Θα φέρει η Toyota την επόμενη ηλεκτρική επανάσταση;
ΝΕΑΘα φέρει η Toyota την επόμενη ηλεκτρική επανάσταση;
ΝΕΑΗ αυτοκινητοβιομηχανία που πρωτοστάτησε και κυριάρχησε στα υβριδικά αυτοκίνητα, δείχνει να… παρακολουθεί τα αμιγώς ηλεκτρικά.
Πολλά έχουν γραφτεί για τον δευτερεύοντα ρόλο που έπαιξε η Toyota στην έκρηξη των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο υστερεί σε σχέση με πολλούς από τους ανταγωνιστές της, στην «αναμέτρηση» ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV)¨, όσον αφορά τα προϊόντα και τις πωλήσεις.
WHAT CAR
Η γλώσσα των αριθμών
Με 22.300 ηλεκτρικά οχήματα που παραδόθηκαν παγκοσμίως, η Toyota κατέλαβε την 29η θέση στην σχετική κατάταξη των πωλήσεων το 2022. Πολλοί κατασκευαστές όπως η Renault, η BMW , η Ford και νέες κινέζικες εταιρείες, έχουν καταγράψει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον ιαπωνικό «γίγαντα».
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αντιπροσωπεύουν μόλις το 0,2% των συνολικών πωλήσεων της Toyota, των 10,48 εκατομμυρίων οχημάτων, το 2022!
Η γκάμα ηλεκτρικών της Toyota περιορίζεται σε τρία SUV ( C-HR , bZ4X και Lexus UX ) και μια οικογένεια εμπορικών van (Proace). Για σύγκριση, η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, απαριθμεί 13 διαφορετικά μοντέλα, μη συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών.
Το BMW Group έχει διαθέσιμα οκτώ ηλεκτρικά. Στη Stellantis υπάρχουν εννέα επιβατικά αυτοκίνητα με μπαταρία και 15 van.
Όταν κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 1997, το Toyota Prius έγινε το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, οι εκπομπές από τα αυτοκίνητα δεν ήταν ένα «καυτό» θέμα στη βιομηχανία. Από τον Σεπτέμβριο του 2022, η μάρκα είχε πουλήσει 5,05 εκατομμύρια μονάδες του Prius σε τέσσερις γενιές.
Η αλήθεια είναι ότι η Toyota άνοιξε την πόρτα στην ανάπτυξη και υιοθέτηση αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ ουσιαστικά μείωσε τις μέσες εκπομπές ρύπων του στόλου της, όλα αυτά τα χρόνια. Εν τω μεταξύ, έχει εμπλακεί σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης και μπαταρίες για τα περισσότερο από τα εμπορικά σήματα που οδηγούν πλέον στην παγκόσμια κατάταξη BEV.
Τι να περιμένουμε;
Αν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό που περιγράφει καλύτερα την Toyota, είναι η ικανότητα κατανόησης των παγκόσμιων αγορών. Σε αντίθεση με οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή αυτοκινήτων, υπάρχει σχεδόν σε κάθε χώρα χάρη σε μια μεγάλη γκάμα προϊόντων που προσαρμόζονται στις ανάγκες διαφορετικών καταναλωτών.
Η Toyota είναι η πρώτη επιλογή για αγοραστές νέων αυτοκινήτων στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή, την Ιαπωνία, τη Νοτιοανατολική Ασία και την Ωκεανία. Είναι η πιο ελκυστική μη αμερικανική μάρκα στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο δεύτερος πιο δημοφιλής κατασκευαστής στην Κίνα, ο τρίτος στη Λατινική Αμερική και ο πέμπτος στην Ευρώπη. Τα αυτοκίνητά της είναι δημοφιλή, επειδή είναι αξιόπιστα.
Μένει να δούμε, εάν οι προγραμματικές δηλώσεις των κορυφαίων στελεχών της, για εξηλεκτρισμό της γκάμας της, κρύβουν κάποιον… άσο στο μανίκι. Από την Toyota μπορείς να το περιμένεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μπορεί να είναι έτσι το νέο Toyota Land Cruiser;
Η πολύτιμη καρδιά του νέου Toyota Prius
Το νέο Toyota C-HR αλλάζει άρδην τα δεδομένα