Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι εκπλήξεις στα crash tests του Euro NCAP για το 2023

Ελλάδα 16:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι εκπλήξεις στα crash tests του Euro NCAP για το 2023

ΝΕΑ

Οι εκπλήξεις στα crash tests του Euro NCAP για το 2023

ΝΕΑ

Ο Euro NCAP πραγματοποίησε και εφέτος τις δοκιμές πρόσκρουσης στα καινούργια αυτοκίνητα των εταιρειών και τα αποτελέσματα έδειξαν μια νέα συνθήκη. Θα παγιωθεί;

Advertisement
Advertisement

Οι διαδικασίες και οι δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP αποτελούν τη «Λυδία λίθο» για την ασφάλεια όλων μας στον δρόμο.

Η αξιολόγηση και η αποτίμηση κάθε καινούργιου αυτοκινήτου από τα στελέχη του είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη τους τα στελέχη όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες θέλουν να εκπροσωπηθούν εμπορικά στη Ευρώπη.

Το πρωτόκολλο που εφαρμόζει ο ανεξάρτητος Οργανισμός έχει αυστηροποιηθεί περισσότερο τα τρία τελευταία χρόνια.

Advertisement
Advertisement

Πλέον, περιλαμβάνει αυστηρές δοκιμές σε συστήματα και στην αξιοπιστία αυτών σε ό,τι αφορά και στην προειδοποίηση του οδηγού αλλά και στη συμβολή τους για την αποφυγή και αποτροπή συγκρούσεων με πεζούς, δικυκλιστές και άλλα αυτοκίνητα.

Ο όγκος εργασίας των στελεχών του Euro NCAP έχει αυξηθεί με την έλευση των κινεζικών μοντέλων, κυρίως των ηλεκτροκίνητων, στην ευρωπαϊκή αγορά. Αυτά αποτελούσαν ένα άγνωστο μέγεθος αναφορικά με την ασφάλεια που παρέχουν και η αξιολόγησή τους είχε ενδιαφέρον.

Advertisement

Η απορία για το πώς θα στέκονταν απέναντι στα ευρωπαϊκά, στα ιαπωνικά και τα νοτιοκορεατικά καινούργια μοντέλα απαντήθηκε σύντομα. Και το αποτέλεσμα εξέπληξε και μάλλον «τάραξε τα νερά».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Οργανισμός, εντός του 2023 πραγματοποίησε δοκιμές πρόσκρουσης και αξιολόγησης σε 17 καινούργια μοντέλα, τόσο με θερμικό κινητήρα όσο και αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Advertisement

Από αυτά, εννέα ήταν κινεζικά, τρία ευρωπαϊκά, δύο ιαπωνικά, δύο νοτιοκορεατικά και ένα από το Βιετνάμ (το VinFast VF8).

Όπως προκύπτει από τα δεδομένα, τα καινούργια μοντέλα των Κινέζων κατασκευαστών πρώτευσαν ξεπερνώντας αυτά των εταιρειών άλλων και ανατρέποντας άρδην αντιλήψεις και στερεότυπα.

Advertisement

Όπως μπορούμε να δούμε, όταν το κριτήριο είναι η ασφάλεια των ενήλικων επιβατών στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε το Nio ET5 με ποσοστό 96%. Στη δεύτερη θέση ήταν το Volkswagen ID. 7 με 95% και στην τρίτη θέση ακόμα ένα μοντέλο της Nio, το EL7 με 93%. Εννοείται ότι και τα τρία αυτοκίνητα πήραν τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων του Euro NCAP.

Όταν ως κριτήριο αξιολόγησης ληφθούν τα συστήματα προειδοποίησης του οδηγού και αποτροπής σύγκρουσης που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό και πάλι η πρώτη θέση είναι υπόθεση των Κινέζων.

Συγκεκριμένα, διακρίθηκε το νέο smart #3 το οποίο σημείωσε ποσοστό 85%. Πίσω του κατετάγη η Mercedes-EQ EQE SUV η οποία επίσης είχε 85% όμως υστέρησε στους τομείς της ασφάλειας των ενήλικων επιβατών και στην ασφάλεια των πεζών συγκριτικά. Τρίτο ήταν το Kia EV9 με ποσοστό 83%. Όλα τους πήραν πέντε αστέρια στη συνολική αξιολόγηση τους.

Οι κινεζικές εταιρείες πρόκειται να αυξηθούν αριθμητικά στη Ευρώπη και κατά συνέπεια και τα μοντέλα που θα διαθέτουν στη αγορά της Γηραιάς Ηπείρου. Αυτό θα γίνει και στην Ελλάδα.

Συνεπώς, τα στελέχη του Euro NCAP θα έχουν περισσότερη δουλειά και αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε εάν τα αυτοκίνητα που παράγονται στην ασιατική χώρα θα παγιωθούν ως ισάξια ή και ασφαλέστερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά, ιαπωνικά και νοτιοκορεατικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Euro NCAP: Πόσο ασφαλή είναι 11 νέα μοντέλα;
Πόσο ασφαλείς είναι οι πίσω επιβάτες στα τετράθυρα αγροτικά; (+ video)
Euro NCAP: Πως τα βαν θα γίνουν ασφαλέστερα (+video)