Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Captur 1.0 TCe LPG

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η πρακτικότητα του Renault Captur πολλαπλασιάζεται με την εργοστασιακή έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) και ο 1000άρης κινητήρας των 100 ίππων αποκτά ένα επιπλέον πλεονέκτημα αυτό της οικονομίας καυσίμου.

Το εργοστασιακό Kit υγραερίου, μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους, δεν επηρεάζει, τους χώρους ή την ασφάλεια και διατηρεί την εργοστασιακή εγγύηση.

Οπτικά τίποτε δεν μαρτυρά την κίνηση με διπλό καύσιμο στο Captur. Ούτε γραφικά, ούτε διακριτικά, ούτε κάποια ένδειξη. Η εμφάνιση του Captur, δεν διαφοροποιείται και κρατά τα χαρακτηριστικά, που το κάνουν να ξεχωρίζει: Σμιλευμένα πλευρά, σπορ τονισμένοι ώμοι, έντονα φτερά, προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, μπάρες οροφής, φαρδιά μάσκα. Χαρακτηριστική είναι η φωτιστική υπογραφή των LED φώτων σε σχήμα «C».

Αλλαγές σε σημεία

Οι μοναδικές παρεμβάσεις είναι το στόμιο ανεφοδιασμού του υγραερίου κάτω από την τάπα της βενζίνης, το κουμπί επιλογής καυσίμου στην αριστερή πλευρά του τιμονιού και τον επιπλέον δείκτη καυσίμου στον πίνακα οργάνων ελέγχου. Σε αυτόν θα βρείτε και trip computer για τα δύο καύσιμα.

Εξίσωση οικονομίας

Μην τρομάζετε με την λέξη εξίσωση γιατί εδώ μιλάμε για αριθμητική του δημοτικού, αφού δε χρειάζεται να έχετε τελειώσει το M.I.T. για να καταλάβετε ότι ένα καύσιμο με τιμή λίτρου 0,764 ευρώ θα σας προσφέρει ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ στις μετακινήσεις σας. Φυσικά αναφερόμαστε στο υγραέριο, το οποίο το βρίσκετε εύκολα σε αρκετά πρατήρια βενζίνης και αποτελεί την διπλή χρήση καυσίμου (μαζί με την βενζίνη).

Λίγα λόγια για το υγραέριο

Αλλά τι είναι το υγραέριο; Πρόκειται για ένα μείγμα προπανίου και βουτανίου, που η καύση του παράγει λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα, λιγότερους υδρογονάνθρακες και λιγότερα οξείδια του αζώτου από τη βενζίνη. Εξ ου και εκπέμπει κατά 10% λιγότερους ρύπους από ότι ένας ανάλογος κινητήρας βενζίνης.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ

Στην Ευρώπη, όσο και στο μεγαλύτερο μέρος του κόσμου, το σύστημα υγραεριοκίνησης αποτελεί ένα πρόσθετο σύστημα στον κινητήρα βενζίνης. Η χρήση του απαιτεί μία ξεχωριστή δεξαμενή καυσίμου, που είναι ικανή να αντέξει τις υψηλές πιέσεις που της ασκούνται από την υγρή μορφή του καυσίμου, καθώς και μία ελαφρά τροποποίηση στο σύστημα καύσης του κινητήρα. Ο τελευταίος (για να επιστρέψουμε στο Renault Captur) είναι αυτός των 100 ίππων από τον 1000άρι TCe υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, στον οποίο η Renault έχει προσθέσει ένα εργοστασιακό kit υγραεριοκίνησης. Η εγκατάσταση γίνεται στο εργοστάσιο της Renault, με την δεξαμενή των 40 λίτρων να είναι στην θέση της ρεζέρβας και όχι στον χώρο αποσκευών περιορίζοντας τη χωρητικότητά του.

Κινητήρας: Το μυαλό της κατασκευής

Συνηθίζουμε να λέμε πως ο κινητήρας είναι «η καρδιά» του αυτοκινήτου, εδώ όμως είναι το μυαλό πίσω από την λύση του προβλήματος για την κορυφαία οικονομία. Ο τρικύλινδρος 1.000άρης TCe βενζινοκινητήρας κάνει το ντεμπούτο του και στο Captur, με 100 ίππους και 170 Nm ροπής (από τις 2.000 σ.α.λ).. Η ροπή αποδίδεται (χωρίς διακοπές) γραμμικά, καταφέρνοντας να καλύπτει τα κενά της δύναμης από τις χαμηλές στροφές και χωρίς να ενοχλεί (με τον ήχο του) τους επιβάτες. Στο ξεκίνημα με κρύο μοτέρ κάποιες φορές η χροιά του είναι τραχιά και μόλις ζεσταθεί σχεδόν εξαφανίζεται δεν ακούγεται. Όταν οι στροφές ανέβουν θα αναγνωρίσετε το χαρακτηριστικό γρύλισμα του τρικύλινδρου. Η μετάδοση στους τροχούς γίνεται από χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων με μακριές σχέσεις με σκοπό να κρτηθεί η κατανάλωση καυσίμου (υγραερίου ή βενζίνης) χαμηλά. Παρόλα αυτά οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 13 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα στα 173 χλμ.

Στο δρόμο…

Η κίνηση με υγραέριο δεν άλλαξε την εμφάνιση αλλά ούτε και την οδική συμπεριφορά. Το Renault Captur και σε αυτή την έκδοση διατηρεί τα οδηγικά χαρακτηριστικά που έχουμε συναντήσει και στις άλλες εκδόσεις (μοτέρ βενζίνης και diesel) με χαρακτηριστικό του την ήσυχη και ποιοτική κύλιση χάρη στην ηχομόνωση της καμπίνας και την άνεση. Μέσα στην πόλη, θα κινηθείτε εύκολα και άνετα με βοηθούς την καλή ορατότητα, το ελαφρύ τιμόνι και τον συμπλέκτη. Η ανάρτηση λειαίνει τις κακοτεχνίες και τα καθίσματα απορροφούν, ότι περνά στην καμπίνα. Επιπλέον συγκρατεί τις κλίσεις και δίνει την αίσθηση ασφάλειας και πρόσφυσης. Η άνεση δεν χάνεται ακόμα και σε κίνηση εκτός δρόμου με τα 210 χλστ. απόστασης από το έδαφος να σας δίνουν το περιθώριο για μία μικρή εξερεύνηση σε βατό χωματόδρομο.

…ή στο ταξίδι των +1200 χλμ

Η έκδοση του Captur με διπλό καύσιμο έχει ως προτεραιότητα την οικονομία κάτι που καταφέρνει καλά είτε λειτουργώντας με βενζίνη είτε με υγραέριο (την επιλογή του καυσίμου τροφοδοσίας την κάνετε εσείς, μέσω διακόπτη), ενώ για τον ίδιο σκοπό διαθέτει και το προεπιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης «Eco», το οποίο μειώνει (ή καλύτερα ατονεί) την απόκριση του μοτέρ. Ίσως να έχει εφαρμογή σε συνθήκες με έντονη κυκλοφορία (μποτιλιάρισμα). Με χρήση LPG το Captur έχει μέση κατανάλωση 7,9 με 8,1 λτ./100 χλμ (σύμφωνα με τις ενδείξεις του on board computer) ενώ με βενζίνη είδαμε 6,3 λίτρα. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η αυτονομία του Captur LPG. Συνδυάζοντας το ρεζερβουάρ βενζίνης 48 λίτρων (μέση κατανάλωση βενζίνης 6,3 lt./100 χλμ.) με τη δεξαμενή υγραερίου 40 λίτρων (μέση κατανάλωση LPG 8,1 lt./100 χλμ), μπορείτε να διανύσετε περίπου 1.253 χλμ. (760 βενζίνη 493 Υγραέριο).

Δεν ξεχνάμε φυσικά και τον εξοπλισμό με την βασική έκδοση να είναι πλήρης με ηλεκτρικές ευκολίες και να διαθέτει συστήματα ασφαλείας που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με εντοπισμό πεζών & ποδηλατών (AEBS), σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης και Cruise Control.

Συμπέρασμα

Το Captur είναι μοντέρνο, όμορφο και πρακτικό, ικανό να καλύψει τις ανάγκες ενός sportsman ή μιας οικογένειας. Η έκδοση διπλού καυσίμου, (βενζίνη LPG) του δίνει κορυφαία οικονομία και μάλιστα σε πολύ καλή τιμή.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Renault Captur 1.0 TCe LPG
Κινητήρας: 999cc
Ισχύς: 91,100 PS/ 5000 rpm (βενζίνη,LPG)
Ροπή: 160,170 Nm/3750 rpm (βενζίνη,LPG)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 13 sec
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 6,3 7,5 lt/100 km (βενζίνη,LPG)
Εκπομπές CO2: 126, 143 gr/km (WLTP) (βενζίνη,LPG)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4227 x 2003 x 1576 mm
Μεταξόνιο: 2639 mm
Βάρος: 1793 kg
Χώρος αποσκευών:422 lt
Τιμή: Από 19830 ευρώ

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto