ΝΕΑ

Mazda MX-5: Η εξέλιξη του «Jinba-Ittai»

Ελλάδα 16:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Mazda MX-5: Η εξέλιξη του «Jinba-Ittai»

ΝΕΑ

Mazda MX-5: Η εξέλιξη του «Jinba-Ittai»

ΝΕΑ

Η Mazda ανανεώνει το 2024 ένα από τα πιο αγαπητά από το κοινό roadster μοντέλα.

Advertisement
Advertisement

Το «Jinba Ittai» έχει τις ρίζες του σε ένα ιαπωνικό τελετουργικό του 12ου αιώνα, το οποίο αφορούσε την τοξοβολία πάνω σε άλογο.

Ο πρώην διευθυντής προγράμματος του project «MX-5», Τακέο Κιτζίμα είχε αναφέρει πως όταν το αυτοκίνητο και ο οδηγός είναι σε απόλυτη αρμονία, τότε η οδήγηση αυτόματα γίνεται διασκεδαστική. Οι Ιάπωνες αυτή την αίσθηση ήθελαν να πετύχουν με το συγκεκριμένο μοντέλο και το έκαναν από το ντεμπούτο του κιόλας, το μακρινό 1989.

Παρομοιάζοντας λοιπόν το αρχαίο τελετουργικό κατά το οποίο το άλογο προσάρμοζε το βάδισμά του με τον τοξότη, βγήκε το «Jinba-Ittai», μία μικρή φράση άρρηκτα συνδεδεμένη πια με το δημοφιλές Roadster της Mazda.

Advertisement
Advertisement

Η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να ανεβεί επίπεδο αυτή τη φορά, προσθέτοντας στο καινούριο MX-5 νέα προφίλ οδήγησης, συστήματα ασφαλείας με «πλούσια» τεχνολογία, ενισχυμένη σχεδίαση και καινούριους χρωματισμούς.

Εξωτερικά, το MX-5 του 2024 θα διαθέτει προχωρημένης τεχνολογίας προβολείς LED οι οποίοι θα προσαρμόζονται στο φως της ημέρας, με σκοπό την καλύτερη ορατότητα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Οι πίσω προβολείς από την άλλη, επανασχεδιάστηκαν ελαφρώς.

Advertisement

Στο εσωτερικό, το υλικό των καθισμάτων είναι επίσης καινούριο και είναι αρκετά τραχύ, ώστε να εμποδίζει το… γλίστρημα του οδηγού στο κάθισμα κατά τη δυναμική οδήγηση σε στροφές. Επίσης, ο πίνακας οργάνων έχει επανασχεδιαστέεί, η οθόνη πολυμέσων έχει μεγαλώσει, όντας πλέον στις 8,8 ίντσες, ενώ υπάρχουν και νέες θύρες USB.

Στα πρακτικά και την τεχνολογία, το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) ενισχύει το προφίλ οδήγησης «Track» για τον απαιτητικό που θέλει να οδηγήσει πιο σβέλτα και να μπει σε πίστα, κυνηγώντας χρόνους και επιδόσεις.

Advertisement

Η λειτουργία αυτή περιορίζει ουσιαστικά την υπερστροφή που οδηγεί σε ολίσθηση των πίσω τροχών, με σκοπό ο οδηγός να έχει καλύτερο έλεγχο μέχρι και την τελευταία στιγμή. Κατά βάση, πρόκειται για ένα προφίλ οδήγησης που θέλει να βοηθήσει αυτόν που θα μπει σε πίστα για πρώτη φορά.

Η Mazdaφρόντισε να προσθέσει επιπλέον λειτουργίες ασφαλείας και για τους πιο… χαλαρούς οδηγούς που προτιμούν μία απλή βόλτα. Έτσι, στην απλή έκδοση του MX-5, υπάρχει το σύστημα υποβοήθησης Lane Keep Assit, το οποίο διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας του.

Advertisement

Ταυτόχρονα, υπάρχει το «έξυπνο» Speed Control και το αντίστοιχο Brake Assist, ενώ στο σύστημα πλοήγησης απεικονίζεται το χρώμα των φαναριών και ειδοποιεί.

Συμπερασματικά, τα βελτιωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά, οι αναβαθμισμένες λειτουργίες ασφαλείας και η ακριβής ανταπόκριση στις στροφές και στην επιτάχυνση, είναι τα στοιχεία που αναμένει η Mazda να κάνουν το νέο MX-5 να ξεχωρίσει και να γίνει η επιτομή του «Jinba-Ittai». Δηλαδή, αυτοκίνητο και οδηγός σε τέλεια αρμονία.

Το Mazda MX-5 θα παρουσιαστεί επίσημα στις 5 Νοεμβρίου, στην έκθεση του Τόκιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μακάρι το Mazda Iconic SP να είναι το νέο MX-5!
Δοκιμή: Mazda MX-5 Homura 2.0
Πωλείται το MX-5 που ήθελε να γίνει Ferrari