Volvo και Daimler ποντάρουν στις κυψέλες υδρογόνου
ΝΕΑVolvo και Daimler ποντάρουν στις κυψέλες υδρογόνου
ΝΕΑΗ κοινοπραξία ζητά από τις κυβερνήσεις να διευρύνουν το δίκτυο σταθμών παροχής υδρογόνου και να παρέχουν κίνητρα.
Την ίδια ώρα που οι κατασκευαστές έχουν επικεντρωθεί στην εξέλιξη ηλεκτρικών, οι Volvo Goup και Daimler Truck AG προβλέπουν πως το μέλλον των χερσαίων εμπορικών μεταφορών είναι στις κυψέλες υδρογόνου.
WHAT CAR
Ειδικότερα, σύμφωνα με τους Financial Times, ο επικεφαλής της Daimler Truck AG, Martin Daum, θεωρεί πως μετά από τέσσερα χρόνια θα επέλθει η δύση των πετρελαιοκίνητων μεγάλων φορτηγών, με τη θέση τους να παίρνουν οι κυψέλες καυσίμου, οι οποίες είναι απαραίτητες στην προσπάθεια μείωσης των ρύπων στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Στο υδρογόνο ποντάρει και ο Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος της Volvo Group, Martin Lundstedt.
Οι κοινές απόψεις των δύο ανδρών δεν προκαλούν έκπληξη, δεδομένου ότι Volvo Group και Daimler Trucks AG συμμετέχουν ισόποσα σε σύμπραξη με σκοπό την εξέλιξη τεχνολογίας για την παραγωγή κυψελών καυσίμου (fuel cells) για heavy-duty οχήματα. Τα φορτηγά με κυψέλες υδρογόνου που θα εξελιχθούν από την κοινοπραξία των δύο εταιρειών – υπό την ονομασία Cellcentric– αναμένεται να μπουν στην παραγωγή το 2025.
Επιπροσθέτως, στην ατζέντα τους δεν βρίσκονται αποκλειστικά τα οχήματα που θα χρησιμοποιούν fuel cells, αλλά και κάποια ηλεκτρικά που θα ενσωματώνουν επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.
Τα τελευταία θα προορίζονται για εμπορική χρήση σε κοντινές αποστάσεις, έτσι ώστε να μπορούν να φορτίζουν κατά τη διάρκεια της νύχτας. Στον αντίποδα τα ηλεκτρικά φορτηγά κυψελών καυσίμου υδρογόνου θα χρησιμοποιούνται για την κάλυψη μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων.
Παράλληλα, οι Daum και Lundstedt ασκούν ασφυκτικές πιέσεις στις κυβερνήσεις, ώστε να επισπεύσουν την εγκατάσταση σημείων ανεφοδιασμού, αλλά και να διευκολύνουν τη μετάβαση στα συγκεκριμένου τύπου φορτηγά μέσω της παροχής κινήτρων.
Παρά το φιλόδοξο όραμα της κοινοπραξίας, πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, καταδεικνύει πως η κινητικότητα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου παραμένει μια εξειδικευμένη αγορά. Το 2020 λειτουργούσαν μόλις 125 σταθμοί υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη, ενώ από τους στόχους των κρατών-μελών προκύπτει ότι έως το 2030 θα υπάρχουν περίπου 600.
Από τη μεριά τους, οι ισχυροί άνδρες των Daimler Truck AG και Volvo Group, ζητούν τουλάχιστον 300 νέους, μεγάλης ισχύος σταθμούς ανεφοδιασμού έως το 2025, και άλλους 700 εντός της επόμενης πενταετίας (2030).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ, ΕΠΙΣΗΣ:
Έτσι θα μηδενιστούν οι ρύποι στις μεταφορές
Mercedes-Benz EQA: Εξελιγμένη ηλεκτρική πολυτέλεια
Η Renault πούλησε το σύνολο των μετοχών της στη Daimler