Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Renault Captur 1.0 TCe 90

Ελλάδα 22:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη δοκιμή: Renault Captur 1.0 TCe 90

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Renault Captur 1.0 TCe 90

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μικρότερος σε ιπποδύναμη κινητήρας και ένα νέο μηχανικό κιβώτιο μειώνουν τους ρύπους και τα λειτουργικά έξοδα του Renault Captur. Αφαιρούν όμως κάποια από τα πλεονεκτήματα του Γαλλικού SUV; Ή το ενισχύουν στη «μάχη» της αγοράς;

Advertisement
Advertisement

Μοτέρ 1.000 κ.εκ. 91 ίππων σε συνδυασμό με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων δημιουργούν την εισαγωγική έκδοση του Captur.

Η άφιξη του πρώτου Renault Captur, το 2013, έκανε την είσοδό του στην αγορά, με ακρίβεια, που θύμιζε… Ελβετικό σιδηρόδρομο. Μπορεί να μην ήταν το πρώτο compact SUV που έκανε την εμφάνισή του, αλλά «μπήκε» την σωστή ώρα με τις σωστές προδιαγραφές. Ήταν αρκετά νωρίς αλλά οδήγησε το μοντέλο της Renault στην κορυφή ενός κύματος που έγινε… τσουνάμι με συμπαγή μοντέλα ελεύθερου χρόνου, να ακολουθούν και από τις άλλες εταιρίες.

Advertisement
Advertisement

Η εμφάνιση του

Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας του Captur αποτελεί η ξεχωριστή του εμφάνισή, η οποία βελτιώθηκε με τη δυνατότητα κάποιων επεμβάσεων εξατομίκευσης από τους αγοραστές του. Αυτό το βοήθησε, και το βοηθά, να ξεχωρίζει από το πλήθος των άλλων μοντέλων. Η εικόνα του διαφορετικού κάνει το ανανεωμένο Captur να δείχνει μοντέρνο και ιδιαίτερο. Τα Full LED εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα «C» δίνουν την οπτική /σχεδιαστική ταυτότητα και δίνουν μία αίσθηση της κομψότητας και τεχνολογίας ενώ το στυλ coupe στο σχήμα της οροφής δίνει ένα στοιχείο που εκφράζει την τελευταία τάση στο σχεδιασμό αυτοκινήτων. Εδώ η εταιρία με 90 διαθέσιμους συνδυασμούς εξωτερικής διαμόρφωσης, σας δίνει την δυνατότητα να βάλετε το δικό σας στίγμα στη σχεδίαση του νέου σας Captur.

Advertisement

Ο εσωτερικός του κόσμος

Αν εξωτερικά οι αλλαγές, που έγιναν σας φαίνονται μικρές ή διακριτικές, στο εσωτερικό τα πράγματα είναι διαφορετικά. Τα πλαστικά είναι ποιοτικά και φαίνονται πιο… πλούσια, ενώ είναι καλύτερα και σε υφή, οι διακόπτες και οι αναβαθμισμένες ψηφιακές οθόνες ενισχύουν την αίσθηση αυτή. Οθόνη αφής πολυμέσων 9,3’’ στραμμένη προς τον οδηγό, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25’’, κονσόλα, η οποία μοιάζει να… αιωρείται και πληθώρα αποθηκευτικών λύσεων συμπληρώνουν την εικόνα. Η καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου δίνει περισσότερη άνεση στο εσωτερικό. Ανακλινόμενο και συρόμενο κατά 16εκ. πίσω κάθισμα, χωρητικότητα πορτμπαγκάζ, και πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι (έως και 27 λίτρα).

Advertisement

Η υψωμένη θέση οδήγησης, που έχουν τα SUV, υπάρχει στο SUV της Renault. Το κάθισμα, το τιμόνι, τα πεντάλ και οι διακόπτες ευθυγραμμίζονται όμορφα και βρίσκονται στην θέση που περιμένετε. Τα καθίσματα είναι άνετα τόσο στην καθημερινή χρήση όσο και στα ταξίδια αλλά δεν έχουν πολλές ρυθμίσεις, όπως σε ανταγωνιστικά μοντέλα. Το σύστημα κλιματισμού ελέγχεται από φυσικούς διακόπτες αντί μέσω της οθόνης αφής έτσι το ρυθμίζετε και εν κινήσει. Κάτω από αυτήν θα βρείτε ομαδοποιημένους διακόπτες για τις λειτουργίες, που χειρίζεστε στην οθόνη του infotainment. Αυτοί χρειάζονται μία προσαρμογή για να τους χρησιμοποιήσετε ενώ οδηγείτε. Ο πίνακας οργάνων ελέγχου είναι εύκολος στην ανάγνωση και προβάλει μεγάλο εύρος πληροφοριών.

Advertisement

Οι χώροι είναι αρκετά καλοί με το εσωτερικό πλάτος να είναι γενναιόδωρο, έτσι, οι επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια και τους ώμους τους. Τρεις ενήλικες στο πίσω κάθισμα θα αισθανθούν άνετα και ο μεσαίος επιβάτης θα εκτιμήσει τον χώρο για τα πόδια του, που δημιουργήθηκε από το επίπεδο δάπεδο του Captur. Μπορείτε να σύρετε το πίσω κάθισμα εμπρός και πίσω για να επεκτείνετε τον χώρο (σε βάρος του πορτ μπαγκάζ, που μετρά 422 λίτρα). Η θέση οδήγησης του Captur σας προσφέρει πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός, βοηθούμενη από τις λεπτές κολόνες του παρμπρίζ, όμως προς τα πίσω και πλάγια οι φαρδιές κολώνες και το coupe στυλ, θέλουν την προσοχή σας αν δεν έχετε εξοπλίσει το Captur σας με κάμερα οπισθοπορείας.

SUV 1.000 κυβικών εκατοστών;

Ένα πεντάθυρο SUV, όσο compact διαστάσεις και αν έχει (με 1.306 κιλά βάρος), διαβάζοντας πως έχει μοτέρ 1.000 κ.εκ. 91 ίππων μας έβαλε σε σκέψεις. Αμέσως ρίξαμε την… ευθύνη της κίνησης στο κιβώτιο των έξι ταχυτήτων, που είναι καινούργιο στην γκάμα. Βέβαια η εξέλιξη των κινητήρων έχει κάνει τα χιλιάρια μοτέρ να είναι τα νέα… 1.400σάρια, αλλά 91 ίπποι φτάνουν;

Στα πρώτα μέτρα ψάξαμε την άδεια κυκλοφορίας να δούμε εάν όντος το Captur είναι 1.000 κ.εκ. Η δύναμη έδειχνε πως είναι παραπάνω ενώ ο τρόπος απόδοσής του δεν θύμιζε έντονα turbo. Σε αυτό είχε ρόλο και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο εκμεταλλευόταν την δύναμη και βοηθούσε τη ροπή του κινητήρα να καλύψει τα κενά ενώ παράλληλα κρατούσε την τιμή της κατανάλωσης χαμηλά (5,8- 6,9 lt/100χλμ είδαμε στο όργανο μέτρησης), παρά το ότι το μοτέρ ήταν πολύ καινούργιο (μόλις 100 χλμ). Οι επιδόσεις που δίνει η Renault (0-100 σε 14 δεύτερα και τελική 168 χλμ) μάλλον το αδικούν γιατί οδηγώντας το θα αποκομίσετε διαφορετική άποψη με ένα δυνατό μοτέρ να «διεκδικεί» πρωταγωνιστικό ρόλο.

Στην πόλη είναι εύχρηστο με μαλακό συμπλέκτη. Ο ήχος του κινητήρα δεν ήταν ενοχλητικός ακόμη και στις υψηλές στροφές, ενώ και η ποιότητα κύλισης ήταν πολύ καλή. Η ανάρτηση του Captur αντιμετώπισε  τις ατέλειες των Ελληνικών δρόμων αρκετά καλά χωρίς να κουράσει οδηγό και επιβάτες. Εδώ βοήθησαν και τα ελαστικά 215/60 στις 17άρες ζάντες. Βλέπετε το χαμηλό προφίλ ελαστικών μπορεί να δίνει πληροφορία στον οδηγό αλλά μεταδίδει (κάποιες φορές) και πολλούς κραδασμούς από τις ανωμαλίες του δρόμου. Οπότε η επιλογή ψηλού προφίλ ταιριάζει καλύτερα σε SUV. Το σύστημα διεύθυνσης του Captur είναι αρκετά ακριβές και ελαφρύ στις αστικές μετακινήσεις, αλλά δεν «αυξάνει» το βάρος του καθώς αυξάνεται η ταχύτητα, ακόμη και αν αλλάξετε προφίλ οδήγησης, έτσι δεν σας εμπνέει για sport οδήγηση, βέβαια ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για compact SUV και όχι για μοντέλο RS της Renault.

Συμπέρασμα

Το νέο εισαγωγικό μοντέλο της οικογένειας Captur, έχει όλα τα πλεονεκτήματα (άνεση, χώρους, εμφάνιση) και επιπλέον τον συνδυασμό του κινητήρα 1.000 κ.εκ. με κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Στόχος του η οικονομία καυσίμου οι χαμηλοί ρύποι αλλά και τα λιγότερα λειτουργικά έξοδα, που συνεπάγονται, χωρίς το σύνολο να υπολείπετε σε δύναμη. Έτσι η Renault κρατά το υψηλό επίπεδο του Captur από τα πρώτα μοντέλα της γκάμας, το ενισχύει ενώ παράλληλα πολλαπλασιάζει τις επιλογές σας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Renault Captur 1.0 TCe 100ps 6Spd

Κινητήρας: 999cc
Ισχύς: 100 PS/ 5000 rpm
Ροπή: 160 Nm/3750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 13 sec
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 132 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.227 x 2.003 x 1.576 mm
Μεταξόνιο: 2.639 mm
Βάρος: 1.306 kg
Χώρος αποσκευών:422 lt
Τιμή: Από 19.830 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Δοκιμή: Renault Captur 1.0 TCe LPG

Στην Ελλάδα το νέο plug-in υβριδικό Renault Captur (+τιμή)

Renault Captur: Ασφάλεια 5 αστέρων