Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG

Ελλάδα 7:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αυτό που βλέπουμε είναι το νούμερο 1 σε πωλήσεις λιανικής αυτοκίνητο στην Ευρώπη. Αυτό που βλέπουμε είναι το επανασχεδιασμένο Sandero Stepway της Dacia.

Advertisement
Advertisement

Δεν «το έχουμε χάσει» (τουλάχιστον, όχι ακόμα…). Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το πρώτο τρίμηνο του έτους το Dacia Sandero διατήρησε την πρωτιά στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων.

Τη διατήρησε, επαναλαμβάνουμε. Κι αυτό επειδή είναι ένα από τα πιο οικονομικώς προσιτά και πρακτικά καινούργια αυτοκίνητα που κάποιος μπορεί να αποκτήσει. Ιδίως στην έκδοση Stepway και ιδίως τώρα που επανασχεδιάστηκε, αποκτώντας τη νέα εταιρική εικόνα τής Dacia.

Advertisement
Advertisement

Με αυτόν τον τρόπο το ανανεωμένο Sandero Stepway ισχυροποιεί περισσότερο τη θέση του στην γκάμα τής ρουμανικής εταιρείας. Άλλωστε, η crossover εκδοχή του πιστώνεται το 66% των συνολικών πωλήσεών του, όπως ανακοινώνει.

Σε αυτή, αναδεικνύεται καλύτερα η νέα, πιο σύγχρονη εικόνα της, αυτή που ορίστηκε από το εντυπωσιακό πρωτότυπο Manifesto το οποίο παρουσιάστηκε πέρυσι.

Advertisement

Βασικό στοιχείο αυτής είναι ο καινούργιος γραμμικός, συμμετρικός λογότυπος της εταιρείας, καθώς και η εμφατική αναγραφή τής ονομασίας της (Dacia), τόσο στο αμάξωμα όσο και στο κέντρο του τιμονιού. Με αυτό τον τρόπο, τα στελέχη της θέλουν να τονίσουν δύο στοιχεία: την απλότητα στη φιλοσοφία κατασκευής του και το δυναμικό του χαρακτήρα.

Χαρακτηριστική είναι η διαμόρφωση της μάσκας και οι νέοι χρωματισμοί τού αμαξώματος οι οποίοι αναδεικνύουν την πιο «περιπετειώδη» (sic) εμφάνιση του Sandero Stepway. Σε συνδυασμό με τα ιδιότυπης διαμόρφωσης εμπρός φωτιστικά σώματα το κάνουν να έχει μια ξεχωριστή ταυτότητα.

Advertisement

Οι προβολείς LED που υπάρχουν στον βασικό εξοπλισμό τού μοντέλου αυξάνουν σημαντικά τη δυνατότητα να βλέπει ευκρινέστερα ο οδηγός το περιβάλλον εμπρός του. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Dacia, χάρη σε αυτούς, η απόσταση της φωτεινής δέσμης αυξήθηκε κατά 37% και το εύρος κατά 9% συγκριτικά με πριν.

Πέραν αυτών, το επανασχεδιασμένο μοντέλο δείχνει περισσότερο σύγχρονο συγκριτικά, γεγονός που το κάνει ελκυστικότερο και σε πιο νεαρούς αγοραστές.

Advertisement

Αλλαγές έχουν γίνει και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς υπάρχει αναβάθμιση των υλικών που το συντελούν, νέας σχεδίασης ταπετσαρίες και καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού.

Η σχεδίαση και η διαμόρφωση του ταμπλό και του εσωτερικού χώρου, αντίστοιχα, έχουν ως γνώμονα την ευκολία του οδηγού και την πρακτικότητα τόσο γι’ αυτόν όσο και για τους συνεπιβάτες του.

Δεν σου λείπει τίποτα ουσιώδες, η εργονομία είναι καλή και ως οδηγός έχεις (επίσης) καλή ορατότητα περιμετρικά. Κάθεσαι σε μια σχετικά σφιχτή θέση με ικανοποιητική πλευρική στήριξη και έχεις την αίσθηση ότι το εσωτερικό πλάτος του οχήματος είναι μεγαλύτερο απ’ όσο νομίζεις αρχικά.

Αυτό, χάρη στη σχετικά λιτή διαμόρφωση του ταμπλό αλλά και του εσωτερικού των θυρών, γεγονός το οποίο επιτρέπει μεγαλύτερο ωφέλιμο πλάτος.

Η Dacia, ως μέλος του ομίλου Renault, συνεχίζει την επένδυση στους κινητήρες διπλού καυσίμου, για την οικονομία στην τσέπη τού οδηγού και την προστασία του περιβάλλοντος. Έτσι, το επανασχεδιασμένο Sandero Stepway διατίθεται με τον τρικύλινδρο 1.0 TCe ο οποίος λειτουργεί τόσο με αμόλυβδη βενζίνη όσο και με υγραέριο κίνησης, τον 1.0 TCe ECO-G όπως ονομάζεται.

Εκ κατασκευής, πρωταρχικό καύσιμο είναι το υγραέριο και η βενζίνη χρησιμοποιείται επικουρικά για την κίνηση του αυτοκινήτου. Ωστόσο, το γεγονός ότι η δεξαμενή για το πρώτο χωρά 40 λίτρα και το ντεπόζιτο για τη δεύτερη είναι 50 λίτρα σημαίνει μια μέγιστη θεωρητική αυτονομία που -συνολικά- φτάνει τα 1.400 χλμ.!

Βεβαίως, στην πράξη αυτή είναι κάτω από 1.000 χλμ., όμως και πάλι η δυνητική, μέγιστη απόσταση που μπορεί να διανύσει κάποιος μέχρι τον υποχρεωτικό ανεφοδιασμό τού αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακή.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας μετρήσαμε μέση κατανάλωση 9,7 λίτρα/100 χλμ. κινούμενοι με υγραέριο κίνησης και 7,3 λίτρα/100 χλμ. με βενζίνη. Η ουσία είναι ότι με τη διαφορά τιμής ανά λίτρο μεταξύ των δύο τύπων καυσίμου, «ξεχνάς» τη βενζίνη έπειτα από λίγο χρονικό διάστημα όταν πρόκειται να σταματήσεις σε πρατήριο.

Σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά του, στο επανασχεδιασμένο Sandero Stepway δεν αλλάζει σε σχέση με πριν. Η ανάρτησή του είναι σχετικά μαλακή σε ρύθμιση καθώς διαθέτει μεγαλύτερα σε ύψος ελατήρια, σε σχέση με ό,τι ισχύει στο Sandero. Η απόσταση από το έδαφος είναι εδώ 174 χιλιοστά, δηλαδή κατά 41 χιλιοστά μεγαλύτερη σε σχέση με το Streetway.

Στον δρόμο, το επανασχεδιασμένο Sandero Stepway 1.0 TCe των 100 ίππων κινείται με ικανοποιητικό ρυθμό, αλλά από την άλλη δεν αναμένεις κάτι περισσότερο καθώς δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του. Η ανάρτηση είναι άνετη, το τιμόνι έχει σχετικά καλή αίσθηση, ενώ αυτή του χειροκίνητου κιβώτιου ταχυτήτων έξι σχέσεων είναι μέτρια.

Επίσης, το γεγονός ότι διαθέτει ελαστικά διάστασης 205/60 R16 επιδρά θετικά στην απόσβεση των κραδασμών και οι επιβάτες μετακινούνται με άνεση. Τέλος, το επίπεδο θορύβου είναι σε αποδεκτό επίπεδο ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης.

Είναι δεδομένο ότι η Dacia έχει βρει τον δικό της «ζωτικό χώρο», εμπορικά. Ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο στρατηγικό επιχειρηματικό πλάνο -το οποίο ταιριάζει στις ανάγκες των αγοραστών καινούργιου αυτοκινήτου και στις διεθνείς οικονομικές συνθήκες- έχει καταφέρει να αποτελεί περιπτωσιολογική μελέτη στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Κατά συνέπεια, το επανασχεδιασμένο Sandero Stepway πληροί επί της ουσίας τις κατασκευαστικές βάσεις της εταιρείας. Πυρήνας αυτών είναι η ασυναγώνιστη αναλογία τιμής/αξίας.

Η τελευταία (αξία) πλέον είναι ένα δυναμικό μέγεθος, κάτι που κάνει το μοντέλο να είναι πρώτο στη λίστα επιλογών πολλών και -ως εκ τούτου- στην κορυφή αυτής των πωλήσεων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Κινητήρας: Τρικύλινδρος 999 cc
Ισχύς: 101 PS στις 5.000 rpm (LPG), 91 PS/3.750 rpm (BΕΝΖΙΝΗ)
Pοπή: 170 Nm στις 2.000 rpm (LPG), 160 PS/3.750 rpm (BΕΝΖΙΝΗ)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,9 sec
Τελική ταχύτητα: 177 km/h (LPG), 173 km/h (ΒΕΝΖΙΝΗ)
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 7,4 lt/100 km (LPG), 5,8 lt/100 km (BENZINH) / 7,3 lt/100 km (LPG), 9,7 lt/100 km (ΒΕΝΖΙΝΗ)
Εκπομπές CO2: 114 gr/km (LPG), 130 gr/km (ΒΕΝΖΙΝΗ)Ε
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.099/1.848/1.535 mm (1.587 mm ΜΕ ΜΠΑΡΕΣ ΟΡΟΦΗΣ)
Μεταξόνιο: 2.604 mm
Βάρος: 1.134 kg
Χώρος αποσκευών: 410-1.455 lt
Τιμή: από 19.270 ευρώ 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Dacia γίνεται πιο Extreme
Dacia Sandero: Ταξιδεύοντας με LPG
Σε τιμή-πρόκληση το νέο Dacia Bigster