Tι λέει ο Elon Musk για το υδρογόνο;
ΝΕΑTι λέει ο Elon Musk για το υδρογόνο;
ΝΕΑΕπίθεση κατά της υδρογονοκίνησης είχε εξαπολύσει ο Elon Musk, χαρακτηρίζοντας την τεχνολογία «υπερβολικά ηλίθια». Που οφείλεται το μένος του;
«Υπερβολικά ηλίθια» είχε χαρακτηρίσει πριν από λίγα χρόνια ο Elon Musk την τεχνολογία κυψελών καυσίμου η οποία χαίρει της υποστήριξης της Toyota και αρκετών άλλων εταιρειών.
WHAT CAR
Τότε, πολλοί είχαν καταλογίσει εμπάθεια στον ισχυρό άνδρα της Tesla, κατηγορώντας τον πως υπονομεύει τις προσπάθειες κάποιων αυτοκινητοβιομηχανιών να προκρίνουν μια εναλλακτική πρόταση για την ηλεκτροκίνηση, απέναντι στα επαναφορτιζόμενα μηδενικών ρύπων μοντέλα.
Τα λόγια του Elon Musk επανέρχονται στο προσκήνιο μετά από πρωτοβουλία του Anmar Frangoul, ενός δημοσιογράφου του CNBC, ο οποίος επιχειρεί να τα αποκωδικοποιήσει. Σύμφωνα με τον Frangoul, η εναντίωση του αφεντικού της Tesla στα ηλεκτρικά με κυψέλες καυσίμου έγκειται σε κάποια εγγενή μειονεκτήματα του υδρογόνου, όπως είναι οι δυσκολίες στην αποθήκευσή, τη μεταφορά και τη διαχείρισή του.
Το κύριο πρόβλημα του υδρογόνου ως αέριο καύσιμο, βέβαια, αφορά τους κινδύνους που οφείλονται στην ευκολία διαρροής και ανάφλεξής του. Αναμφίβολα, ούτε οι μπαταρίες ιόντων λιθίου δεν είναι… αγγελικά πλασμένες, μιας και ένα βραχυκύκλωμα μπορεί να προκαλέσει από ανάφλεξη μέχρι και έκρηξη.
Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης πως αμφότερες οι τεχνολογίες έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Ο Elon Musk, όμως, έχει ήδη δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες έχουν συμβάλλει τα μέγιστα στη γιγάντωση της Tesla και στην ανάδειξή του σε πλουσιότερο άνθρωπο του πλανήτη.
Παράλληλα, ο Elon, όπως και ο εγκάρδιος φίλος του και επικεφαλής της VW, Herbert Diess, φαίνεται πως υποστηρίζουν τη χρήση του υδρογόνου, αλλά όχι στον αυτοκινητικό κλάδο.
Χαρακτηριστικό είναι ένα tweet του Diess, στο οποίο αναφέρει: «Είναι καιρός οι πολιτικοί να αποδεχθούν την επιστήμη. Το πράσινο υδρογόνο χρειάζεται για τον χάλυβα, τα χημικά, τα αεροσκάφη… και δεν πρέπει να καταλήγει στα αυτοκίνητα. Είναι υπερβολικά ακριβό, αναποτελεσματικό, αργό και δύσκολο στη μεταφορά του».
It’s time for politicians to accept science: Green hydrogen is needed for steel, chemical, aero,… and should not end up in cars. Far too expensive, inefficient, slow and difficult to rollout and transport. After all: no #hydrogen cars in sight.
Advertisement— Herbert Diess (@Herbert_Diess) February 11, 2021
Από την άλλη, οι εγχώριοι αντίπαλοι της VW, Daimler και BMW έχουν διαθέσει σημαντικούς πόρους στο υδρογόνο την ίδια ώρα που επιχειρούν να επιταχύνουν την επέκταση του δικτύου σταθμών πλήρωσης.
Θετικά δείγματα γραφής έχουν δώσει και οι Toyota και Hyundai με τα Mirai και Nexo αντίστοιχα. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι τα αυτοκίνητα υδρογόνου διαθέτουν δεξαμενές αποθήκευσης που πιστοποιούνται υπό αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Elon Musk: Γελάει με την προοπτική μιας αυτόνομης Ferrari
Elon Musk: Αστρονομική η αξία των μετοχών που έχει πουλήσει
Volvo και Daimler ποντάρουν στις κυψέλες υδρογόνου