Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

WRC 2024: Προεπισκόπηση

Ελλάδα 7:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

WRC 2024: Προεπισκόπηση

ΑΓΩΝΕΣ

WRC 2024: Προεπισκόπηση

ΑΓΩΝΕΣ

Αναμονή τέλος! Αυτήν την εβδομάδα το πρωτάθλημα Ράλλυ του 2024 ξεκινάει, παραδοσιακά, με τον εμβληματικό αγώνα του Μόντε Κάρλο.

Advertisement
Advertisement

Η φετινή σεζόν αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Έπειτα από τρεις χρονιές απόλυτης κυριαρχίας της Toyota και των οδηγών της, πολλοί πιστεύουν ότι η ιστορία θα είναι διαφορετική φέτος.

Συγκεκριμένα η Hyundai προκρίνεται ως μία δύναμη που θα μπορέσει να προβληματίσει την ιαπωνική εταιρία σε όλη τη διάρκεια της σεζόν. Από τη μία η εξέλιξη του i20 και η επιστροφή Τάνακ από την άλλη γεμίζουν με αισιοδοξία τους ανθρώπους της ομάδας. Επιπλέον η μερική συμμετοχή του δις πρωταθλητή Ροβάνπερα φέτος θα ευνοήσει, λογικά, την προσπάθεια της Hyundai.

Advertisement
Advertisement

Οι Κορεάτες, φυσικά, έχουν κατακτήσει και στο παρελθόν πρωταθλήματα κατασκευαστών. Ωστόσο κανένας οδηγός τους δεν έχει πάρει ποτέ το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Θα πρέπει να περιμένουμε τους πρώτους αγώνες της χρονιάς μέχρι να σιγουρευτούμε για το κατά πόσον υπάρχουν σημαντικές πιθανότητες να σπάσει αυτή η παράδοση  φέτος.

Στο στρατόπεδο της Toyota, ο Έλφιν Έβανς θα είναι η αιχμή του δόρατος για την μάχη των φετινών πρωταθλημάτων. Τόσο ο Ροβάνπερα όσο και ο Οζιέ θα συμμετάσχουν σε επιλεγμένους αγώνες φέτος. Από την άλλη η M-sport Ford θα ριχτεί στην φετινή μάχη με τους Φουρμό και Μούνστερ πίσω από τα τιμόνια των Puma.

Advertisement

Το πρόγραμμα του 2024 αποτελείται από 13 αγώνες. Για φέτος το Ράλλυ Σαφάρι έχει έρθει αρκετά πιο νωρίς σε σχέση με πέρσι, στα τέλη Μαρτίου. Τον Ιούνιο θα έχουμε την επιστροφή του Ράλλυ Πολωνίας για πρώτη φορά μετά το 2017 ενώ τον επόμενο μήνα το πρωτάθλημα θα ταξιδέψει για πρώτη φορά στην Λετονία. Ο εθνικός μας αγώνας το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 θα διεξαχθεί μεταξύ 5 και 8 Σεπτεμβρίου ενώ η σεζόν ολοκληρώνεται στα τέλη Νοεμβρίου, στην Ιαπωνία.

Νέο σύστημα βαθμολόγησης

Advertisement

Για το 2024 η FIA έχει ανακοινώσει ένα νέο σύστημα βαθμολόγησης οδηγών και ομάδων στο WRC. Από φέτος το πλήρωμα που θα είναι πρώτο μετά την ολοκλήρωση των ειδικών του Σαββάτου θα παίρνει 18 βαθμούς. Οι υπόλοιπες 9 θέσεις θα παίρνουν 15-13-10-8-6-4-3-2-1 από την 2η έως την 10η.

Προϋπόθεση για να βαθμολογηθεί ένα πλήρωμα είναι να τερματίσει και έπειτα από τις ειδικές της Κυριακής. Σε περίπτωση εγκατάλειψης κατά την τελευταία ημέρα του αγώνα, οι πόντοι του Σαββάτου πηγαίνουν στο αμέσως επόμενο πλήρωμα.

Advertisement

Οι επιδόσεις της Κυριακής θα βαθμολογούνται ξεχωριστά. Τα ταχύτερα πληρώματα στις ειδικές της τελευταίας ημέρας θα παίρνουν βαθμούς σύμφωνα με την κατιούσα κλίμακα 7-6-5-4-3-2-1 από το πρώτο μέχρι και το έβδομο. Η αλλαγή αυτή έγινε ώστε να αποτραπούν οι πρωτοπόροι από το να πηγαίνουν συντηρητικά στο τέλος όταν έχουν μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους.

Οι Power Stages θα βαθμολογούνται όπως και πριν σύμφωνα με το σύστημα 5-4-3-2-1. Έτσι το μέγιστο που θα μπορεί να πάρει ένα πλήρωμα από έναν αγώνα θα είναι, όπως και πριν, 30 βαθμοί. Ωστόσο θα πρέπει να δουλεύει πολύ πιο σκληρά για αυτούς από φέτος.

Νικητήριο πλήρωμα θα θεωρείται ακόμη εκείνο το οποίο έχει σημειώσει τον συνολικά καλύτερο χρόνο μέχρι τον τερματισμό. Ωστόσο κάποιος ανταγωνιστής θα μπορεί να συλλέξει περισσότερους βαθμούς από τον νικητή σε ορισμένες περιπτώσεις.

Το νέο σύστημα έχει ξεσηκώσει πολλές αντιδράσεις με τους Έβανς και Τάνακ να θεωρούν ότι περιπλέκει υπερβολικά τα πράγματα ενώ μειώνει, παράλληλα, την επιβράβευση στον νικητή. Αντιθέτως, ο Νεβίλ έχει εκφραστεί θετικά για εκείνο.

Toyota Gazoo WRT

Οι πρωταθλητές των τελευταίων ετών ξεκινούν και την φετινή σεζόν ως φαβορί μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Ασφαλώς οι μερικές συμμετοχές των Ροβάνπερα και Οζιέ θα δυσκολέψουν την προσπάθεια της ομάδας.

Ο επικεφαλής της ομάδας, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα έχει αναγνωρίσει ότι υπάρχει το ενδεχόμενο οι δύο πρωταθλητές να συμμετάσχουν ταυτόχρονα σε ορισμένους αγώνες. Η ομάδα θα πρέπει, σε τέτοιες περιπτώσεις, να αναθέσει τον Κατσούτα, ο οποίος θα πάει σε όλους τους αγώνες, συμπληρωματικό ρόλο.

Ασφαλώς το 2024 δίνει στον Έβανς την καλύτερη ευκαιρία της ζωής του για το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ο Ουαλλός δεν θα έχει ουσιαστικό εσωτερικό ανταγωνισμό και η προσοχή της ομάδας θα είναι στραμμένη επάνω του. Ωστόσο πρέπει να αποδείξει στις ειδικές ότι είναι ικανός για τον τίτλο.

Hyundai Motorsport

Το έργο του Έβανς αναμένεται να κάνουν δύσκολο τα i20 της Hyundai. Οι Κορεάτες, δια στόματος Αμπιτεμπούλ, δηλώνουν πανέτοιμοι για μία εξόχως ανταγωνιστική σεζόν. Με τον Τάνακ να επιστρέφει, το επίπεδο των οδηγών της Hyundai έχει ανέβει σημαντικά.

Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει ότι ο Νεβίλ θα κάνει απλώς στην άκρη για χάρη του Εσθονού. Ο Βέλγος έχει κι εκείνος τις δικές του φιλοδοξίες και -όπως είδαμε και στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2022- δεν διστάζει όταν του δοθεί η ευκαιρία.

Η Hyundai θα έχει επίσης του Μίκελσεν, Λάπι και Σόρντο στην διάθεσή της για ορισμένους αγώνες. Για αρχή ο Νορβηγός δις πρωταθλητής του WRC-2 θα τρέχει στο Μόντε Κάρλο ενώ ο Λάπι στην Σουηδία. Ο πρώτος αγώνας στον οποίον θα συμμετάσχει ο Σόρντο δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη.

M-sport Ford

Μετά την φυγή Τάνακ, η Ford θα κατέβει στο φετινό πρωτάθλημα με τους Φουρμό και Μούνστερ ως τους βασικούς οδηγούς της. Ο αρχικός προγραμματισμός θέλει και τους δύο να συμμετέχουν σε όλους τους αγώνες φέτος, ενώ δεν έχουν γίνει ανακοινώσεις ακόμη για τρίτο ή οδηγό σε ορισμένα Ράλλυ.

Οι άνθρωποι της ομάδας πιστεύουν ότι το νεανικό οδηγικό τους δίδυμο μπορεί να προκαλέσει αρκετές εκπλήξεις φέτος. Ιδίως σε μια σεζόν στην οποίαν υπάρχουν πολλές ανακατατάξεις σε οδηγούς και ομάδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αμπιτεμπούλ: Θέλουμε η Hyundai να γίνει η Red Bull του WRC
WRC: Ανασκόπηση της σεζόν του 2023 (+video)
WRC: Αυτό είναι το όπλο της Hyundai για το 2024! (+video)