Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η επόμενη κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι του μαγνησίου;

Ελλάδα 8:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η επόμενη κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι του μαγνησίου;

ΝΕΑ

Η επόμενη κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι του μαγνησίου;

ΝΕΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα κάθεται η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς μετά κρίση με τους ημιαγωγούς, καλείται να αντιμετωπίσει και την έλλειψη μαγνησίου, το οποίο είναι απαραίτητο για την παραγωγή αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Μαύρα σύννεφα αιωρούνται πάνω από την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, προστιθέμενα δίπλα σε αυτά που έχουν σκιάσει τον κλάδο εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών.

Πλέον παρατηρείται και έλλειψη μαγνησίου, το οποίο αποτελεί βασικό συστατικό για την κατασκευή κραμάτων αλουμινίων που χρησιμοποιούνται ευρέως σε κιβώτια ταχυτήτων, κολώνες τιμονιών, πλαίσια καθισμάτων και καλύμματα δεξαμενών καυσίμου.

Η έλλειψη του συγκεκριμένου μετάλλου ανέκυψε μετά τη μείωση της παραγωγής στην Κίνα, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να εξοικονομήσει ενέργεια και να διαχειριστεί την αύξηση των ενεργειακών τιμών.

Advertisement
Advertisement

Και δεδομένου ότι περίπου το 87% των παγκοσμίων επιπέδων προσφοράς και το 95% της ευρωπαϊκής κατανάλωσης μαγνησίου προέρχεται από την Κίνα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βρεθεί μπροστά σε ένα πρωτοφανές αδιέξοδο, απειλούμενες με μείωση της παραγωγικής τους ικανότητας.

«Δεν υπάρχουν υποκατάστατα για το μαγνήσιο στην κατασκευή φύλλων και κολώνων (μπιγιέτες) αλουμινίου», αναφέρει o Amos Fletcher, αναλυτής της Barclays. «Το 35% της ζήτησης για φύλλα αλουμινίου αφορά την παραγωγή εξαρτημάτων για αυτοκίνητα. Επομένως, αν σταματήσει η προμήθεια μαγνησίου, ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία θα αναγκαστεί να σταματήσει», προσθέτει.

Κραυγή αγωνίας ύψωσε και η καναδέζικη εταιρεία μετάλλων, Matalco ενημερώνοντας την προηγούμενη εβδομάδα τους πελάτες τους ότι η διαθεσιμότητα μαγνησίου έχει «στεγνώσει» και εφόσον συνεχιστεί η έλλειψη, θα αναγκαστεί να περιορίσει την παραγωγή κολώνων αλουμινίου.

Advertisement

Η ανωτέρω προειδοποίηση καταδεικνύει το πώς η κρίση ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα επηρεάζει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, αυξάνοντας τις τιμές βασικών βιομηχανικών υλικών και ενισχύοντας τις ανησυχίες για τον πληθωρισμό.

Μέχρι πρότινος, κύριος πονοκέφαλος της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν η έλλειψη ημιαγωγών, με πολλές εταιρείες να καταλαμβάνουν έντονες προσπάθειες ώστε να υπερκεραστούν οι σκόπελοι. Πλέον, όμως, οι ανησυχίες του αφορούν το μαγνήσιο, το οποίο ισχυροποιεί το αλουμίνιο.

Advertisement

Πριν περίπου ένα μήνα, η τοπική κυβέρνηση της κινεζικής πόλης Yulin στην επαρχία Shaanxi διέταξε το κλείσιμο 35 εκ των 50 χυτηρίων μαγνησίου μέχρι το τέλος του έτους και απαίτησε από τα υπόλοιπα να μειώσουν στο ήμισυ την παραγωγή τους, ώστε να περιοριστεί η κατανάλωση ενέργειας.

Σύμφωνα με την BoA Securities, για την παραγωγή ενός τόνου μαγνησίου απαιτούνται περίπου 35-40 MWh ενέργειας, την ίδια ώρα που κρίνεται δύσκολη η αποθήκευσή του, δεδομένου ότι μετά από τρεις μήνες αρχίζει να οξειδώνεται.

Advertisement

Εφόσον, λοιπόν, η Κίνα δεν αυξήσει την παραγωγή της, τα αποθέματα θα μειωθούν σημαντικά μέχρι το τέλος του έτους, κάτι που θα αποτυπωθεί σε ραγδαία αύξηση στις τιμές του μετάλλου.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κατά τους τελευταίους δέκα μήνες η τιμή του μαγνησίου που εισάγεται στην Ευρώπη έχει γνωρίσει άνοδο 75%, φτάνοντας το ιστορικό υψηλό των >9.000 δολαρίων ανά τόνο.

«Η τρέχουσα έλλειψη μαγνησίου αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του ρίσκου που έχει λάβει η Ευρωπαϊκή Ένωση με το να εξαρτηθεί πλήρως από τις εισαγωγές από την Κίνα», ανέφερε η εταιρεία European Aluminium.

Η Κομισιόν βρίσκεται σε συζητήσεις με την Κίνα και επιχειρεί να μετριάσει τις ελλείψεις, μετά από προτροπές βιομηχανικών ηγετών που προειδοποίησαν πως είναι πιθανό να μπει λουκέτο σε πολλά εργοστάσια, κάτι που θα κόστιζε εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

«Η Κομισιόν είναι ενήμερη για την τρέχουσα έλλειψη μαγνησίου, η οποία επηρεάζει τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες […] Συζητάμε περί της κατάστασης με τους Κινέζους εταίρους μας, ώστε να εξομαλύνουμε την κατάσταση. Ακόμα ετοιμάζουμε μακροπρόθεσμες λύσεις για τον μετριασμό της εξάρτησής μας από την Κίνα», ανέφερε πριν από λίγες μέρες ένας εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μιλώντας στο Reuters.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ημιαγωγοί: Η Hyundai παίρνει την κατάσταση στα χέρια της
Ημιαγωγοί: Μηνύματα αισιοδοξίας για ανάκαμψη της παραγωγής
Ποιοι ημιαγωγοί; Οι Τούρκοι… πετάνε