Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΝΕΑ

Τα αυτόνομα φορτηγά της Daimler έχουν εφεδρικά συστήματα ασφαλείας

  • newsautoteam

«Έξυπνες» εφεδρικές τεχνολογίες εντοπίζουν τις βλάβες τεσσάρων νευραλγικών συστημάτων και εφόσον κριθεί απαραίτητο αναλαμβάνουν τον έλεγχο του οχήματος.

Αποφασισμένη να υλοποιήσει το όραμά της για ένα έναν κόσμο δίχως τροχαία δυστυχήματα είναι η Daimler. Σύμφωνα με την εταιρεία κατασκευής φορτηγών και λεωφορείων, ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.

Στο πλαίσιο αυτό, διατηρεί στενή συνεργασία με τη Waymo, τη startup εταιρεία της Google που ειδικεύεται στα αυτόνομα συστήματα για αυτοκίνητα.

Επιστέγασμα της συνεργασίας των δύο εταίρων είναι μια πλατφόρμα για αυτo-οδηγούμενα φορτηγά επιπέδου 4, η οποία ενσωματώνει όλα τα απαραίτητα εφεδρικά συστήματα που εγγυώνται για τη βέλτιστη ασφάλεια των οχημάτων.

Οι τέσσερις βασικές εφεδρικές τεχνολογίες αφορούν το σύστημα πέδησης, το σύστημα διεύθυνσης, το ηλεκτρικό δίκτυο χαμηλής τάσης, αλλά και το δίκτυο επικοινωνίας.

Εφόσον, λοιπόν, διαγνωσθεί κάποια βλάβη στα παραπάνω συστήματα, η πλατφόρμα εντοπίζει το πρόβλημα, το αξιολογεί και, αν κριθεί απαραίτητο επιστρατεύει τις εφεδρικές τεχνολογίες για τον ασφαλή έλεγχο του φορτηγού.

Σε περίπτωση, μάλιστα, που η βλάβη χαρακτηριστεί ιδιαίτερα σημαντική για τη λειτουργία του οχήματος, τότε ακολουθείται ένα πρωτόκολλο ασφαλείας: Το όχημα προβαίνει σε έναν ελιγμό «ελάχιστου κινδύνου» και στη συνέχεια ακινητοποιείται σε ασφαλές σημείο.

Η αυτόνομη πλατφόρμα χρησιμοποιείται ήδη στο φορτηγό Cascadia της Freightliner, η οποία είναι η αμερικάνικη θυγατρική της Daimler.

Μία από τις εφαρμογές των εφεδρικών συστημάτων σχετίζεται με το σύστημα πέδησης του φορτηγού που λειτουργεί με πεπιεσμένο αέρα (αερόφρενα) και συνεπικουρείται από το retarder.

Μέχρι σήμερα, σε περίπτωση που εντοπιζόταν μια βλάβη στα φρένα, τότε ο οδηγός είχε την επιλογή να χρησιμοποιήσει το retarder, το οποίο φροντίζει για την ακινητοποίηση του οχήματος δίχως να γίνει χρήση του συστήματος πέδησης (των φρένων).

Πέρα από το retarder, το Cascadia ενσωματώνει και έναν «ηλεκτρονικό επιβραδυντή» με δύο μονάδες ελέγχου (ECU) –μία κύρια και μία δευτερεύουσα. Σε περίπτωση, δηλαδή, που τα φρένα ή το μηχανικό retarder δεν λειτουργήσει, τότε ενεργοποιείται ο ηλεκτρονικός επιβραδυντής, για μέγιστη αποδοτικότητα.  

Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα διεύθυνσης. Σε περίπτωση που διαγνωσθεί μια βλάβη, τότε αναλαμβάνουν δράση τα ηλεκτρονικά, τα οποία στρίβουν αναλόγως τις ρόδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Daimler: Πούλησε το μερίδιο που κατείχε στη Renault
Το πρώτο diesel φορτηγό, το 1923, ήταν της Daimler
Ιστορική απόφαση: H Daimler χωρίζεται στα δύο

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto