθίσουν το one-pedal (ανεξαρτήτως προγράμματος) μπορούν να το απενεργοποιήσουν από το μενού της οθόνης (προσωπικά το βρήκα βολικό στο Whisper). Το ίδιο ισχύει και για την τεχνητή αναπαραγωγή ήχου στο Untamed που προσομοιώνει ηχητικά την επιτάχυνση μιας συμβατικής Mustang. Μάλιστα το κάνει αρκετά καλά. Κάτι που δεν μου άρεσε και τόσο, ήταν το κάπως καταπιεστικό σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας.

H Mach-E της δοκιμής μας είναι της κορυφαίας (προς το παρόν διαθέσιμης στην χώρα μας) έκδοσης AWD Extended Range 351 PS. Με άλλα λόγια η τετρακίνητη με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ που συνδυαστικά αποδίδουν 351 ίππους και τροφοδοτούνται με ενέργεια από την μπαταρία 98,7 kWh με ωφέλιμη χωρητικότητα 88,0 kWh. Θεωρητικά η αυτονομία φτάνει τα 540 χιλιόμετρα, πρακτικά και ανάλογα με την κατανάλωση βρίσκεται στα 480+ χιλιόμετρα.

Όσον αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας προφανώς και όποιος αγοράσει μια Mach-E δεν θα την φορτίζει σε οικιακή πρίζα όπου χρειάζεται μια μέρα και βάλε. Η εγκατάσταση ενός wallbox (π.χ. στο σπίτι ή στο γραφείο) είναι αναγκαία και μάλιστα ένα τριφασικό 11,0 kW από την στιγμή που ο on-board φορτιστής του αυτοκινήτου είναι και αυτός 11άρης. Σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται περίπου 9 ώρες (6-7 για την μικρότερη μπαταρία) για φόρτιση στο 10%-80% της μπαταρίας και μια αυτονομία 490 χλμ. (κατά την Ford). Όσον αφορά την ταχυφόρτιση DC, η  Mach-E υποστηρίζει έως 150 kW, αλλά πρακτικά στην χώρα μας όσοι (πραγματικά λίγοι) DC φορτιστές υπάρχουν είναι 50άρηδες.

Στο γρήγορο

Αν σας κούρασα με τα τεχνικά έφτασε η ώρα να κινηθούμε λίγο πιο… σβέλτα με την Mach-E. Η οποία στον αυτοκινητόδρομο κινείται ταχύτατα, με πολύ καλά επίπεδα άνεσης και γενικότερα να έχεις την αίσθηση πως κινείσαι με αρκετά… μαχ. Ωστόσο, αν το παρακάνεις και κινείσαι όλη την ώρα με υψηλές ταχύτητες τότε θα δεις την αυτονομία να μειώνεται πιο γρήγορα και την κατανάλωση να ανεβαίνει προς το 25άρι. Μην σας τρομάζει όμως το νούμερο αυτό αφού σε κανονικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στις 20,0 kWh/100 χλμ.

Πως στρίβει η Mach-E; Εντυπωσιακά. θα έλεγα. και όπως σε κάθε ηλεκτρικό νιώθεις τους 2,2 τόνους της. Αλλά χάρη στο καλοστημένο πλαίσιο, όλος αυτός ο όγκος σε αγχώνει όλο και λιγότερο με τις μέρες και τελικά φτάνεις στο σημείο να τον συνηθίζεις. Το τιμόνι στις χαμηλές ταχύτητες έχει μια ελαφρότητα, η οποία βελτιώνεται ανάλογα με το πρόγραμμα. Στο Untamed τα ηλεκτρονικά χαλαρώνουν και στις κλειστές στροφές μπορείς να νιώσεις το αυτοκίνητο να ανοίγει την γραμμή του και να γλιστρά προοδευτικά. Με μία ελαφρά μετατόπιση φορτίου (κοινώς «τιμονιά») πάνω στην στροφή η Mach-E θα διώξει την ουρά της δίχως να σε τρομάξει.

Ναι, η Mach-E είναι ένα ηλεκτρικό που μπορείς να διασκεδάσεις μαζί του! Ταυτόχρονα, η διαχείριση της τετρακίνησης είναι τόσο έξυπνη για να προσφέρει torque vectoring σπορ ρύθμιση. Πιο συγκεκριμένα πάνω στη στροφή αν πιέσεις λίγο περισσότερο το γκάζι ο πίσω κινητήρας δίνει περισσότερη ισχύ και πλασάρεται ανάλογα το πίσω μέρος. Και όλα αυτά δίχως η ανάρτηση να έχει ηλεκτρονικά υποκατάστατα (π.χ. ελεγχόμενα αμορτισέρ), αφού το εξαιρετικό της set-up σε συνδυασμό με το μασίφ πλαίσιο είναι αρκετά για να επιτευχθεί η χρυσή τομή ανάμεσα στο κράτημα και την άνεση. Πάντως θα ήθελα προσωπικά λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση για αυτές τις περιπτώσεις που θα πας πιο γρήγορα, ενώ για τα φρένα δεν έχω να πω κάτι, αφού και δυνατά είναι και πολύ καλά σε αίσθηση.

Πραγματική… Mach-E!

Στο δια ταύτα. Η Mustang Mach-E μου άρεσε. Και πολύ μάλιστα. Θα την προτιμούσα από άλλα ανταγωνιστικά ηλεκτρικά, αν και στην πραγματικότητα αυτό το Ford παίζει μπάλα δίχως αντίπαλο. Για παράδειγμα, η Jaguar I-Pace είναι πολύ γρήγορη αλλά κάπως ώριμη, ενώ το Tesla Model Y είναι λιγότερο μπάνικο και δίχως το ταπεραμέντο της Mach-E. Η οποία αυτή την στιγμή κάνει την διαφορά για όποιον θέλει ένα ευρύχωρο, μπάνικο και fan-to-drive ηλεκτρικό που τα έχει όλα. Τιμές, εκδόσεις και εξοπλισμό μπορείτε να δείτε αναλυτικά στον παρακάτω υπερσύνδεσμο. Όσο για την επιλογή μου, μεγάλο δέλεαρ αποτελεί η βασική πισωκίνητη έκδοση με τους 269 ίππους και τη μικρότερη μπαταρία 75,0 kWh και τιμή στις 51.587 € (με την επιδότηση). Ωστόσο, αν το χρήμα… περισσεύει θα επέλεγα ξανά την πισωκίνητη Mach-E των 62.959 €, αυτή με τα λίγα επιπλέον άλογα (294), τη μεγάλη μπαταρία των 98,0 kWh και την αυτονομία των 610 χλμ.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ:  Ford Mustang Mach-E: Τιμές και εξοπλισμός στην Ελλάδα

Mustang Mach-E, απόδοση (μετάδοση) Μπαταρία/ Αυτονομία Λιανική Τιμή με ΦΠA
269 PS / 430 Nm (RWD) 75 kWh / 470 km 57.587 € (51.587 € με επιδότηση)
294 PS / 430 Nm (RWD) 98 kWh / 610 km 62.959 €
269 PS / 580 Nm (AWD) 75 kWh / 410 km 63.474 €
351 PS / 580 Nm (AWD) 98 kWh / 540 km 68.712 €

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range 351 PS
Ισχύς: 351 PS
Ροπή: 580 Nm
Κινητήρες: 2 (ένα ηλεκτρικό μοτέρ ανά άξονα)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 18,7 kWh/100 km / 19-20 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή/ δοκιμής: 540 km/ 460 km
Εκπομπές CO2: 0
Βάρος: 2.182 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.713/ 1.881/ 1.597 mm
Μεταξόνιο: 2.984 mm
Χώρος αποσκευών: 402-1.420 lt (+81 lt μπροστά)
Τιμή: Από 68.712 ευρώ (με επιδότηση: 51.587 ευρώ η βασική Mach-E 269 PS, RWD)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ford Mustang Mach-E: Τιμές και εξοπλισμός στην Ελλάδα
Δοκιμή: Ford Kuga Plug-in hybrid
Δύο νέες πλατφόρμες για ηλεκτρικά Ford ως το 2025

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto