Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Dacia Duster 1.5 Blue dCi: Πιο φτηνό και από τα ΚΤΕΛ

Ελλάδα 3:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Dacia Duster 1.5 Blue dCi: Πιο φτηνό και από τα ΚΤΕΛ

ΔΟΚΙΜΕΣ

Dacia Duster 1.5 Blue dCi: Πιο φτηνό και από τα ΚΤΕΛ

ΔΟΚΙΜΕΣ

Από την 1η Ιανουαρίου έχει τεθεί σε εφαρμογή το πρότυπο ρύπων Euro 6d και ο κινητήρας diesel του Duster συμμορφώνεται αναντίρρητα. Ευκαιρία, λοιπόν, να καθίσουμε ξανά πίσω από το τιμόνι του και να σκιαγραφήσουμε τη συμπεριφορά του σε Εθνική Οδό και πόλη.

Advertisement
Advertisement

Το Dacia Duster δεν χρειάζεται συστάσεις. Πρόκειται για την επιτομή του value for money αυτοκινήτου, καθώς συνδυάζει ευρυχωρία, off-road ταπεραμέντο και τίμιες τεχνολογίες, σε τιμή που δεν είναι απαγορευτική για το ευρύ καταναλωτικό κοινό.

Εκτός, όμως, από το χαμηλό κόστος απόκτησής της, η δεύτερη γενιά του μικρομεσαίου SUV προσφέρεται και σε μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, οι οποίοι αραιώνουν τις επισκέψεις στα πρατήρια. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί πρωτίστως η έκδοση LPG (υγραερίου) και δευτερευόντως η πετρελαιοκίνητη με τον 1.500αρη Blue dCi των 115 PS (μπορείτε να διαβάσετε τις σχετικές δοκιμές μας κάνοντας «κλικ» στα λινκ).

Το 2019, όταν οδηγήσαμε την προσθιοκίνητη έκδοση με το προαναφερθέν diesel μοτέρ, το τελευταίο πληρούσε τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d-Temp, οι οποίες είχαν τεθεί σε ισχύ από τον Σεπτέμβριο του 2019. Από τον Ιανουάριο όμως του 2021, όλα τα νέα αυτοκίνητα οφείλουν να τηρούν τα χαμηλότερα όρια εκπομπής ρύπων υπό πραγματικές συνθήκες, τα οποία ορίζει ο κανονισμός Euro 6d. Έτσι η Dacia εξόπλισε το Duster με έναν πετρελαιοκινητήρα που συμμορφώνεται πλήρως με το τελευταίο πρότυπο, χωρίς να υπάρχουν αλλαγές σε κυβισμό και ισχύ.

Advertisement
Advertisement

Αθήνα-Χαλκίδα στο replay

Μια και στα άλλα σημεία το Duster δεν έχει άλλαξει αποφασίσαμε να εξακριβώσουμε τη συμπεριφορά του κυρίως στην Εθνική Οδό, κάνοντας μερικά… «πήγαινε/ έλα» σε Αθήνα-Χαλκίδα. Συνοδοιπόρος μας, το προσθιοκίνητο Dacia Duster diesel 1.5 Blue dCi 115 PS με το 6αρι μηχανικό κιβώτιο. Σύμμαχος μας, ο ηλιόλουστος καιρός και το θαλασσινό ευβοιώτικο τοπίο.

Advertisement

Καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού μας, ο 1.500αρης diesel έδειχνε γεμάτος αυτοπεποίθηση και κινούσε άκοπα το 1.320 κιλών αμάξωμα. Η λειτουργία του ήταν ιδιαίτερα γραμμική, ενώ μας ενθουσίασε και με την ελαστικότητά του. Ειδικότερα, κατά την απόπειρα προσπέρασης ενόσω κινούμασταν με ταχύτητα 120 km/h (περίπου 2.200 σ.α.λ.) και με «κουμπωμένη» 6η, το μοτέρ… είχε να δώσει χωρίς να απαιτείται το κατέβασμα σε μικρότερη σχέση. Ενδεχομένως, το downshift να ήταν αναπόφευκτο αν το Duster ήταν περισσότερο φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές.

Advertisement

Θετικές εντυπώσεις, παράλληλα, αποκομίσαμε και από την σχετικά αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα, ο οποίος φανέρωνε διακριτικά τη «φωνή» του μόνο σε ταχύτητες που υπερέβαιναν τα 120 χλμ./ώρα. Εν γένει, το Duster εξασφαλίζει στους επιβάτες ήσυχες εξορμήσεις, με τα εύσημα, επίσης, να αποδίδονται τόσο στην πολιτισμένη κύλιση όσο και στα ηχομονωτικά υλικά που θωρακίζουν την καμπίνα από τους εξωτερικούς θορύβους.

Επιστροφή στην πρωτεύουσα

Advertisement

Αφού πήραμε και για δεύτερη φορά τον δρόμο της επιστροφής για την πρωτεύουσα με τελικό προορισμό το γραφείο, έφτασε εκείνη η αποφράδα ώρα που η περιήγηση στο αστικό δίκτυο ήταν αναπόφευκτη. Η ανάρτηση (MacPherson εμπρός – ημιάκαμπτος πίσω), του Duster όμως κατά τα περάσματα σε λακκούβες δεν διατάραξε το αίσθημα γαλήνης που είχαμε κληρονομήσει από την οδήγηση στην –επί το πλείστον- ποιοτική άσφαλτο της Αθηνών-Λαμίας, ενώ οι διαστάσεις του (μήκος: 4.341 mm, πλάτος: 1.804 mm, ύψος: 1.693 mm) δεν αποτέλεσαν εμπόδιο στο να ελιχθούμε ικανοποιητικά στα όποια στενά. Μιλώντας για την οδήγηση εντός της πόλης, το 6άρι μηχανικό κιβώτιο έχει αρκετά καλό κούμπωμα, ενώ όσο αυξάνονται οι σχέσεις η κλιμάκωση αραιώνει, απαλλάσσοντας το δεξί χέρι του οδηγού από τις συχνές επαφές με τον λεβιέ ταχυτήτων.

Πιο φθηνό και από τα ΚΤΕΛ

Κατά τη συνύπαρξη μας με το Dacia Duster, μετά από… δύο πάνω-κάτω σε Αττική-Εύβοια, αλλά και κινούμενοι εντός Αθήνας, είδαμε πως η συνολική διανυθείσα απόσταση ήταν 275 km (5 ώρες οδήγησης), με τη μέση ταχύτητα να αντιστοιχεί σε 64 km/h. Στο ρεζουμέ, η μεικτή κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν 5,5 lt/100km, όταν η Dacia «δίνει» 4,8 lt/100 km.

Στην πράξη, το ρεζερβουάρ των 50 lt του πετρελαιοκίνητου Dacia Duster, επιτρέπει στον οδηγό να διανύσει μια απόσταση 135 km (όσο είναι το πήγαινε-έλα Αθήνα Χαλκίδα) 6,5 φορές. Ή να κάνει 909 km με ένα φουλάρισμα (65 ευρώ).

Δεδομένου, μάλιστα, πως η μέση τιμή diesel κίνησης ισούται με 1,3 ευρώ και βάσει της κατανάλωσης των 5,5 lt/100, το κόστος για τη διάνυση της χιλιομετρικής απόστασης των 135 km είναι κοντά στα 9,6 ευρώ. Είναι, δηλαδή, κατά 2,9 ευρώ μικρότερο από την τιμή του μετ’ επιστροφής εισιτηρίου στα ΚΤΕΛ Ευβοίας, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται φυσικά τα διόδια και το μακροπρόθεσμο κόστος συντήρησης του αυτοκίνητου.

Για τη σχεδίαση και το εσωτερικό χώρο του Duster δεν έχουμε να πούμε πολλά, καθώς έχουμε αναφερθεί τόσες φορές που πράγματι θα γινόμασταν κουραστικοί (μπορείτε να δείτε περισσότερα εδώ). Το μικρομεσαίο SUV, άλλωστε, έχει εδραιωθεί για τα καλά στη συνείδηση των οδηγών για τη μυώδη του εμφάνιση με τα φουσκωτά φτερά, τις ράγες οροφής, τα 210 mm που το χωρίζουν από το έδαφος, τη χαρακτηριστική μάσκα της Dacia και τα τετραγωνισμένα πίσω φώτα.

Στο εσωτερικό συναντάμε σκληρά υλικά, αλλά με ποιοτική συναρμολόγηση, οθόνη αφής 7 ιντσών που είναι απλή στη χρήση, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 445 lt (1.478 lt με αναδίπλωση).

Συμπέρασμα

Η δεύτερη γενιά του Dacia Duster είναι αυτό που λέμε «παίρνεις πολλά και δίνεις λίγα». Ο ισχυρισμός αποδεικνύεται σε υπερθετικό βαθμό στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 λτ. Blue dCi, που πλέον συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d. Πρόκειται για ένα πολιτισμένο μοτέρ, που είναι πρόθυμο να επιταχύνει όταν του ζητηθεί και ταυτόχρονα δεν θα «ζητήσει» συχνά καύσιμο.  Η τιμή εκκίνησης της συγκεκριμένης έκδοσης ξεκινά από 21.260 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 PS (4×2)
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo 1.461 κ.εκ.
Ισχύς: 115 PS στις 3.750 rpm
Ροπή: 260 Nm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,9/100 km
Εκπομπές CO2: 126 – 132 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.341 x 1.804 x 1.693 mm
Μεταξόνιο: 2.674 mm
Βάρος: 1.320 kg
Χώρος αποσκευών: 445 lt – 1.478 lt
Τιμή: Από 21.260 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H Renault πούλησε το σύνολο των μετοχών της στη Daimler
Αυτό είναι το νέο Dacia Sandero
Μια πιθανή εκδοχή του νέου Dacia Duster