Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο Honda με καύσιμο υδρογόνο

Ελλάδα 8:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο Honda με καύσιμο υδρογόνο

ΝΕΑ

Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο Honda με καύσιμο υδρογόνο

ΝΕΑ

Όπως είναι γνωστό, η Honda έχει ξεκινήσει την εξέλιξη ενός νέου ηλεκτροκίνητου μοντέλου το οποίο θα διαθέτει κυψέλες καυσίμου και βασίζεται στο CR-V.

Advertisement

Στους ανθρώπους τής Honda δεν είναι άγνωστη η τεχνολογία ενεργειακών κυψελών στα αυτοκίνητά της. Ήδη από το 2006 έχει παρουσιάσει το πρωτότυπο FCV Clarity, το οποίο μπήκε σε παραγωγή δύο χρόνια αργότερα (2008).

Το 2015 παρουσίασε τη δεύτερη γενιά τού αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου το οποίο μετονομάστηκε σε Clarity (φωτογραφία κάτω). Έχοντας αποκτήσει την απαραίτητη τεχνογνωσία από αυτό, στη Honda αποφάσισαν να εφαρμόσουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία και σε ένα καινούργιο όχημα το οποίο είναι crossover αυτή τη φορά.

Αυτό εξελίσσεται ήδη στις ΗΠΑ και ως «βάση» για τη δημιουργία του έχει χρησιμοποιηθεί το CR-V (αρχική φωτογραφία). Η επίσημη παρουσίασή του έχει προγραμματιστεί να γίνει εντός του 2024.

Advertisement

Προς το παρόν, από την εταιρεία δεν αποκαλύπτουν εάν, τελικά, θα είναι ένα νέο μοντέλο που θα έχει τη δική του (άλλη) ονομασία ή θα είναι η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή αυτού (CR-V). Ωστόσο, κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής συνάντησης στελεχών τής ιαπωνικής εταιρείας ανακοινώθηκαν πληροφορίες για την τεχνολογική δομή του.

Advertisement

Όπως έγινε γνωστό, κάτω από το καπό του διαθέτει μια συστοιχία κυψελών καυσίμου και έναν ηλεκτροκινητήρα σε μία ενιαία μονάδα. Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς και όλη η διάταξη είναι ίδιας φιλοσοφίας με αυτή που υπάρχει στο CR-V με τον θερμικό κινητήρα (δηλαδή, μονάδα ισχύος και κίνηση εμπρός). Πέραν αυτών, τόσο οι μπαταρίες όσο και ο εναλλάκτης ενέργειας αποτελούν, επίσης, ενιαίο σύνολο χάρη στο σύστημα «Intelligent Power Unit» που έχουν εξελίξει στη Honda.

Οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας δεν ανακοίνωσαν την ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών τού οχήματος. Όμως, αποκάλυψαν ότι ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να τις φορτίζει και μέσω καλωδίου (Plug-in) για την περίπτωση που δεν βρίσκει πρατήριο ανεφοδιασμού με υδρογόνο κοντά του.

Advertisement

Επίσης, θα μπορεί να τις φορτίζει κατά τη διάρκεια της νύχτας ώστε να επωφελείται από την ενέργεια που θα έχουν συσσωρεύσει σε αυτό το χρονικό διάστημα και να μην εξαρτάται διαρκώς από τις κυψέλες καυσίμου (άρα και να μην χρειάζεται πάντα το υδρογόνο) για την κίνησή του.

Όπως έγινε γνωστό, το πρωτότυπο όχημα διαθέτει δύο δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου. Η μία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα και η δεύτερη πιο ψηλά από αυτή και μπροστά από τον πίσω άξονα, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος να διαρραγούν σε περίπτωση σύγκρουσης.

Advertisement

Οι ενεργειακές κυψέλες κατασκευάστηκαν σε συνεργασία με την General Motors. Η Honda τις ονομάζει «επόμενης γενιάς» καθώς είναι περισσότερο προηγμένες από αυτές του Clarity. Όπως ανακοινώθηκε, το κόστος τους είναι μειωμένο κατά 2/3 και οι μεμβράνες που διαθέτουν έχουν διπλάσια αντοχή στη διάβρωση, συγκριτικά με αυτού. Επίσης, η λειτουργία τους για την παραγωγή ενέργειας γίνεται ταχύτερα ακόμα και σε εξωτερική θερμοκρασία υπό το μηδέν Κελσίου.

Τέλος, κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής συνάντησης των ανθρώπων τής Honda επιβεβαιώθηκε ότι το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο με κυψέλες καυσίμου θα παρουσιαστεί εντός της επόμενης χρονιάς και ότι θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, στις εγκαταστάσεις τού Performance Manufacturing Center που βρίσκονται στο Οχάιο. Εάν αυτές σας θυμίζουν κάτι, πρόκειται για το μέρος όπου κατασκευαζόταν το NSX, η παραγωγή του οποίου σταμάτησε πέρυσι τον Νοέμβριο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Honda: Τα πλάνα για την ανάπτυξη στον τομέα υδρογόνου
Red Bull: Το… Σινικό τείχος μεταξύ εκείνης και της Honda
Τι νέο φέρνει το Honda SH150 του 2023