ΝΕΑ

Που καινοτομεί ο νέος κινητήρας των Toyota και GAC;

Ελλάδα 12:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Που καινοτομεί ο νέος κινητήρας των Toyota και GAC;

ΝΕΑ

Που καινοτομεί ο νέος κινητήρας των Toyota και GAC;

ΝΕΑ

Η προσπάθεια για την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων για τους θερμικούς κινητήρες έχει ενδιαφέρον αναφορικά με τις λύσεις που προτείνονται.

Advertisement
Advertisement

Ως τώρα, έχουμε δει να αναπτύσσονται τεχνολογίες οι οποίες έχουν ως στόχο την κατάργηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης επειδή εκπέμπει ρύπους και διοξείδιο του άνθρακα.

Πρόσφατα, άρχισε να υπάρχει ειδησεογραφία για την εξέλιξη των συνθετικών καυσίμων (e-fuels) ώστε να συνεχιστεί η χρήση των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη και έπειτα από το 2035.

Επίσης, είναι γνωστό ότι η Toyota έχει ξεκινήσει δοκιμές εξέλιξης ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος θα χρησιμοποιεί υδρογόνο για τη λειτουργία του για τον ίδιο σκοπό, δηλαδή να συνεχιστεί η ύπαρξή του κάτω από το καπό των οχημάτων.

Αγωνιστική Toyota Corolla με θερμικό κινητήρα που χρησιμοποίει υδρογόνο ως καύσιμο.

Advertisement
Advertisement

Πρόσφατα, έγινε γνωστή ακόμα μία προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρείας να πειραματιστεί με ακόμα ένα εναλλακτικό καύσιμο για τη χρήση του στα θερμικά μοτέρ. Μάλιστα, αυτή τη φορά συνεργάζεται με την κινεζική GAC («Guangzhou Automobile Group Co., Ltd»).

Σκοπός τους είναι να εξελίξουν έναν κινητήρα ο οποίος να λειτουργεί με υγροποιημένη αμμωνία. Πρόκειται για έναν δίλιτρο κινητήρα που δημιούργησε η GAC ο οποίος με τη χρήση αυτής αποδίδει 163 ίππους και εκπέμπει 90% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, συγκριτικά μόνο με την αμόλυβδη βενζίνη.

Η υγροποιημένη αμμωνία χρησιμοποιείται ήδη στη ναυσιπλοΐα όπου εντάσσεται ως πρόσθετο στο πετρέλαιο. Τα αποτελέσματα χαρακτηρίζονται θετικά αναφορικά με τη μείωση εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.

GAC Empow.

Advertisement

Αναφερόμενος στον πειραματικό κινητήρα και στο ενδεχόμενο εφαρμογής της υγροποιημένης αμμωνίας ως καύσιμο, ο Τσι Χονγκζόννκ, επικεφαλής του Τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της GAC, δήλωσε: «Ξεπεράσαμε το πρόβλημα της δυσκολίας άμεσης καύσης της αμμωνίας και θα τη χρησιμοποιήσουμε στην αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι κέρδος για την κοινωνία και αξίζει η προσμονή για την εμπορική χρήση της».

Ωστόσο, η υιοθέτηση της αμμωνίας σημαίνει ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προκύπτουν από τη χρήση της, όπως η αποθήκευσή της, η εκπομπή οξειδίων του αζώτου, η ικανότητά της να διαβρώνει το υλικό στο οποίο τοποθετείται και το γεγονός ότι είναι τοξική.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota: Με υδρογονοκίνητο αγωνιστικό στο Le Mans του 2026!
Φοβερό video: Δείτε από μέσα πως λειτουργεί ένας V6 κινητήρας!
Το νέο υδρογονοκίνητο Space της GAC δεν το λες και όμορφο…