Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Ποια νέα συστήματα θα είναι στάνταρ στα αυτοκίνητά μας;

  • Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης (kz@newsauto.gr)

Ο νέος Γενικός Κανονισμός Ασφάλειας που θέσπισε ο ACEA προβλέπει τη μείωση στο μισό του αριθμού των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στην Ευρώπη ως το 2030.

Τα μέλη του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αποφάσισαν να ενισχύσουν και να ισχυροποιήσουν την προσπάθεια των εταιρειών του κλάδου για ασφαλέστερα οχήματα και για τη μείωση του αριθμού των θυμάτων (επιβατών και λοιπών χρηστών του δρόμου) ως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε.

Έτσι, θέσπισαν τον καινούργιο Γενικό Κανονισμό Ασφάλειας (General Safety Regulation, GSR) ο οποίος προβλέπει την ένταξη στον βασικό εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων περισσότερων συστημάτων που συντείνουν στην ασφάλεια των επιβαινόντων σε αυτά, αλλά και των δικυκλιστών και των πεζών.

Απώτερος στόχος της καινούργιας προσπάθειας είναι να μειωθεί στο μισό ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στη Γηραιά Ήπειρο ως το 2030, συγκριτικά με αυτόν που υπήρχε το 2020.

Σύμφωνα με τον ACEA, πριν από δύο χρόνια ο αριθμός των θυμάτων στην Ευρώπη είχε μειωθεί κατά 49,1% σε σχέση με αυτόν στο τέλος του 2008. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων σε αυτή αυξήθηκε κατά 45 εκατομμύρια μονάδες.

Πλέον, βάσει του προγράμματος «Vision Zero» που αφορά στον μηδενισμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα, προβλέπεται ότι το μεγαλύτερο ποσό από τα περίπου 59 δισεκατομμύρια ευρώ που οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν κάθε χρόνο στα τμήματα Έρευνας και Εξέλιξής τους θα προορίζονται για την ανάπτυξη νέων συστημάτων προειδοποίησης και αποφυγής ατυχημάτων και δυστυχημάτων στον δρόμο.

Ποια θα είναι τα νέα συστήματα στα επιβατικά οχήματα;

Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο καινούργιος Γενικός Κανονισμός Ασφάλειας, ως το 2030 τα νέα οχήματα θα εξοπλίζονται με συστήματα:

  • Ανίχνευσης αναστροφής του οχήματος.
  • Διατήρησης της πορείας του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
  • Αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης το οποίο θα αρχίζει να επιβραδύνει αυτόνομα το όχημα αμέσως μόλις το αντίστοιχο σύστημα αντιληφθεί ότι υπάρχει ενδεχόμενο σύγκρουσης.
  • «Έξυπνο» σύστημα ελέγχου της ταχύτητας κίνησης του οχήματος το οποίο δεν θα επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει εάν υπάρχει πιθανότητα σύγκρουσης.
  • Σύστημα προειδοποίησης έκτακτης ανάγκης.
  • Σύστημα προειδοποίησης του οδηγού εάν (αυτό) αντιληφθεί ότι τον έχει πιάσει υπνηλία ή ότι έχει μειωθεί η προσοχή του στον δρόμο.
  • Ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής δεδομένων στο όχημα (κάτι σαν τον «μαύρο κουτί» των αεροπλάνων).

Τι προβλέπεται για τα νέα επαγγελματικά οχήματα;

Ο καινούργιος Γενικός Κανονισμός Ασφάλειας συμπεριλαμβάνει και τα επαγγελματικά οχήματα όλων των κατηγοριών. Αυτά, θα πρέπει να έχουν οπωσδήποτε στον βασικό εξοπλισμό τους τα παρακάτω:

  • Σύστημα προειδοποίησης του οδηγού για πιθανή σύγκρουση με πεζό ή δικυκλιστή.
  • Σύστημα προειδοποίησης του οδηγού για ύπαρξη άλλου χρήστη του δρόμου στα τυφλά σημεία πέριξ του οχήματος.
  • Σύστημα που θα παρέχει άμεση ορατότητα στον οδηγό σε γωνίες προς τις οποίες αυτή είναι εκ των πραγμάτων περιορισμένη.
  • Σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ACEA: Χωρίς υποδομές ξεχάστε τα ηλεκτρικά φορτηγά! (+video)
Γιατί η Volvo εγκαταλείπει τον ACEA;
Η Stellantis αποχωρεί από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών (ACEA)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto