Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Diesel – Βενζίνη: Ψυχραιμία – Τι εννοούσε ο Πρωθυπουργός

  • ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Αναστάτωση, έως και πανικό προκάλεσαν οι δηλώσεις – ανακοινώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με το τι έρχεται για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όμως δεν είναι τα πράγματα έτσι…

Ο  Πρωθυπουργός στην ομιλία του στη Βουλή, κατά την κοινή συνεδρίαση τεσσάρων Επιτροπών σχετικά με τη στρατηγική για την μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία, αναφέρθηκε και στην ηλεκτροκίνηση και στο τι έρχεται για την Ευρώπη και φυσικά για τη χώρα μας: Είπε χαρακτηριστικά: «Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον για να μην πω ότι είναι ήδη το παρόν που είναι ήδη εδώ. Και θα πρέπει να συμφωνήσουμε σε Εθνικό επίπεδο ποιος είναι ο στόχος τον οποίο θέτουμε στην Ελλάδα ως όριο για να απαγορεύουμε τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Και να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην αγορά ώστε να προσαρμοστεί σε αυτή την κατεύθυνση. Πρέπει όμως ταυτόχρονα και η ενέργεια η οποία παράγεται και καταναλώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι ενέργεια πράσινη».

Τέλος, ουσιαστικά προανήγγειλε ένα νέο νόμο, που προφανώς θα περιλαμβάνει και τα παραπάνω «Έχουμε θέσει τον φιλόδοξο στόχο ως ΕΕ να μειώσουμε κατά 55% τις εκπομπές μας ως το 2030 και το ζητούμενο είναι πως θα περιγράψουμε με σαφήνεια και σε εθνικό επίπεδο έναν οδικό χάρτη για τα επόμενα 30 χρόνια ώστε να είμαστε συνεπείς με τους ευρωπαϊκούς στόχους μηδενισμού των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου. Ένας νέος κλιματικός νόμος, ένας νόμος – πλαίσιο για τα επόμενα 30 χρόνια, πιστεύω ότι στην παρούσα συγκυρία έχει τεράστια σημασία…», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η αλήθεια είναι ότι κάποιοι… αναστατώθηκαν με την παραπάνω δήλωση του Πρωθυπουργού, ενώ μαθαίνω πως υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων βενζίνης και diesel επικοινωνούσαν με τους πωλητές – συμβούλους, ρωτώντας για το τι έρχεται και το τι πρέπει να κάνουν.

Ψυχραιμία. Τι είπε ο Πρωθυπουργός χτες στη Βουλή; Το αυτονόητο και αυτό που θα έπρεπε όλοι να έχουμε στο μυαλό μας και ως στόχο. Να προστατέψουμε επιτέλους το σπίτι μας, το περιβάλλον.

Ο σημαντικότερος παράγοντας επιβάρυνσης του περιβάλλοντος είναι τα εκατομμύρια ΙΧ που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους. Ιδιαίτερα στη χώρα μας που η πολυετής οικονομική κρίση αλλά και το φορολογικό… μένος των προηγούμενων κυβερνήσεων απέναντι στο αυτοκίνητο, ανάγκασε τους Έλληνες να κρατήσουν το ΙΧ τους για πολλά χρόνια, ή να το αλλάξουν με ένα πιο νέο μεταχειρισμένο που ήρθε από το εξωτερικό και κανένας δεν γνωρίζει ποια είναι η πραγματική του κατάσταση. Ήδη λοιπόν η Ελλάδα έχει έναν από τους γηραιότερους στόλους στην Ευρώπη με το ηλικιακό μέσο όρο να είναι στα 15 χρόνια.

Τι σημαίνει «γηραιός στόλος» σε σχέση με τα καινούργια αυτοκίνητα που υπάρχουν σήμερα; Αυτοκίνητα με πολύ υψηλότερες εκπομπές ρύπων, τόσο λόγω παλαιάς τεχνολογίας, όσο και πολλών χιλιομέτρων, ενώ τα στοιχεία δείχνουν ότι το 70% εξ’ αυτών είναι κακοσυντηρημένα, έστω κι αν πήραν «συγχωροχάρτι» από κάποιο ΚΤΕΟ…

Ο Πρωθυπουργός λοιπόν είπε το αυτονόητο, ότι αυτό πρέπει επιτέλους να αλλάξει για να σταματήσει κάποια στιγμή ο Έλληνας να αναπνέει δηλητήρια. Η τεχνολογία σήμερα το επιτρέπει αυτό, σε έναν μεγάλο βαθμό και θα το επιτρέψει σε μεγαλύτερο στο μέλλον.
Για του λόγου το αληθές, όταν δοκίμασα για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, αυτό ήταν το Mitsubishi i-MiEv, με αυτονομία στα 100km. Αυτό στην Ελλάδα το 2009, κόστιζε, όσο σήμερα έχει το Tesla Model3 με αυτονομία 420km…

 

Mitsubishi i-MiEv

Η τεχνολογία λοιπόν προχωράει ραγδαία και η ηλεκτροκίνηση θα είναι προσιτή σε ολοένα και περισσότερους. Εκει θα στραφούν τα κράτη. Στα 0 CO2!

Αυτό που είπε ο Πρωθυπουργός στην Βουλή αφορά αυτό που θα γίνει στα επόμενα χρόνια στις εκθέσεις αυτοκινήτων και όχι για τα αυτοκίνητα που έχουμε σήμερα στα χέρια μας, η αυτό που θα αγοράσουμε.

Δε θα έρθει η Ευρώπη έτσι ξαφνικά να μας πει «σβήστε ΤΩΡΑ τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα κινούνται μόνο τα ηλεκτρικά».
Δε θα αφορά τον σημερινό αγοραστή που πολύ σωστά αλλάζει σήμερα το παλιό αυτοκίνητό του με ένα νέο. Δε θα αφορά αυτόν που αποφασίζει για παράδειγμα να αλλάξει το Citroen Xsara του 2011 και των +180 Co2 ανά χιλιόμετρο (και αυτό ως καινούργιο) με ένα C4 των 90 Co2.

Ο Πρωθυπουργός λοιπόν, με την παραπάνω δήλωση, αναφέρθηκε στην αγορά αυτοκινήτου και σε αυτό που η ίδια αγορά γνωρίζει καλά, γιατί ενημερώνεται καθημερινά για αυτό που έρχεται. Και όχι για όλους εμάς που σήμερα επιλέγουμε ένα οικονομικό και σαφώς πιο καθαρό νέο αυτοκίνητο βενζίνης, diesel ή ακόμα καλύτερα υβριδικό!

Ετσι απλά…

Τάκης Τρακουσέλλης

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ιδού το νέο αυτοκίνητο του Κυριάκου
Κυριάκος Mητσοτάκης: Φορτίζοντας το αυτοκίνητό του (video)
Ραγδαία η μείωση της τιμής των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto