Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Dacia Duster 1.5 diesel auto

Ελλάδα 3:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Test: Dacia Duster 1.5 diesel auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Dacia Duster 1.5 diesel auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το SUV της Dacia έχει έρθει πριν λίγο διάστημα στην ελληνική αγορά και εμείς το δοκιμάζουμε στην diesel εκδοχή του, με τον 1.500άρη dCi κινητήρα και το EDC αυτόματο κιβώτιο.ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Advertisement
Advertisement

Το Duster αποτέλεσε απρόσμενη και μεγάλη επιτυχία για τη Dacia, ένα μοντέλο που πούλησε πέρα από κάθε προσδοκία, αποτελώντας μία οικονομική και αξιόπιστη λύση στην κατηγορία. Είχε έρθει όμως η ώρα για ανανέωση και αυτή δεν θα μπορούσε να αφορά extreme makeover καθώς συνταγή που κερδίζει, λένε δεν αλλάζει!

Έτσι το νέο Duster πατάει μεν στην ίδια πλατφόρμα αλλά εκσυγχρονίστηκε σε εμφάνιση, εσωτερικό κόσμο και ουσία, με τους Ρουμάνους να επιδιώκουν να διορθώσουν και όποια κακώς κείμενα αφορούσαν στην πρώτη γενιά του μοντέλου.

Το μήκος του αυξήθηκε κατά 26mm αλλά ύψος, πλάτος και μεταξόνιο παρέμειναν ως είχαν. Κι αν κοιτώντας το στα… μάτια ξέρεις πως βλέπεις κάτι τόσο γνώριμο, επί της ουσίας έχουν αλλάξει πολλά αφού έχει φαρδύτερη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα έχουν ακροβολιστεί δίνοντας την αίσθηση πως το Duster είναι πιο πλατύ, η φωτεινή υπογραφή είναι διαφορετική με φώτα ημέρας τεχνολογίας LED τα οποία χωρίζονται σε τρία τμήματα, ενώ το κάλυμμα του κινητήρα έχει πιο έντονες πτυχώσεις.

Advertisement
Advertisement

duster-2018-i640

Το παρμπρίζ έχει έρθει κατά 100mm πιο μπροστά και είναι πιο κάθετο, στην οροφή έχουν τοποθετηθεί νέες μπάρες αλουμινίου που φαντάζουν προέκταση της γραμμής του παρμπρίζ προσδίδοντας πιο δυναμικό προφίλ ενώ η κάτω γραμμή των παραθύρων έχει ανέβει ψηλότερα. Πίσω, οι σχεδιαστές της Dacia έχουν αυξήσει το μέγεθος των φτερών, τα φωτιστικά σώματα είναι τετράγωνα και ακροβολισμένα ενώ οι φαρδύτερες προστατευτικές ποδιές –τις οποίες συναντάμε και εμπρός- τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου.

duster-2018-h640

Advertisement

Μιλώντας για… περιπέτεια, η απόσταση από το έδαφος είναι στα 210mm, η γωνία προσέγγισης στις 30 μοίρες, αυτή της ράμπας στις 21 και της αποχώρησης στις 34 (στην τετρακίνητη έκδοση είναι στις 33). Αριθμοί που επιτρέπουν αυτό το οποίο περιμένει κανείς από το Duster, να αφήσει την άσφαλτο και να βγει στη… σκόνη. Όχι όμως για ακραίες καταστάσεις στην έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, μιας και η κίνηση ήταν στον εμπρός άξονα.

duster-2018-b640tall

Advertisement

Στον εσωτερικό κόσμο οι διαφοροποιήσεις είναι περισσότερες και αλλάζουν την εικόνα που ξέραμε. Το ταμπλό είναι σχεδιασμένο από την αρχή, με μεγαλύτερες αναλογίες, την κεντρική κονσόλα να τοποθετείται ψηλότερα κατά 74mm,  και σε πιο εργονομική θέση η οθόνη του συστήματος MediaNav Evolution. Τα καθίσματα είναι επίσης νέα, με καλύτερη πλευρική στήριξη, προσφέρουν περισσότερη άνεση και είναι καλύτερης ποιότητας. Τα πλαστικά παραμένουν σκληρά αλλά καλύτερη συναρμογή, πράγμα που ενισχύει την γενικότερα καλύτερη εικόνα.

duster-2018-j640

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τομέα της ηχομόνωσης, μάλιστα στην Dacia περηφανεύονται πως ο θόρυβος που περνάει στο εσωτερικό έχει μειωθεί κατά 50%! Αν και… μετρητή ντεσιμπέλ δεν είχαμε, πράγματι η καμπίνα είναι πλέον πολύ πιο ήσυχη όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Βέβαια σε λογικά πλαίσια, το Duster δεν είναι όχημα επιδόσεων άρα η… ευεξία διατηρείται μέχρι τα 125-130 km/h. Οι χώροι είναι άφθονοι και οι επιβάτες εμπρός-πίσω ταξιδεύουν με άνεση, ενώ ο χώρος των αποσκευών είναι κατά τι πιο μικρός.

Advertisement

duster-2018-m640

Σε ότι αφορά στην τεχνολογία, εκεί μιλάμε για μία πραγματικά value-for money πρόταση αφού το νέο Duster χρησιμοποιεί νέα ηλεκτρονικά υποβοηθούμενη κραμαγιέρα που έχει μειώσει κατά 35% τη δύναμη που πρέπει να ασκήσει ο οδηγός, ενώ το τιμόνι έχει γρηγορότερη απόκριση. Γενικά είναι ένας τομέας που νιώθεις από την πρώτη στιγμή τη βελτίωση σε σχέση με την πρώτη γενιά. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα Hill Start Assist και Hill Descent Control συνδράμουν τα μέγιστα σε δρόμους με κλίση, ενώ για όσους προβληματίζονται για την καθημερινότητα σε αστικό πεδίο, το σύστημα multi-view camera δίνει τη λύση. Τέσσερις κάμερες επιτρέπουν στον οδηγό να έχει περιμετρική εικόνα γύρω από το όχημα για να διευκολύνεται στη στάθμευση.

duster-2018-n640

Κι αν αυτά είναι… γενικές κουβέντες για τη δεύτερη γενιά του εν λόγω μοντέλου, πάμε και στην ουσία για την έκδοση δοκιμής μας. Η Dacia δεν έχει άλλωστε πολλές επιλογές στη γκάμα, τον 1600άρη SCe βενζίνης και τον 1500άρη dCi που είχαμε στα χέρια μας. Αυτός προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση αλλά εμείς είχαμε όχημα με την κίνηση εμπρός ενώ συνδυάζεται και με μηχανικό κιβώτιο αλλά εμείς είχαμε το αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC (είναι διαθέσιμο μόνο σε έκδοση 2WD).

duster-2018-g640

Πρόκειται για γνωστό σύνολο απόδοσης 110 αλόγων, που όπως γενικότερα το Duster διακρίνεται για την «τιμιότητά του». Μπορεί η επιτάχυνση από στάση να μην είναι το γερό του χαρτί, έχει όμως καλά ρεπρίζ και γενικά καλύπτει μεγάλο εύρος αναγκών – ακόμα και στην κίνηση σε εθνικό δίκτυο. Η συνεργασία με το EDC είναι αρμονική, με τις αλλαγές να έρχονται τις κατάλληλες στιγμές και να γίνονται ομαλά. Είναι αξιοσημείωτο το πόσο κοντές είναι οι πρώτες 4 εκ των 6 σχέσεων, επιλογή με γνώμονα τις δύσκολες αποστολές. Βέβαια αυτό, εντός πόλης ίσως να μην είναι και το καλύτερο.

duster-2018-f640

Πάντως για αυτόματο τέτοιου όγκου, η κατανάλωση είναι αρκετά χαμηλά, κινηθήκαμε οριακά πάνω από τα 6 lt/100 km, αν και με πιο προσεκτική οδήγηση αυτή η τιμή θα μπορούσε να βρεθεί και χαμηλότερα.

Η ποιότητα κύλισης είναι κατά πολύ βελτιωμένη, οι αναρτήσεις άνετες «καταπίνοντας» κάθε ανωμαλία και τα φρένα ανταποκρίνονται άμεσα σε καταστάσεις ανάγκης. Σε επαρχιακό δίκτυο προσέχεις τις κλίσεις στις στροφές, αλλά όπως πάντα λέμε: κάθε όχημα έχει τη χρήση του. Το Duster δεν είναι το μοντέλο για να κάνεις «ανάβαση» με στροφιλίκια, μπορεί όμως όπως κανένα δικίνητο, να πατήσει στο χώμα και να τα βγάζει πέρα αν του βάζεις δύσκολα. Κι αυτό το ατού, σε συνδυασμό με την τιμή και τα τον εξοπλισμό, κάνουν μία τίμια επιλογή στην κατηγορία, να εξελίσσεται σε κάτι ακόμα πιο ολοκληρωμένο.

duster-2018-o640

Τέλος, μιλώντας για εξοπλισμό, αυτός της έκδοσης Sportive που είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή, περιλαμβάνει: ABS με EBV και AFU, ESP και ASR, 6 αερόσακους (μετωπικούς, κεφαλιού, τύπου κουρτίνας), σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (Hill Start Assist),μ αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, modularity pack με τιμόνι και κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενος σε ύψος, εμπρός ζώνες ασφαλείας ρυθμιζόμενες σε ύψος, πίσω διαιρούμενα καθίσματα, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός (one touch-up/down) και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo, υπολογιστή ταχυτήτων, ένδειξη προτεινόμενης σχέσης ταχύτητας, διακόπτη ECO, cruise control με speed limiter και χειριστήρια στο τιμόνι, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, φιμέ τζάμια, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων, ράγες οροφής με λογότυπο Duster, ζάντες αλουμινίου 16’’ CYCLADE και τροχό αντικατάστασης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA DUSTER II SPORTIVE 4×2 1.5dCi 110hp EDC
Κινητήρας: 1.461 cc
Ισχύς: 110 PS/4000 rpm
Ροπή: 260 Nm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,9 sec
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 116 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 113.268 €
Βάρος: 1304 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4341/1804/1693 mm
Χώρος αποσκευών: 445 lt
Τιμή από 13.670€
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 18.690€