Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Γιατί η Volvo εγκαταλείπει τον ACEA;

  • newsautoteam

Εκπρόσωπος της Volvo Cars ανακοίνωσε ότι η σουηδική εταιρεία θα πάψει να είναι μέλος του ACEA από το τέλος του έτους.

Έπειτα από τον Όμιλο Stellantis και η Volvo Cars θα σταματήσει να ανήκει στον Σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles, ACEA) από το τέλος του 2022.

Είναι η δεύτερη προαναγγελία για αποχώρηση μιας αυτοκινητοβιομηχανίας από αυτόν σε σύντομο χρονικό διάστημα, καθώς προηγήθηκε πριν από λίγο καιρό αυτή του Ομίλου Stellantis. Οι αποφάσεις των δύο δεν σχετίζονται μεταξύ τους, ωστόσο έχουν κοινή αιτία για την οποία ελήφθησαν απ’ τα στελέχη τους.

Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Volvo Cars στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, οι άνθρωποι της σουηδικής εταιρείας αποφάσισαν να αποχωρήσουν από τον ACEA επειδή διαφωνούν με την πολιτική του να ζητά να δοθεί παράταση από την Ευρωπαϊκή Ένωση αναφορικά με την κατάργηση παραγωγής και πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα από το 2035 και έπειτα.

Θυμίζουμε ότι ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων είχε ζητήσει παράταση ως το 2040 για να προλάβουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες-μέλη του να προσαρμοστούν στη νέα συνθήκη και να επιτύχουν τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση με τις λιγότερες δυνατές απώλειες.

Ωστόσο, η Volvo Cars έχει ανακοινώσει ήδη από το 2020 ότι ως το 2030 θα έχει γίνει κατασκευαστής αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, δηλαδή μια πενταετία νωρίτερα απ’ ό,τι ορίζει η Ε.Ε. Αυτή η στρατηγική επιχειρηματική πολιτική της έρχεται σε αντίθεση με την επίσημη θέση του ACEA και αυτός είναι ο λόγος που αποφάσισε να πάψει να είναι μέλος του.

Σε επίσημη ανακοίνωσή της η Volvo Cars αναφέρει σχετικά: «Συμπεράναμε ως εταιρεία ότι  η στρατηγική μας για τη βιωσιμότητα και οι φιλοδοξίες μας δεν σχετίζονται απολύτως με την άποψη του ACEA και το ίδιο συμβαίνει και με τον τρόπο που εργαζόμαστε σε αυτό το στάδιο.

»Για τον λόγο αυτό πιστεύουμε ότι είναι καλύτερα να ακολουθήσουμε διαφορετικούς δρόμους. Ως κλάδος διαδραματίζουμε έναν σημαντικό ρόλο στην απόφαση εάν ο κόσμος θα παλέψει να σταματήσει την κλιματική αλλαγή».

Θυμίζουμε ότι πρόσφατα και ο Όμιλος Stellantis ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τον ACEA στο τέλος της χρονιάς για τον ίδιο λόγο, δηλαδή επειδή θα δώσει μεγαλύτερο βάρος στην εξέλιξη και παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων ως το 2030.

Ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ιδρύθηκε το 1981 και αντικατέστησε τον προηγούμενο αντίστοιχο οργανισμό ο οποίος ονομαζόταν CCMC. Ήταν η Επιτροπή Κατασκευαστών της Κοινής Αγοράς (Comite des Constructeurs du Marche Commun) η οποία είχε συσταθεί το 1972 για να προασπίζει τα συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχανιών στη νέα οικονομική πραγματικότητα που τότε είχε αρχίσει να διαμορφώνεται στην Ευρώπη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Volvo S90 T8 Recharge AWD
Volvo XC60: Κινηθείτε… ηλεκτρικά (video)
Volvo: Συμμετέχει στο πρόγραμμα SteelZero

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto