Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Το ηλεκτρικό μέλλον της Renault

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Στο πλαίσιο της διαδικτυακής εκδήλωσης Renault Talk 1, η γαλλική εταιρεία ανέλυσε λεπτομερώς το στρατηγικό της πλάνο. Πώς επιδιώκει να ηγηθεί στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης και τι πρέπει να περιμένουμε από τα νέα της μοντέλα;

Το στρατηγικό της πλάνο για την αυτοκίνηση του εγγύς μέλλοντος προχώρησε η Renault, στο πλαίσιο της διαδικτυακής εκδήλωσης “Renault Talk 1”. Όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Luca de Meo, η Renault συνιστά τη «ραχοκοκαλιά» του ομίλου, και ως εκ τούτου κάθε εγχείρημα επαναπροσδιορισμού πρέπει να εκκινεί από τη Losange.

Η εταιρεία παίρνει σημαντικές αποφάσεις, εστιάζοντας πλήρως στη δημιουργία βιώσιμων προϊόντων, ενώ περνάει σε ένα καθεστώς μοντερνισμού, το οποίο έχει «βαφτίσει» Nouvelle Vague. Ουσιαστικά πρόκειται ένα πολυσύνθετο πρότζετκ κατασκευής αυτοκινήτων τα οποία ικανοποιούν πλήρως τα «θέλω» των επιβατών.

Τι πρέπει να περιμένουμε από τα νέα μοντέλα της Renault

Όπως ανακοίνωσε η Renault, τα νέα της μοντέλα θα διακρίνονται για την hi-tech καμπίνα τους που θα ενσωματώνει μεγάλης υπολογιστικής ισχύος και υψηλής ευκρίνειας οθόνες, ενώ θα δίνεται έμφαση στην εργονομία, την άνεση και την πρακτικότητα. Οι αποθηκευτικοί χώροι θα αυξηθούν σημαντικά και οι επιβάτες θα απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για το σώμα τους.

Υπόμάρκα ETech

Αποφασισμένη να εδραιώσει τη θέση της στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, η Renault προχωρά στην «ίδρυση» της υπο-μάρκας E-Tech, η οποία εμπερικλείει τα plug-in υβριδικά, υβριδικά, και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της.

Το μοντέλο που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι αναμφίβολα το αμιγώς ηλεκτρικό Megane E, το οποίο αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο Megane eVision με το οποίο συστηθήκαμε προς τα τέλη του 2021.  

Το τελευταίο βασιζόταν στην προοριζόμενη αποκλειστικά για ηλεκτρικά πλατφόρμα CMF-EV, ενώ ενσωμάτωνε ένα ηλεκτρικό μοτέρ των 217 PS και 300 Nm ροπής, με την επιτάχυνση στα πρώτα 100 km/h να «έρχεται» σε κάτω από 8,0 sec. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτούνταν από μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 60 kWh, παρέχοντας αυτονομία 400 χλμ.

Σημειώνεται πως το Megane E θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα «φορά» το νέο λογότυπο της εταιρείας, ενώ έως το 2024 θα τοποθετηθεί και στα υπόλοιπα αυτοκίνητα της γκάμας.

H εξηλεκτρισμένη γκάμα της Renault και το νέο κινητήριο σύνολο

Συμπεριλαμβανομένων των νέων Arkana και Captur E-Tech Hybrid, όπως και του PHEV Megane sedan, η γκάμα της Renault θα περιλαμβάνει 6 Plug-in υβριδικά και υβριδικά μοντέλα – Clio E-Tech Hybrid, Captur E-Tech PHEV και Megane Wagon E-Tech PHEV τα υπόλοιπα.

Όπως επιβεβαίωσε ο Gilles Le Borgne, EVP, Engineering, στον όμιλο Renault, θα λανσαριστεί και ένας νέος 3κύλινδρος 1.200αρης βενζινοκινητήρας  που θα πλαισιώνεται από έναν ηλεκτροκινητήρα. Το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο θα ενσωματώνεται τόσο σε υβριδικές εκδόσεις συνδυαστικής απόδοσης 200 PS που θα λανσαριστούν το 2022, όσο και σε τετρακίνητες PHEV των 280 PS (εδώ με έναν έναν ακόμη πίσω ηλεκτροκινητήρα) που είναι προγραμματισμένες για το 2024.

«Να γίνουμε η πιο “πράσινη” εταιρεία παγκοσμίως»

Το οικολογικό όραμα της Renault ενσαρκώνεται στον διττό μεγαλεπήβολο στόχο της να εξελιχθεί στην εταιρεία που τα αυτοκίνητά της θα ενσωματώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών, αλλά και στην ταχύτατη συμμόρφωσή της με το καθεστώς της ηλεκτρικής κινητικότητας.

Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά τα υψηλόβαθμα στελέχη της Losange, η εταιρεία αποκλίνει από την «απαρχαιωμένη φιλοσοφία» παραγωγής μοντέλων που διακρίνονται για την ταχύτητά τους και το επιβαρυμένο περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, αλλά θα δημιουργούν συναισθηματικούς δεσμούς με τους κατόχους τους, ενώ θα προορίζονται για υπηρεσίες car-sharing (κοινή χρήση οχημάτων).

Ακολουθούν οι βασικοί πυλώνες της μάρκας, επιγραμματικά:

– Να εξελιχθεί σε ηγέτιδα δύναμη στον τομέα της ενεργειακής μετάβασης. Στόχος έως το 2030, 9/10 μοντέλα να είναι εξηλεκτρισμένα.

– Εστίαση στην αστική κινητικότητα μέσω του προγράμματος “Software Republique”. Περισσότεροι από 2.000 μηχανικοί από 5 κορυφαίες εταιρείες θα παρέχουν τεχνογνωσία στη Renault στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης του, data processing (επεξεργασία δεδομένων), software, της κυβερνοασφάλειας κ.ο.κ.

– “Re-Factory”. Ανακύκλωση περισσότερων των 120.000 οχημάτων (+ηλεκτρικών), ενώ πάνω από το 80% των ανακυκλωμένων υλικών θα χρησιμοποιείται στην κατασκευή νέων μπαταριών.

– Στροφή προς τις μεγαλύτερες κατηγορίες: Λανσάρισμα 7 εξηλεκτρισμένων νέων μοντέλων στα Segments C και D έως το 2025. . Αιχμή του δόρατος θα είναι το Megane E-Tech Electric που θα λανσαριστεί σύντομα και θα αποτελεί το σημείο αναφοράς της Renault στους τομείς της συνδεσιμότητας και της ηλεκτρικής κινητικότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτά είναι τα πιο φθηνά αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά!
To Renault 5 στη θέση του Twingo
Συγκρίνουμε: Opel Corsa 1.5d vs Renault Clio Blue dCi

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto