Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι πέντε κορυφαίοι V6 της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ελλάδα 23:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι πέντε κορυφαίοι V6 της αυτοκινητοβιομηχανίας

ΝΕΑ

Οι πέντε κορυφαίοι V6 της αυτοκινητοβιομηχανίας

ΝΕΑ

Μπορεί να μην είναι η πιο δημοφιλής επιλογή σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, αλλά αυτοί οι V6 έχουν γράψει τη δική τους ιστορία.

Advertisement
Advertisement

Η ιστορία των V6 ξεκίνησε κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1910, αλλά οι μηχανικοί έπρεπε να περιμένουν μέχρι τα τέλη του 1940 για να βάλουν έναν τέτοιον κινητήρα σε αυτοκίνητο παραγωγής, εξαιτίας της πολυπλοκότητάς του.

Από εκεί και πέρα, οι ιδιαίτεροι σε διάταξη 6κύλινδροι άρχισαν να εξελίσσονται μέχρι που έφτασαν σε ένα τόσο υψηλό επίπεδο στα μέσα της δεκαετίας του ‘90, που μπορούσαν πια να αρχίσουν να αντικαθιστούν τους V8 και τους 6κύλινδρους εν σειρά.

Φτάνοντας στο 2023, πολλοί V6 έχουν τοποθετηθεί κάτω από τα καπό συμβατικών και σπορ μοντέλων, supercars και το κυριότερο, σε ένα hypercar με «καρδιά» Formula 1!

Advertisement
Advertisement

Ας δούμε όμως, ποιοι είναι οι πέντε V6 που έχουν γράψει ιστορία στην αυτοκίνηση.

Ferrari Dino V6

Ένα πρότζεκτ που ξεκίνησε από τον γιο του Έντζο Φεράρι, «Ντίνο» και ολοκληρώθηκε από τον θρυλικό Βιτόριο Γιάνο. Ο κινητήρας έχει το όνομα του νεότερου Φεράρι και είχε εκδόσεις 2,0 και 2,6 λίτρων.

Advertisement

Τοποθετήθηκε σε μοντέλα παραγωγής  όπως οι Dino της Ferrari, αλλά και στις δύο γενιές του Fiat Dino και φυσικά στην εμβληματική Lancia Stratos.

Η ισχύς του κορυφώθηκε στους 195 ίππους στα μοντέλα με έγκριση τύπου για δημόσιους δρόμους, ενώ σε αυτά που έτρεξαν σε αγώνες, όπως για παράδειγμα η Stratos στο WRC, ο κινητήρας ξεπέρασε τους 300 ίππους.

Toyota/Lotus 2GR-FE

Advertisement

Παρουσιάστηκε το 2005 και καταργήθηκε επίσημα το 2023. Ο αλουμινένιος V6 των 3,5 λίτρων τοποθετήθηκε σε αρκετά συμβατικά μοντέλα του ιαπωνικού κολοσσού και απέδιδε περίπου 270 ίππους.

Ενδιαφέρον είναι πως παρότι δεν υπάρχει πλέον στη γκάμα της Toyota, η Lotus συνεχίζει να τον έχει και να τον κατασκευάζει. Τον είχε δανειστεί για την Evora το 2009, βελτιώνοντάς τον μάλιστα τόσο ώστε να έχει απόδοση 276 ίππων.

Advertisement

Οι Βρετανοί δεν έπαψαν ποτέ να τον εξελίσσουν, σε σημείο που έκαναν τον ιαπωνικό V6 να φτάσει τους 430 ίππους στην Lotus Exige Cup 430.

Σήμερα, διατίθεται με την Lotus Emira των 400 ίππων, το τελευταίο μοντέλο παραγωγής της βρετανικής εταιρείας με θερμικό κινητήρα.

Ford D35 EcoBoost

Όπως και ο 2GR-FE, η δεύτερη γενιά του EcoBoost V6 της Ford χρησιμοποιήθηκε σε μία σειρά από συμβατικά μοντέλα που δεν ήταν υψηλών επιδόσεων.

Η διαφορά είναι, πως αυτό έγινε στην πορεία καθώς ο D35 έκανε το ντεμπούτο του στο supercar της εταιρείας, τη δεύτερη γενιά του εμβληματικού GT.

Η απόδοσή του έφτασε σε δυσθεώρητα επίπεδα, ήταν ελαφρύς και τεχνολογικά ιδιαίτερα εξελιγμένος. Ένας twin-turbo που κατάφερε να αποδίδει 647 ίππους, κάνοντας κάθε petrolhead να τον ερωτεύεται για τον ήχο, το «νεύρο» και την απόδοσή του.

Μαζί του το GT ολοκλήρωνε το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,0 δευτερόλεπτα! Ο D35 EcoBoost πέρασε στους 660 ίππους και έφτασε τους 700 στη GT Mk II Limited Edition η οποία ήταν για χρήση αποκλειστικά στην πίστα.

Διατέθηκε και για αγωνιστική χρήση και τοποθετήθηκε στην LM GTE-Pro που κέρδισε το Le Mans το 2016.

Nissan VR38DETT

Δεν χρειάζεται καν συστάσεις, αλλά οφείλουμε να τον αναλύσουμε. Εξ ολοκλήρου αλουμινένιος, 24βάλβιδος με 3.500 κυβικά, αυτός ο twin-turbo V6 παρουσιάστηκε το Δεκέμβριο του 2007 κάτω από το καπό του συγκλονιστικού Nissan GT-R R35.

Η απόδοσή του έφτασε τους 473 ίππους στο ξεκίνημα της πορείας του, αλλά οι Ιάπωνες μηχανικοί συνέχισαν να τον εξελίσσουν και να τον βελτιώνουν σε σημείο που το 2016 στο GT-R Nismo, είχε φτάσει τους 592 ίππους!

Δύο χρόνια αργότερα, η Nissan λάνσαρε το επετειακό και συλλεκτικό GT-R50 και τιμής ένεκεν, ο 6κύλινδρος ολοκλήρωσε την πορεία του με απόδοση τους συγκλονιστικούς 710 ίππους.

Mercedes-AMG PU106B (AMG One)

Το 2014, η Formula 1 μπήκε σε μία εντελώς νέα εποχή που έμελλε να αλλάξει τα πάντα. Αυτή ήταν και είναι μέχρι και σήμερα η επονομαζόμενη hybrid era, κατά την οποία τα μονοθέσια της κορωνίδας του motorsport τρέχουν με έναν υβριδικό turbo V6 των 1,6 λίτρων.

Η Mercedes-AMG είναι η ομάδα που ομολογουμένως, έχει μέχρι σήμερα αποτελέσει σημείο-ορόσημο της νέας εποχής, αφού έχει κατακτήσει 8 παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών και 7 οδηγών από το 2014.

Για να τιμήσει αυτήν τη συγκλονιστική περίοδο στην οποία κυριαρχούσε μέχρι το 2021, η Mercedes-AMG είχε την ιδέα να δημιουργήσει ένα νόμιμο για τους δημόσιους δρόμους hypercar το οποίο θα είχε τον V6 που κινούσε και τα μονοθέσια της στη Formula 1 που έφεραν τα πρωταθλήματα.

Μετά από πέντε χρόνια εξέλιξης και προσπάθειες, ο κινητήρας τροποποιήθηκε τόσο ώστε να είναι σύννομος με όσα ισχύουν για τους δημόσιους δρόμους και έτσι προέκυψε η Mercedes-AMG ONE!

Στο γερμανικό hypercar ο υβριδικός V6 των 1.600 κυβικών συνδυάζεται με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 1.049 ίππους.

Δεν υπάρχει αμφιβολία, πως ο υβριδικός V6 που κατασκεύασαν οι άνθρωποι στο εργοστάσιο του Μπράκλεϊ, είναι ο πιο μοναδικός, ο πιο ξεχωριστός 6κύλινδρος που κατασκευάστηκε ποτέ για μοντέλο παραγωγής.

Γιατί πάρα πολύ δύσκολα τοποθετείς έναν κινητήρα F1 σε ένα κανονικό αυτοκίνητο, ακόμα και αν είναι hypercar.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Φιλί ζωής για τον θεϊκό V6 της Alfa Romeo
Δοκιμή: Ford Ranger Raptor V6 Ecoboost
O νέος V6 της Ferrari είναι τελείως διαφορετικός από αυτόν της  Maserati