Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

30+ μέρες με το Renault Captur

Ελλάδα 11:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

30+ μέρες με το Renault Captur

ΔΟΚΙΜΕΣ

30+ μέρες με το Renault Captur

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στιλάτο σε εμφάνιση, γενναιόδωρο σε χώρους και ευχάριστο στο δρόμο. Τρία χαρακτηριστικά που ήταν αδύνατο να κρύψει το Renault Captur, μετά από την πολυήμερη συνύπαρξή μας μαζί του.

Advertisement
Advertisement

Το Renault Captur δεν είναι άγνωστο στους φίλους του αυτοκινήτου. Από το 2013, όταν και έγινε το ντεμπούτο του, και μέχρι του 2019, είχε καταφέρει να λάβει την ύψιστη παρασημοφόρηση, η οποία δεν είναι άλλη από την ακλόνητη εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού. Ή αλλιώς η μακροχρόνια κατάληψη του τίτλου «πρώτο σε πωλήσεις μικρό SUV στην Ευρώπη».

Σε έναν (αυτοκινητικό) κόσμο, όμως, που… τα πάντα αλλάζουν σε μια μόλις στιγμή, τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Πολύ περισσότερο στην πολυπρόσωπη κατηγορία των compact SUV που οι επιλογές ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Πριν περίπου ένα χρόνο, λοιπόν, η Renault έπραξε το δέον, σερβίροντας τη δεύτερη γενιά του Captur. Πρόκειται για ένα μοντέλο που πέρασε πολλές φορές από τα χέρια μας, σε ποικίλες εκδόσεις, με διάφορα κινητήρια σύνολα και σε ευρύ φάσμα επιπέδων εξοπλισμού. Κάθε φορά, όμως, η γνωριμία κρατούσε το πολύ μια εβδομάδα, με το κλειδί να περνάει συνεχώς από χέρι σε χέρι και τη δίψα για περαιτέρω συμβίωση με το γαλλικό αυτοκίνητο να μένει σε μεγάλο βαθμό ακόρεστη.

Advertisement
Advertisement

Τον περασμένο μήνα, ωστόσο, τα πράγματα πήραν διαφορετική και σαφώς πιο ευχάριστη τροπή. Με την ευγενική χορηγία της ελληνικής αντιπροσωπείας της Renault, το κλειδί του Captur έμεινε για πολλά μερόνυχτα στα χέρια μας, κάτι που μας επέτρεψε να συστηθούμε καλύτερα μαζί του.

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται…

Αλλά ακόμα και όταν το ξύπνημα ήταν στραβό, ήταν αδύνατο να μη μας σχηματιστεί στο πρόσωπό ένα αμυδρό χαμόγελο μόλις αντικρίζαμε αυτό το πορτοκαλί (Atacama) αμάξωμα να λαμποκοπά στις (ακτίνες του καλοκαιρινού τότε) ήλιου, πριν εξέλθουμε από το υπόγειο πάρκινγκ.

Advertisement

Από όπου και να το κοιτάξουμε εκπέμπει δυναμισμό. Λίγο τα Full LED Pure Vision φωτιστικά σώματα, με την υπογραφή σε σχήμα “C”, λίγο οι γραμμώσεις στο καπό, λίγο ο μεγάλος προφυλακτήρας με τους ακροβολισμένους (ψευτο-)αεραγωγούς και το Captur δεν περνάει απαρατήρητο. Οι επιφάνειες παραμένουν στρογγυλεμένες, αλλά οι τονισμένοι ώμοι, οι κομψοί τροχοί και η «αιωρούμενη», κεκλιμένη μαύρη οροφή, συνθέτουν ένα ξεχωριστό αποτέλεσμα που χαρίζουν στο μοντέλο μια διακριτή ταυτότητα.

Advertisement

Ευρύχωρο και πρακτικό

Ο ενθουσιασμός που μας προκαλούσε η πρώτη οπτική επαφή με το Captur, παρατάθηκε και όταν προχωρούσαμε στα ενδότερα. Με μήκος 4.227 χλστ., πλάτος 1.797 χλστ. ύψος 1.576 χλστ. (+20 χλστ.) και μεταξόνιο 2.639 χλστ. (+33 χλστ.) μας προϊδέασε πως έχει τη σωματική διάπλαση να ικανοποιήσει τις μεταφορικές ανάγκες των συντακτών του Newsauto. Και… δεν πέσαμε έξω. Τρία παιδιά δεν ήταν δύσκολο να βολευτούν στα πίσω καθίσματα, ή δύο ενήλικες όταν έπρεπε να διασκορπιστούμε στους δρόμους της πρωτεύουσας για ρεπορτάζ και εξωτερικές δουλειές.

Advertisement

Ακόμα και όταν χρειάστηκε να επωμιστεί το ρόλο της… μεταφορικής, το Captur ύψωσε τα στήθη του – ή μάλλον το συρόμενο πίσω κάθισμα, που όταν τραβηχτεί μπροστά αυξάνει τον όγκο φόρτωσης στα 536 λτ. (από 422 λτ.). Το πορτπαγκάζ έχει ορθογώνιο σχήμα και διπλό πάτωμα που σε περίπτωση αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων χαρίζει έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης. Η τελευταία διαρρύθμιση εκτιμήθηκε ιδιαίτερα όταν χρειάστηκε να μεταφέρουμε μακριά αντικείμενα, όπως κάποιους τρίποδες για τις ανάγκες των φωτογραφίσεων ή… ομπρέλες για την παραλία.

Ακόμα και όταν ήταν κατειλημμένη μόνο η αριστερή μπροστινή θέση, η καμπίνα του Captur φρόντιζε ώστε ο οδηγός να μη νιώσει μοναξιά. Η εκτενής χρήση μαλακών στην αφή πλαστικών, η πολύ καλή συναρμογή, η 7άρα ψηφιακή οθόνη πίσω από το τιμόνι και η μεγάλη κάθετη οθόνη 9,3” του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο του δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον. Και, μάλιστα, αρκετά… πρακτικό χάρη στις μεγάλες θήκες στις πόρτες, το συρόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού, τις ποτηροθήκες και το ικανοποιητικό σε χωρητικότητα κεντρικό εμπρός υποβραχιόνιο.

Παράλληλα, κοινή παραδοχή όλων όσων βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι του Captur ήταν η ευκολία που βρήκαν την επιθυμητή θέση οδήγησης (ανεξαρτήτως αναστήματος), αλλά και η άρτια ορατότητα προς τα μπρος, με την αρωγή των λεπτών κολονών του παρμπρίζ.

Ευχάριστη συντροφιά

Με βάση του την πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault, που έχει θετικά αποτελέσματα τόσο στη ζυγαριά όσο και στην ακαμψία, το Captur επιδεικνύει έναν ώριμο και στιβαρό χαρακτήρα. Με την πλειονότητα των μετακινήσεών μας να αφορά την πόλη, δεν ήταν λίγες οι φορές που επιδοκιμάσαμε την καλορυθμισμένη ανάρτηση, που λείαινε με μαεστρία τις εγκάρσιες ανωμαλίες.

Παράλληλα, με όπλα του τα 174 χλστ. που το χωρίζουν από το έδαφος, το γαλλικό μικρό SUV δεν δυσκολεύτηκε να αφήσει τη σιγουριά της ασφάλτου και να λοξοδρομήσει σε αμμουδιές και βουνά. Ενδεχομένως, τα highlights της πολυήμερης συνύπαρξής μας με το Captur να αφορούσαν τις στιγμές οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο όπου απολαύσαμε κορυφαία ποιότητα κύλισης, παραπέμποντας σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας, πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί στη λίστα με τα προσόντα του SUV, μιας και θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από όσους επιζητούν τις άνετες μετακινήσεις.

Συμπερασματικά

Στιλάτο σε εμφάνιση, γενναιόδωρο σε χώρους, άνετο στο δρόμο. Το Renault Captur πέρασε 30+ μέρες μαζί μας, για να αποδειχθεί ένα υπερπολύτιμος σύμμαχός μας. Γοήτευσε με το παρουσιαστικό του, κουβάλησε αδιαμαρτύρητα από τρίποδες έως και ομπρέλες θαλάσσης, και περιηγήθηκε ακούραστα σε κάθε λογής έδαφος.

Αυτό είναι το Renault Captur, που μεταξύ άλλων, προσφέρεται και με μια ανανεωμένη και αποδοτική γκάμα κινητήρων. Στη βάση της συναντάται ένας 1.000αρης TCE των 91 PS/ 160 Nm, που διατίθεται επίσης και σε έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG).

Θέση στη γκάμα έχει επίσης ο ήπια υβριδικός 1,3 λτ. TCe των 140 PS/ 260 Nm, με το κερασάκι στην τούρτα να είναι η plug-in υβριδική έκδοση. Η τελευταία ενσωματώνει έναν 1.600αρη βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες, με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 160 ίππους. Η ηλεκτρική αυτονομία ανέρχεται στα 50 χλμ., και η κατανάλωση σύμφωνα με τη Renault ξεκινά από τα 1,4 λτ./100 χλμ.

Το Renault Captur ξεκινά από τα 19.130 ευρώ, στην έκδοση 1.0 Tce των 90 ίππων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Renault Captur 1.0 TCe LPG
Πόσο κοστίζει το ήπια υβριδικό Renault Captur στην Ελλάδα;
Renault Captur PHEV: Αρίστευσε σε crash test (video)