Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο φθηνά είναι τελικά τα «ηλεκτρικά» άλογα;

Ελλάδα 13:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο φθηνά είναι τελικά τα «ηλεκτρικά» άλογα;

ΝΕΑ

Πόσο φθηνά είναι τελικά τα «ηλεκτρικά» άλογα;

ΝΕΑ

Η θεωρία θέλει τους ηλεκτροκινητήρες να βγάζουν εύκολα εκατοντάδες άλογα χωρίς μεγάλο κόστος. Πόσο κοντά στην αλήθεια είναι όμως αυτό;

Advertisement
Advertisement

Με την εμφάνιση της ηλεκτροκίνησης, η ιπποδύναμη ενός αυτοκινήτου έχει αρχίσει να αποκτά μία περίεργη σχετικότητα, καθώς τίποτα δεν εμποδίζει ένα σεντάν να φθάνει τα 700 άλογα ή ένα supercar να ξεπερνά για πλάκα τα 1.500 άλογα.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι διαφορές στην τιμή σε ένα μοντέλο ανάμεσα στην πιο ισχυρή έκδοση με την πιο αδύναμη είναι πολύ μικρές. Και καμία σχέση δεν έχουν με ότι συμβαίνει με τις αντίστοιχες εκδόσεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η προσπάθεια ποσοτικοποίησης της δαπάνης ανά μονάδα ηλεκτρικής ιπποδύναμης σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία αποδεικνύεται δύσκολη.

Advertisement
Advertisement

Σε αντίθεση με τις περίπλοκες προσαρμογές που γίνονται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης για την ενίσχυση της ισχύος, οι ηλεκτροκινητήρες παρουσιάζουν ένα απλούστερο τοπίο.

Η αναβάθμιση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης συνεπάγεται αύξηση των κυλίνδρων και της πολυπλοκότητας των εξαρτημάτων.

Αντίθετα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες, με τα βασικά συστατικά τους ρότορα, στάτορα, χάλκινα καλώδια και μερικές φορές μαγνήτες σπάνιων γαιών, προσφέρουν μια πιο απλή πορεία προς την αύξηση της ισχύος.

Advertisement

Ωστόσο, η απλότητα των ηλεκτροκινητήρων δεν ισοδυναμεί με χαμηλό κόστος. Ενώ η ενίσχυση της ισχύος σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης απαιτεί περίπλοκες προσθήκες, η αύξηση της ηλεκτρικής ισχύος μπορεί να συνεπάγεται σημαντικά έξοδα λόγω των άφθονων ποσοτήτων χαλκού και των ακριβών μαγνητών σπάνιων γαιών.

Advertisement

Εταιρείες όπως η TREMEC επιχειρούν την παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων υψηλής απόδοσης, επιδιώκοντας μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος στις υπάρχουσες αρχιτεκτονικές οχημάτων, εξισορροπώντας παράλληλα το κόστος.

Ωστόσο, η κατασκευή ισχυρών ηλεκτροκινητήρων παραμένει ακριβή λόγω των υλικών και των περίπλοκων σχεδίων που απαιτούνται. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν λογισμικό για τη ρύθμιση της ισχύος των κινητήρων, προσφέροντας παραλλαγές υψηλότερης ισχύος με πρόσθετο κόστος σε όλη τη γκάμα.

Ωστόσο, η αύξηση της ισχύος συχνά απαιτεί την ενίσχυση των συστημάτων ψύξης, των φρένων, των ελαστικών και άλλων εξαρτημάτων, επηρεάζοντας τόσο το κόστος όσο και την αποδοτικότητα.

Advertisement

Επιπλέον, οι διαφορετικές αρχιτεκτονικές τάσης επηρεάζουν σημαντικά την παροχή ισχύος, με τις υψηλότερες τάσεις να προσφέρουν αυξημένη απόδοση και μειωμένη συσσώρευση θερμότητας.

Παρόλο που η εφαρμογή τους είναι αρχικά δαπανηρή, οι αρχιτεκτονικές αυτές επιτρέπουν μεγαλύτερη απόδοση ισχύος χωρίς ανάλογη αύξηση του μεγέθους των εξαρτημάτων, με παράδειγμα το σύστημα 800V της Porsche στην Taycan.

Στην ουσία, το ζήτημα του κόστους της ηλεκτρικής ιπποδύναμης είναι αρκετά πολύπλοκο. Οι στρατηγικές τιμολόγησης των διαφόρων κατασκευαστών και η πολύπλευρη φύση του σχεδιασμού των ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύουν το γεγονός ότι τα EV είναι πολύ πιο περίπλοκα από ό,τι υποδηλώνει η φαινομενική απλότητά τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα ηλεκτρικά που άλλαξαν το τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Εορταστική επίθεση» Τραμπ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
Φλεγόμενο Tesla, o εφιάλτης των πυροσβεστών! (+video)