Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Renault Megane E-Tech Electric στην Ισπανία

Ελλάδα 19:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε το νέο Renault Megane E-Tech Electric στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Renault Megane E-Tech Electric στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην εποχή των ραγδαίων αλλαγών που σαρώνουν την αυτοκινητοβιομηχανία, το νέο Renault Megane E-Tech Electric φιλοδοξεί να γίνει το αυτοκίνητο που φέρνει την ηλεκτροκίνηση μέσα στην καθημερινότητα του οδηγού. Στην Ελλάδα αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι.

Advertisement
Advertisement

Σίγουρα χρειάζονται αρκετές δόσεις θάρρους και τόλμης για έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων με σκοπό να τον ωθήσουν να δημιουργήσει ένα νέο μοντέλο, το οποίο ουδεμία σχέση έχει με το παρελθόν του. Και που στιγματίστηκε από μία εξαιρετική εμπορική πορεία.

Κάπως έτσι πρέπει να νιώθουν οι άνθρωποι της Renault, με την δημιουργία του 5ης γενιάς Megane που πλέον λανσάρεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Η ολική μεταμόρφωση της γαλλικής φίρμας ξεκίνησε πριν από αρκετό καιρό, όταν ο διευθύνων σύμβουλος της, Luca De Meo, ανακοίνωσε τα νέα στρατηγικά πλάνα που φέρουν τον ευφάνταστο τίτλο «Renaulution».

Advertisement
Advertisement

Η μεταμόρφωση της εταιρείας επικεντρώνεται κυρίως στην εξέλιξη και επέκταση της ηλεκτροκίνησης σε μία μεγαλύτερη γκάμα μοντέλων με πρώτο από όλα το Renault Megane E-Tech Electric.

Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που η Renault καταπιάνεται με τον ηλεκτρισμό, καθώς η πορεία της στον χώρο των EV μοντέλων ξεκινά από το 2012, με το Zoe να αποτελεί την αιχμή του δόρατος. Το συγκεκριμένο μοντέλο μάλιστα κατάφερε το 2021 να πουλήσει πανευρωπαϊκά πάνω από 96.000 αυτοκίνητα, έχοντας μερίδιο αγοράς 8,2%, ενώ συνολικά μέσα στην τελευταία δεκαετία, η Renault έχει ξεπεράσει τις 400.000 πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων.

Advertisement

Επιστρέφοντας στο Mégane E-Tech Electric, το γαλλικό μικρομεσαίο έχει πολλούς «άσσους» στο μανίκι του. Ο πρώτος αφορά την σχεδίαση, η οποία το κάνει να μην μοιάζει με τίποτε άλλο στο δρόμο. Το σχεδιαστικό μοτίβο που δημιούργησε η ομάδα του Laurens van den Acker τραβά τα βλέμματα σαν μαγνήτης με τον δυναμισμό που ρέει παντού, σε κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος, όπως για παράδειγμα στην εμπρός μάσκα με τα ιδιαίτερα Full LED, στους μεγάλους τροχούς των 20” και στα εντυπωσιακά καπούλια.

Αν η εξωτερική σχεδίαση κερδίζει το θαυμασμό, το σαλόνι απλά εκπλήσσει. Η νέα μορφή του χώρου εργασίας του οδηγού ενσαρκώνεται μέσω της μεγάλης γυάλινης επιφάνειας (774 τετραγωνικά εκατοστά) που ενσωματώνει το σύστημα OpenR Link. Ουσιαστικά πρόκειται για δύο ψηφιακές οθόνες, με την πρώτη να έχει διαγώνιο 12,3”, λειτουργώντας ως πίνακας οργάνων, και την δεύτερη των 9” ή 12” (ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού).

Advertisement

Το εν λόγω σύστημα «τρέχει» το λογισμικό της Google, ενώ υπάρχουν διαθέσιμες προς τον οδηγό είναι 40 υπηρεσίες και εφαρμογές, μεταξύ αυτών το Google Play και Google Maps. Αντίθετα με τους περισσότερους κατασκευαστές που θέλουν το infotainment τους να είναι πλήρως ψηφιακό, η Renault διατηρεί και ορισμένους φυσικούς διακόπτες.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσδίδει ένα hi-end προφίλ στο ταμπλό του ηλεκτρικού Mégane. Η απεικόνιση των ενδείξεων είναι ιδιαίτερα πληροφοριακή, αφού ενημερώνει με σαφήνεια και ακρίβεια το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας, την κατανάλωση ενέργειας, την ηλεκτρική αυτονομία κλπ.

Advertisement

Στα παραπάνω προσθέστε τα premium υλικά, όπως το δέρμα αλκαντάρα και οι επενδύσεις από πραγματικό ξύλο, τα οποία φανερώνουν πως η ποιότητα και ο διάκοσμος δεν είναι απλώς βελτιωμένα σε σχέση με το βασικό Mégane. Είναι κορυφαία και δείχνουν το ποσό σοβαρά έχει πάρει η Renault την υπόθεση «ηλεκτροκίνηση».

Πάντως ορισμένα τερτίπια του παρελθόντος και του παρόντος δεν λείπουν και εδώ, όπως η περίεργη και περίπλοκη τοποθέτηση των χειριστηρίων για τους υαλοκαθαριστήρες μαζί με τον επιλογέα του κιβωτίου.

Παρατηρώντας πιο ενδελεχώς το ηλεκτρικό Mégane, ξεχωρίζουμε το πόσο κόμπακτ δείχνει η εμφάνισή του, κάτι που οφείλεται κυρίως στις διαστάσεις του αμαξώματος, με το μήκος του να φτάνει σχεδόν τα 4,2 μέτρα, το ύψος να είναι 1.505 χιλιοστά, όπως και στους πολύ μικρούς προβόλους.

Ένα επίσης πλεονέκτημά του αποτελεί το γεγονός ότι είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-EV, η οποία έχει δημιουργηθεί από κοινού με τη Nissan. Να αναφέρουμε ότι η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική του Mégane E-Tech Electric έδωσε την ευκαιρία στους Γάλλους τεχνικούς να τοποθετήσουν την μπαταρία ιόντων-λιθίου, που έχει σχεδιαστεί από τη LG Chem, κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Επίσης, χάρη στο μόλις 110 χιλιοστών ύψος της, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου είναι κατά 9 εκατοστά πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με τις εκδόσεις του Mégane με θερμικό κινητήρα. Παράλληλα βελτιώθηκε και η κατανομή του βάρους, σχεδόν στο 50-50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Η Renault εγγυάται πως η μπαταρία θα διατηρήσει τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς της σε διάστημα 8 ετών (ή 160.000 χλμ).

Η ενεργειακή απόδοσή της μπαταρίας διαφέρει ανάλογα την έκδοση. Πιο συγκεκριμένα, το ηλεκτρικό Mégane διατίθεται τόσο με την μικρής απόδοσης μπαταρία των 40,0 kWh, που προσφέρει αυτονομία 300 χλμ. στον κύκλο WLTP, όσο και με την μεγαλύτερης απόδοσης των 60,0 kWh, με αποτέλεσμα η αυτονομία, όπως ανακοινώνει η εταιρεία να αυξάνεται στα 470 χλμ. Ανάλογες είναι και οι επιλογές των ηλεκτρικών συνόλων.

Στη βάση της γκάμας υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 96 kW (130 PS) και 250 Nm ροπής, που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,0, ή 10,5 δευτερόλεπτα με την μπαταρία των 60 kWh) και τελική ταχύτητα τα 150 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα οι κορυφαίες εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με το ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ των 160 kW (218 PS) και 300 Nm ροπής. Εδώ βελτιωμένες παρουσιάζονται οι επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 7,4 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

Αντίστοιχος της χωρητικότητας της μπαταρίας είναι και ο χρόνος που χρειάζεται για την φόρτισή της. Στην περίπτωση αυτής των 40,0 kWh και με την προϋπόθεση να υπάρχει ταχυφορτιστής DC 130 kW, η εξασφάλιση αυτονομίας 300+ χλμ. διαρκεί μόλις 30 λεπτά. Επίσης, σε πηγή 7,4 kW για μία πλήρη φόρτιση χρειάζονται 9 ώρες και 15 λεπτά, ενώ υπολογίστε κοντά στις 30 ώρες σε οικιακή πρίζα (2,3 kW).

Κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του ηλεκτρικού Mégane στην Ισπανία, είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση EV60, με την ισχυρότερη μπαταρία και αντίστοιχα και το μοτέρ των 218 PS. Αυτό που μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις ήταν αρχικά η άριστη διαχείριση της ενέργειας, όσο και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο.

Όπως και στις «συμβατικές» εκδόσεις του μοντέλου, έτσι κι εδώ η θέση οδήγησης είναι ιδανική, ενώ οι χώροι στο πίσω κάθισμα -ειδικά για τα γόνατα- έχουν βελτιωθεί. Καλό είναι και το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 440 λίτρα, αν και διαθέτει ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Αν δεν έχεις οδηγήσει ξανά ηλεκτρικό, είναι πραγματικά πρωτόγνωρη η αίσθηση της δυνατής επιτάχυνσης στο πάτημα του γκαζιού -ειδικά στο πρόγραμμα sport- χωρίς να ακούγεται τίποτα. Ούτε μοτέρ, ούτε μετάδοση, τίποτα. Γενικά το Mégane E-Tech Electric  είναι πολύ ήσυχο χάρη και στην προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας.

Το αποκλειστικά προσθιοκίνητο γαλλικό χάτσμπακ κρύβει με μαεστρία το βάρος των 1.636 kg, πατάει με σιγουριά στο δρόμο και στρίβει με αυτοπεποίθηση προσφέροντάς ευχαρίστηση αλλά και άνεση. Ακόμη κι αν υπερβάλλεις ή ξεχαστείς, τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι εκεί για να επαναφέρουν την τάξη, διακριτικά και αποτελεσματικά.

Στα θετικά και τα πολύ καλά φρένα που θυμίζουν συμβατικό αυτοκίνητο (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-πίσω), χωρίς την παράξενη αίσθηση στο πεντάλ που συνοδεύει την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας.

Φυσικά, υπάρχει και η επιλογή ανάκτησης ενέργειας με λειτουργία «one-pedal», σε τρία διαφορετικά επίπεδα μέσω των paddles στο τιμόνι, κατά την οποία στο άφημα του γκαζιού, η επιβράδυνση είναι αισθητά πιο έντονη προς όφελος της αυτονομίας.

Το νέο Renault Mégane E-Tech Electric δεν θα κατασκευάζεται στην Ισπανία, όπως οι υπόλοιπες εκδόσεις του, αλλά στο εργοστάσιο του Douai, στην Γαλλία.

Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο αναμένεται στη χώρα μας στις αρχές του καλοκαιριού, με τις τιμές ακόμα να μην έχουν γίνει γνωστές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Opel Astra στην Πορτογαλία
Δοκιμή: Kia EV6 Long Range AWD
Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe LPG