Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Dacia Sandero: Ταξιδεύοντας με LPG

Ελλάδα 19:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Dacia Sandero: Ταξιδεύοντας με LPG

ΝΕΑ

Dacia Sandero: Ταξιδεύοντας με LPG

ΝΕΑ

Ταξιδεύουμε μέχρι την «παγκόσμια» Κέρκυρα και μένουμε έκπληκτοι με το ποσό που ξοδέψαμε σε καύσιμα.

Advertisement
Advertisement

H Κέρκυρα είναι ένα νησί που ξεπερνάει κατά πολύ τα στενά όρια της χώρας μας καθώς η φήμη της έχει φτάσει σε κάθε άκρη του κόσμου.

Διάσημη για τις μοναδικές παραλίες της, την ομορφότερη παλιά πόλη της Ευρώπης, την μεγαλύτερη πλατεία των Βαλκανίων Σπιανάδα, τις αμέτρητες φιλαρμονικές και φυσικά τον Νικόλαο Μάντζαρο, το ιδρυτή της πρώτης φιλαρμονικής στη χώρα μας και φυσικά του ανθρώπου που μελοποίησε τον Ύμνο εις την Ελευθερίαν του Διονυσίου Σολωμού που έμελλε να γίνει ο Εθνικός Ύμνος όλων των Ελλήνων.

Στο πλαίσιο της σειράς οδοιπορικών με LPG που έχουμε ξεκινήσει αποφασίσαμε φέτος να επισκεφτούμε την Κέρκυρα χρησιμοποιώντας ένα ακόμα μοντέλο που χρησιμοποιεί υγραέριο. Το όχημα που επιλέξαμε ήταν το Dacia Sandero TCe 100 LPG, ένα δοκιμασμένο hatchback το οποίο διαθέτει εργοστασιακή έκδοση LPG σε συνδυασμό με βενζίνη.

Advertisement
Advertisement

Το Sandero χρησιμοποιεί έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρου ο οποίος με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6τάχυτο μηχανικό και η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς.

Το ρεζερβουάρ του LPG έχει χωρητικότητα 40 λίτρα, ενώ εκείνο της βενζίνης φτάνει τα 50 λίτρα, κάτι που σημαίνει ότι θεωρητικά η συνολική αυτονομία 1.200 χιλιόμετρα.

Advertisement

Στόχος του οδοιπορικού ήταν φυσικά να κινηθούμε αποκλειστικά με LPG και το πρώτο βήμα ήταν να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ υγραερίου των 40 λίτρων στην Αθήνα.

Advertisement

Το πρώτο γέμισμα έγινε με τιμή λίτρου του LPG στα 0,890 ευρώ και το ρεζερβουάρ χώρεσε 33 λίτρα κάτι που μεταφράζεται σε 29,37 ευρώ.

Με φουλ καύσιμα λοιπόν ξεκινήσαμε το ταξίδι από Αθήνα προς Ηγουμενίτσα με στόχο να πάρουμε το καράβι προς το λιμάνι της Λευκίμμης στη Νότια Κέρκυρα.

Advertisement

Με ταχύτητα ταξιδιού εντός ορίων ταχύτητας, δηλαδή από 90-130 χλμ./ώρα και με πλήρες φορτίο (πέντε επιβάτες και γεμάτο πορτμπαγκάζ) το Dacia Sandero πέτυχε κατανάλωση της τάξης των 8,1 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να διανύσουμε με ένα γέμισμα τη διαδρομή των 475 χιλιομέτρων.

Επιλέξαμε να κινηθούμε μόνο σε αυτοκινητόδρομους για μεγαλύτερη ασφάλεια, και κέρδος σε χρόνο και κούραση, με τίμημα φυσικά το υψηλό κόστος σε διόδια.

Στη διάρκεια της διαμονής μας στην Κέρκυρα καταφέραμε να «γράψουμε» περίπου 500 χιλιόμετρα. Μόλις φτάσαμε στο νησί γεμίσαμε ξανά το ρεζερβουάρ, ωστόσο αυτήν τη φορά το κόστος ανέβηκε καθώς η τιμή του λίτρου LPG έφτανε τα 1,10 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το γέμισμα στην Κέρκυρα μας κόστισε για 38 λίτρα, 41,80 ευρώ.

Το εντυπωσιακό με το Dacia Sandero ήταν ότι και στους επαρχιακούς δρόμους της Κέρκυρας η κατανάλωση μειώθηκε στα 7,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι με ένα ρεζερβουάρ καταφέραμε να βγάλουμε όλες τις ημέρες διαμονής μας στο νησί του Ιονίου.

Με βαριά καρδιά και μετά από έξι απολαυστικές μέρες στην πανέμορφη Κέρκυρα φορτώσαμε ασφυκτικά το πορτμπαγκάζ των 442 λίτρων του Sandero και ετοιμαστήκαμε για την επιστροφή στην Αθήνα.

Αυτήν τη φορά το γέμισμα του ρεζερβουάρ έγινε στην Ηγουμενίτσα με την τιμή να είναι λίγο χαμηλότερη στα 1,065 ευρώ. Το Dacia γέμισε 36 λίτρα και το κόστος ήταν 38,34 ευρώ.

Η διαδρομή της επιστροφής ήταν ακριβώς ίδια, με ακριβώς το ίδιο φορτίο (φουλ γεμάτο) και τους ίδιους επιβάτες (5), μόνο που τα τελευταία 80 χιλιόμετρα έγιναν με πολύ χαμηλές ταχύτητες λόγω της αυξημένης κίνησης.

Στην αρχή φοβηθήκαμε ότι ίσως δεν φτάσει τελικά το LPG να βγάλουμε το ταξίδι καθώς η κίνηση θα ανέβαζε την κατανάλωση, αλλά καταφέραμε τελικά να φτάσουμε στη βάση μας μετά από 472 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας αποκλειστικά υγραέριο.

Σε αυτό συνέβαλε η κατανάλωση η οποία παρά την κίνηση έμεινε στα 8,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Το συνολικό λοιπόν κόστος σε καύσιμο LPG για το ταξίδι στην Κέρκυρα με συνολικά  1.447 χιλιόμετρα ανήλθε σε 109,51 ευρώ! Αυτό σημαίνει ότι με τις τρέχουσες τιμές βενζίνης και diesel ένα αυτοκίνητο με συμβατικά καύσιμα θα είχε σχεδόν διπλάσια έξοδα στα καύσιμα για την ίδια απόσταση.

Περιττό βέβαια να αναφέρουμε ότι όσα χρήματα ξοδέψαμε για τα καύσιμα σε αυτό το οδοιπορικό, άλλα τόσα περίπου ξοδέψαμε σε κόστος διοδίων… αυτό όμως είναι μια άλλη συζήτηση!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Renault Clio: Ταξιδεύοντας με LPG
Δοκιμή: Dacia Sandero Streetway 1.0 TCe 100 PS LPG
Dacia Sandero Streetway: Προσιτή τιμή, απίστευτη οικονομία