Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Πρώτη επαφή με το Renault Scenic Vision Concept

  • Αποστολή στο Παρίσι: Ντίνος Παπαγιαννόπουλος (np@carmgz.gr)

Το πρωτότυπο μηδενικών ρύπων που παρουσίασε η Renault στο Παρίσι είναι πολλά περισσότερα από ένα μελλοντικό μοντέλο: πρωτίστως αποτελεί την τεχνολογική και σχεδιαστική πλατφόρμα πάνω στην οποία η γαλλική εταιρεία θα βασιστεί για να αλλάξει ολόκληρη τη φιλοσοφία της μέχρι το 2030.

Οι εγκαταστάσεις της Renault στο Σεν Ντενί, λίγο έξω από το Παρίσι, δεν γεμίζουν εκ πρώτης όψεως το μάτι. Υπερβολικά πολύ τσιμέντο και καμία αίσθηση ενός μελλοντικού νέου κόσμου. Κι όμως μέσα σ’ εκείνες τις βιομηχανικές αποθήκες οι άνθρωποι της Renault μας παρουσίασαν επί της ουσίας το τεχνολογικό τους μανιφέστο για τη συνολική αναθεώρηση της φιλοσοφίας της και της μελλοντικής της πορείας.

Ενα μανιφέστο από λαμαρίνα, ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά, μπαταρίες και κυψέλες υδρογόνου και νέες τεχνολογικές ιδέες. Ενα πρωτότυπο το οποίο πολύ εύστοχα θέλησαν να συνδέσουν με το προοδευτικό πρόσημο που έβγαζε στο παρελθόν η Renault (και που για κάποια χρόνια η αλήθεια είναι ότι ατόνησε), δίνοντάς του το όνομα Scenic Vision.

Προφανώς επειδή όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το Scenic (πριν από 31 χρόνια) υπήρξε υπό πολλές έννοιες ρηξικέλευθο και επηρέασε σημαντικά τον τρόπο που η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπισε έκτοτε το προσιτό οικογενειακό αυτοκίνητο.

Τρεις δεκαετίες μετά, η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στο μεταίχμιο μιας ριζικής και πολυεπίπεδης αλλαγής. Σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων που μας παρουσίασαν το Scenic Vision Concept, αυτό το αυτοκίνητο προσπαθεί όχι μόνο να απαντήσει στις προκλήσεις αλλά και να καταθέσει ριζοσπαστικές προτάσεις. Προφανώς το συγκεκριμένο πρωτότυπο δεν πρόκειται να βγει στην παραγωγή άμεσα, αλλά η Renault μας ανακοίνωσε ότι το 2024 θα παρουσιάσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του οποίου η εμφάνιση θα βασίζεται στο Scenic Vision κατά 90%.

Υπό αυτή την έννοια αξίζει να αναφερθούμε στον οπτικό αντίκτυπο του αυτοκινήτου, ο οποίος είναι τουλάχιστον εντυπωσιακός. Το Scenic Vision είναι ο ορισμός του crossover, ένα μεταμοντέρνο χάτσμπακ με πολλά SUV στοιχεία αν προτιμάτε, με εντυπωσιακές καμπύλες, έντονες ακμές, μια εξαιρετικά πρωτότυπη φωτεινή υπογραφή τόσο από τους εμπρός προβολείς όσο και από τα πίσω φωτιστικά σώματα αλλά και τα φωτιζόμενα λογότυπα και βέβαια τους εξαιρετικά κοντούς προβόλους, οι οποίοι πλέον τείνουν να γίνουν το σήμα κατατεθέν όλων των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.

Με μήκος πολύ κοντά στα 4,5 μέτρα, πλάτος 1,9 μέτρα και συνολικό ύψος 1,6 μέτρα, απόσταση από το έδαφος κοντά στα 180 χλστ., το Scenic Vision άνετα εντάσσεται στην κατηγορία C, αλλά οι συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις φιλοξενούν μεταξόνιο που φτάνει στα 2.835 χλστ., κάτι που σημαίνει άνετους χώρους για τους επιβάτες (όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και ιδίοις όμμασι) και μεγάλο χώρο αποσκευών.

Από εκεί και πέρα βεβαίως το Scenic Vision ενσωματώνει μια τεχνολογική πλατφόρμα αλλά και μια ολιστική κατασκευαστική προσέγγιση που θέλει να εισάγει η Renault σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της, τα οποία ειρήσθω εν παρόδω μέχρι το 2030 θα είναι όλα ηλεκτρικά.

Κοντολογίς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δίνει προτεραιότητα στην βιωσιμότητα και την περιβαλλοντική συνείδηση, στην ασφάλεια και στις νέες τάσεις της κινητικότητας. Το Scenic Vision είναι κατασκευασμένο κατά 75% από ανακυκλωμένα υλικά, ενώ το 95% όλων των υλικών του είναι ανακυκλώσιμα. Η μονάδα ισχύος που χρησιμοποιεί είναι υβριδική, μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση στην μπαταρία των (μόλις) 40 kWh δίνει ενέργεια μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου 15 kW, εφόσον χρειαστεί.

Το σκεπτικό είναι το εξής: Το Scenic Vision μέσα στην πόλη και σε κοντινές αποστάσεις φορτίζει κανονικά όπως όλα τα EV. Σε πιο μεγάλα ταξίδια, όμως, η κυψέλη υδρογόνου αναλαμβάνει να παίξει τον ρόλο του range extender. Η Renault ισχυρίζεται ότι το Scenic Vision θα μπορεί να καλύπτει μέχρι και 800 km με μόλις μία 5λεπτη στάση για να γεμίσεις το δοχείο 2,5 κιλών με υδρογόνο.

Το πλεονέκτημα είναι προφανές: πολύ μικρότερος χρόνος απ’ όσο θα χρειαζόσουν για μια φόρτιση σε ταχυφορτιστή. Επίσης το μικρότερο βάρος της μπαταρίας απομειώνει και το συνολικό απόβαρο του αυτοκινήτου. Το σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται στον πίσω άξονα και είναι ίδιο με αυτό του νέου ηλεκτρικού Megane E-TECH με απόδοση 218 PS. Στην εύλογη απορία μας για το δίκτυο του υδρογόνου οι τεχνικοί της Renault απάντησαν ότι σχεδίασαν το σύστημα με προοπτική να βγει στην παραγωγή μετά το 2030, οπότε και θεωρούν (αρκετά βάσιμα, στη Δυτική Ευρώπη τουλάχιστον) ότι οι υποδομές στην υδρογονοκίνηση θα έχουν επεκταθεί σημαντικά.

Εξίσου εντυπωσιακές με τις τεχνολογικές καινοτομίες στο σύστημα μετάδοσης είναι και οι αντίστοιχες στους τομείς της ασφάλειας και της συνδεσιμότητας. Τα επερχόμενα μοντέλα της Renault θα χρησιμοποιούν το σύστημα Safety Score, το οποίο θα αναλύει το οδηγικό προφίλ του οδηγού και θα του παρέχει προσωποποιημένες συμβουλές με βάση το σκορ ασφάλειας που έχει επιτύχει στο τέλος κάθε διαδρομής.

Επίσης το σύστημα Safety Coach θα χρησιμοποιεί στοιχεία από τις κάμερες και το σύστημα πλοήγησης και θα ενημερώνει τον οδηγό για πιθανούς κινδύνους στη διαδρομή. Σε αντίθεση δηλαδή με συστήματα που επεμβαίνουν την τελευταία στιγμή για να αποσοβήσουν ένα ατύχημα ή για να περιορίσουν τις συνέπειές του, το Safety Coach δίνει περισσότερο χρόνο στον οδηγό για να προσαρμόσει τον τρόπο οδήγησης και να αποφύγει πιθανές δύσκολες καταστάσεις.

Για πρώτη φορά επίσης στο συγκεκριμένο πρωτότυπο δοκιμάζονται και τεχνολογίες όπως μια ενιαία οθόνη από την αριστερή μέχρι τη δεξιά εμπρός κολόνα που αυξάνει την ορατότητα προς τα εμπρός και κάτω κατά 24% καθώς και αερόσακους που αγκαλιάζουν ολοκληρωτικά το σώμα και έτσι καταργούν τους παραδοσιακούς αερόσακους στο τιμόνι και το ταμπλό.

Συνολικά το Scenic Vision Concept αποτελεί ένα τεχνολογικό δοκίμιο για την Renault. Μια πλατφόρμα προετοιμασίας για περισσότερο βιώσιμη κινητικότητα, για την επίτευξη των στόχων της για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2040, για την εξερεύνηση των δυνατοτήτων ανακύκλωσης μπαταριών αλλά και σχεδόν όλων των εξαρτημάτων.

Αποτελεί φυσικά και το προοίμιο της σχεδιαστικής γλώσσας που θα ακολουθήσουν όλα τα επερχόμενα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας. Αν κρίνουμε από τις πληροφορίες που πήραμε αλλά και τη διά ζώσης επαφή μας με το πρωτότυπο μπορούμε να πούμε ότι εφόσον όλες αυτές οι πρωτότυπες ιδέες που ενσωματώνει αρχίσουν να εντάσσονται στην καθημερινότητα θα δικαιώσουν σε μεγάλο βαθμό την τεράστια αλλαγή που συντελείται αυτή τη στιγμή στη Renault, μια αλλαγή που ίδια η εταιρεία άλλωστε χαρακτηρίσει ως επανάσταση, υπό τον τίτλο Renaulution.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Renault ανησυχεί για την «έκρηξη» των ηλεκτρικών
Mε Renault Captur LPG στην Κερκίνη: 2.000 χιλιόμετρα με υγραέριο (+video)
Το νέο Renault Megane E-Tech πάει… ηλεκτρικά! (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto