Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Dacia Duster II 1.5 BluedCi 115 4×2

Ελλάδα 19:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: Dacia Duster II 1.5 BluedCi 115 4×2

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Dacia Duster II 1.5 BluedCi 115 4×2

ΔΟΚΙΜΕΣ

To Duster είναι μακράν το πιο εμπορικό μοντέλο στη γκάμα της Dacia αλλά όντας επιτομή του Value for Money, έχει υψηλή θέση στις πωλήσεις των SUV τόσο της ελληνικής, όσο και της ευρωπαϊκής αγοράς. Και τώρα, με τον νέο κινητήρα πετρελαίου τεχνολογίας «Blue», διαθέτει και έναν άσο στο μανίκι.

Advertisement
Advertisement

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, παραθέτοντας τα βασικά του Duster προτού πάμε στο ζουμί (της δοκιμής). Τον νέο δηλαδή πετρελαιοκινητήρα. Λοιπόν, πέρασαν οκτώ και βάλε χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του μοντέλου που έμελλε να «ζωντανέψει» τη θυγατρική της Renault. Ήταν το πρώτο της SUV, ήταν ιδιαίτερο, ήταν οικονομικό, ήταν ικανό και να αφήσει την άσφαλτο. Η καθυστέρηση στην ανανέωση, μαρτυρούσε πως… πουλούσε. Μέσα στο 2018 λοιπόν ήρθε η ώρα της ανανέωσης.

Παρότι το βασικό σχεδιαστικό του DNA δεν άλλαξε αλλά το περιτύλιγμα ομόρφυνε, εκμοντερνίστηκε. Το πρόσωπο του διαθέτει νέου σχεδιασμού, μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, που συνδέονται οπτικά με τη γρίλια που είναι στο ίδιο ύψος, χρωμιωμένη προστατευτική ποδιά στον προφυλακτήρα, μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, ίδιο μοτίβο και στο πίσω μέρος όπου νέο στοιχείο αποτελούν τα χαρακτηριστικά τετράγωνα φώτα. Υπάρχει και ακόμα ένα πλαστικό, κάθετο ένθετο, που υψώνεται πίσω από τους πρόσθιους τροχούς και περιλαμβάνει τα φλας. Τέλος, στην οροφή συναντάμε μπάρες που έχουν τα λογότυπα Duster στη βάση τους.

Advertisement
Advertisement

Όπως είπαμε, το γενικότερο σουλούπι δεν άλλαξε, ωστόσο παρότι το Duster II πατάει στην ίδια πλατφόρμα, έχουμε κάποιες διαφοροποιήσεις που αξίζει να τονιστούν. Το μήκος του αυξήθηκε κατά 26mm, το πλάτος του μειώθηκε κατά 18mm ενώ το ύψος του μειώθηκε κατά 13mm. Το παρμπρίζ έχει μετατοπιστεί πιο μπροστά, κατά 100mm, όντας μάλιστα και σε πιο κάθετη θέση ενώ και η βάση των παραθύρων έχει ανέβει ψηλότερα. Όλα αυτά δίνουν την αίσθηση αυξημένης ευρυχωρίας, ενώ υπάρχουν ξανά πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Θετική αλλαγή ήταν το αποθηκευτικό συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Όσο για τον χώρο των αποσκευών, ορίζεται στα 478 lt για τη δικίνητη έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, 11 περισσότερα από την AWD. Και μάλιστα με τετραγωνισμένο σχήμα που βολεύει στη φόρτωση.

Πέραν της εκμετάλλευσης του διαθέσιμου χώρου, η Dacia φρόντισε να τονίσει τον εσωτερικό χώρο. Παρά την αναπόφευκτη χρήση σκληρών πλαστικών, η καλύτερη ποιότητά τους αλλά και η συναρμογή, έχουν αναβαθμίσει την καμπίνα. Παράλληλα, συναντάμε νέα σχεδίαση στον πίνακα οργάνων, νέα σχεδίαση στο ταμπλό με τρεις αεραγωγούς ψηλά στο κέντρο, πάνω από την οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος infotainment. Μερικά εύχρηστα κουμπιά και οι τρεις περιστροφικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού, συμπληρώνουν το παζλ. Η θέση οδηγού είναι αρκετά ψηλά, με βελτιωμένη στήριξη με καλή ορατότητα και το πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι να έρχεται στη θέση που σε βολεύει.

Advertisement

Πάμε όμως και στην ιδιαιτερότητα του μοντέλου δοκιμής που δεν είναι άλλη από τον νέο diesel κινητήρα 1.5 Blue dCi. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο σύνολο που διαθέτει σύστημα επιλεκτικού καταλυτικού περιορισμού (SCR), που θεωρείται ο πιο αποτελεσματικός τρόπος περιορισμού των οξειδίων του αζώτου (NOx). Σε σχέση με το προηγούμενο σύνολο χαρίζει περισσότερη ισχύ, σε χαμηλότερες στροφές, εξασφαλίζοντας καλύτερες επιδόσεις (ενδεικτικά αναφέρουμε πως τα 0-100 km/h έρχονται κατά 1.3 δευτερόλεπτα ταχύτερα) και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Κι αυτά, με τις τιμές της κατανάλωσης αλλά και των εκπομπών ρύπων CO2 να παραμένουν αμετάβλητες, παρόλο που πλέον οι μετρήσεις κατανάλωσης και ρύπων γίνονται με τις νέες, αυστηρότερες νόρμες WLTP. Και πράγματι το νέο σύνολο κινεί το Duster με περίσσια άνεση, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να έρχεται από τις 2000 στροφές και να σε ξελασπώνει σε κάθε απαίτηση. Όμως αυτό που μας έμεινε, είναι η απουσία θορύβου – πρέπει να αναπτύξεις ταχύτητα άνω των 140 km/h για να αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι πως ο dCi δουλεύει υπερωρίες κάτω από το καπό. Σε αυτό βέβαια έχει βοηθήσει και βελτιωμένη κατά 50% ηχομόνωση, χάρη στα νέα και περισσότερα ηχομονωτικά υλικά που η Dacia τοποθέτησε τόσο στο χώρο του κινητήρα όσο και στην καμπίνα αλλά και τα νέα κρύσταλλα στα εμπρός παράθυρα.

Advertisement

Η προαναφερθείσα ισχύς περνάει στο δρόμο μέσω μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων (στην 4×2 έκδοση μπορείτε να επιλέξετε και αυτόματο EDC), με κοντή κλιμάκωση που εξασφαλίζει τη ζωντάνια στην καθημερινότητα. Εκεί, στην συνύπαρξή σας με το Duster μέρα με την ημέρα, θα εκτιμήσετε την ποιότητα κύλισης που ομολογούμε πως μα εξέπληξε ευχάριστα. Η ανάρτηση έχει προσανατολισμό άνεσης, απορροφώντας τις ατελείωτες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Γενικότερα το Duster πατάει πια με περισσότερη αποφασιστικότητα στο δρόμο, χωρίς ανησυχητικές κλίσεις παρά το ύψος του και με την αίσθηση του τιμονιού σημαντικά βελτιωμένη.

Advertisement

Η έλλειψη τετρακίνησης στη συγκεκριμένη έκδοση προφανώς θα φέρει περιορισμούς όταν θελήσετε να εγκαταλείψετε την άσφαλτο αλλά η απόσταση των 210mm από το έδαφος, είναι αρκετή για να επιτρέψει ως ένα βαθμό τις… ανησυχίες. Η γωνία προσέγγισης παραμένει στις 30 μοίρες, με τη γωνία αναχώρησης να είναι στις 34 κι όχι στις 33 της AWD. Αντίστοιχες μικρές διαφοροποιήσεις υπάρχουν και στο μεταξόνιο, τους προβόλους και το μετατρόχιο. Αν όμως δεν θες να βάζει στο αυτοκίνητό σου δύσκολα και μόνο η αυξημένη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αρκεί για να επιλέξεις την δικίνητη έκδοση.

Από το βασικό κιόλας επίπεδο εξοπλισμού, το Ambiance, το Duster εφοδιάζεται με φώτα ημέρας LED, μπάρες οροφής, αισθητήρες φωτεινότητας, 6 αερόσακους (οδηγού-συνοδηγού, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας), air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηχοσύστημα Plug & Radio κ.α.. Φτάνοντας στην κορυφαία έκδοση Prestige που είχαμε στη διάθεσή μας, συναντάμε το σύστημα Multi-view camera με τέσσερις κάμερες θέασης, ESC & ASR, Hill Start Assist, Blind Sport Warning, Cruise Control με Speed Limiter, αυτόματο κλιματισμό, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo κ.α. Στα παραπάνω, προσθέστε ακόμα πως έρχεται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια οδική βοήθεια.

Συμπερασματικά, το value for money έχει αποκτήσει πιο μοντέρνα εμφάνιση, βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και υλικά και κυρίως, έναν diesel κινητήρα που παρότι δεν πετύχαμε τις τιμές κατανάλωσης του κατασκευαστή, διαπιστώσαμε πως είναι και πιο ισχυρός αλλά και πιο αθόρυβος, αποτελώντας το κερασάκι στην τούρτα ενός μοντέλου που υψώνει ψηλά τη σημαία της Dacia.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1461 cc
Ισχύς: 115 PS/3.750 rpm
Ροπή: 260 Nm/2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 179 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,5 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 4.4 lt
Εκπομπές CO2: 123 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.341/1.804/1.693 mm
Βάρος: 1320 kg
Χώρος αποσκευών: 478 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 147.6€
Τιμή: από 15.980€
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 18.820€