Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η κρίση των τσιπ δεν φαίνεται να λήγει σύντομα

Ελλάδα 7:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η κρίση των τσιπ δεν φαίνεται να λήγει σύντομα

ΝΕΑ

Η κρίση των τσιπ δεν φαίνεται να λήγει σύντομα

ΝΕΑ

Η Ευρώπη δείχνει  αποφασισμένη να κατασκευάσει δικά της εργοστάσια παραγωγής ημιαγωγών. Υπάρχουν, όμως, περιθώρια χρόνου και η απαραίτητη τεχνογνωσία;

Advertisement
Advertisement

Έναν ακόμα πονοκέφαλο καλείται να αντιμετωπίσει το τελευταίο διάστημα η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, μετά το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης στην Κίνα που επιφέρει έλλειψη στα αποθέματα μαγνησίου.

Εκτός, όμως, από την έλλειψη του συγκεκριμένου μετάλλου, που είναι απαραίτητο για την κατασκευή πολλών αλουμινένιων εξαρτημάτων των αυτοκινήτων (π.χ. κιβώτια ταχυτήτων), ο κλάδος παλεύει να μετριάσει το πλήγμα από την διαιωνίζουσα κρίση με τους ημιαγωγούς.

Πριν από λίγες μέρες στελέχη κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών εξέφρασαν τη συγκρατημένη αισιοδοξία τους για ανάκαμψη της παραγωγής, και σταδιακή ισορρόπηση της ζήτησης με την προσφορά καινούριων αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα, πολλές εταιρείες φαίνεται πως είναι αποφασισμένες να απεκδυθούν του ρόλου του παρατηρητή, συμβάλλοντας και οι ίδιες στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Hyundai που εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να κατασκευάσει η ίδια ορισμένες ποσότητες μικροτσίπ που θα τη βοηθήσουν να μετριάσει την εξάρτησή της από τις “γειτονικές” της κολοσσιαίες εταιρείες του κλάδου.

Την ίδια οδό επιδιώκουν να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες από την Ευρώπη, που έχουν στην ατζέντα τους την ανέγερση εργοστασίων στη Γηραιά Ήπειρο, και συγκεκριμένα σε Γερμανία και Γαλλία. Από κοντά και η Intel που ανακοίνωσε την επένδυση 80 δισ. ευρώ για την επέκταση της κατασκευαστικής δύναμης ημιαγωγών επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Advertisement

Αλλά για την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων παραγωγικών μονάδων απαιτούνται πολλά χρόνια, και κατά συνέπεια, μέχρι τότε, η ήπειρος είναι αναγκασμένη να εξαρτάται από αγορές όπως η Ταϊβάν όπου εδρεύουν οι μεγαλύτερες εταιρείες ημιαγωγών (σ.σ. λόγω φθηνών εργατικών χεριών), συμπεριλαμβανομένης της TSMC.

Παράλληλα, εκτός από χρονοβόρα και ιδιαίτερα κοστοβόρα διαδικασία ανέγερσης, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται πως οφείλει να αποκτήσει και την απαραίτητη τεχνογνωσία. Που, σύμφωνα με τη CFO της Renault, Clotilde Delbos, προσώρας είναι ιδιαίτερα φτωχή.

Advertisement

«Απαραίτητη προϋπόθεση για την κατασκευή εργοστασίων που θα μπορούν  να παράγουν αυτά τα προηγμένα τσιπ στην Ευρώπη είναι η κατοχή της απαραίτητης τεχνολογίας. Και αυτή τη στιγμή είναι ξεκάθαρο ότι δεν θα τη διαθέτουμε», υποστήριξε η Delbos πριν από λίγες μέρες.

Σύμφωνα με τους Financial Times, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, ανέφερε πως απαιτείται μια «συντονισμένη ευρωπαϊκή πρωτοβουλία» για την κατασκευή εργοστασίων που θα μπορέσουν να ανταγωνιστούν της ηγέτιδες δυνάμεις του κλάδου στην Ασία.

Advertisement

«Αυτή η άνευ προηγουμένου κρίση αποκαλύπτει πόσο ευάλωτη είναι η υφιστάμενη εφοδιαστική αλυσίδα ημιαγωγών και πόσο σημαντικό είναι να μειωθεί η εξάρτησή μας από ξένες αγορές, και ειδικά την Ασία», αναγραφόταν στην επιστολή.

Υπενθυμίζεται ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες ημιαγωγών βρίσκονται σε Ταϊβάν, Κίνα και Ιαπωνία, προμηθεύοντας μεγάλες ποσότητες μικροτσίπ στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτά είναι απαραίτητα για την κατασκευή αυτοκινήτων, δεδομένου ότι βρίσκουν ευρύ πεδίο εφαρμογής, από τα παράθυρα μέχρι τα ολοένα και αυξανόμενα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.

Παρ’ όλα αυτά, το ξέσπασμα της πανδημίας και η αυξημένη ζήτηση για ηλεκτρονικές συσκευές (όπως τάμπλετ) έδεσαν τα χέρια της αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία αποδείχθηκε ανήμπορη να προμηθευτεί τις απαραίτητες ποσότητες για τα προϊόντα της.

Ως εκ τούτου οι κατασκευαστές αναγκάστηκαν να μειώσουν την παραγωγή καινούριων ΙΧ, μ’ αποτέλεσμα να καταστεί ανέφικτη η ικανοποίηση της μεγάλης ζήτησης των καταναλωτών για καινούριο ΙΧ.

«Η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα είναι δραματικά μικρότερη απ’ ό,τι προβλεπόταν τόσο για φέτος όσο και για το επόμενο έτος», αναφέρει η ACEA .

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιοι ημιαγωγοί; Οι Τούρκοι… πετάνε
Ημιαγωγοί: Η Hyundai παίρνει την κατάσταση στα χέρια της
Ημιαγωγοί: Μηνύματα αισιοδοξίας για ανάκαμψη της παραγωγής