Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Kia EV9 στην Γαλλία

Ελλάδα 14:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Kia EV9 στην Γαλλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Kia EV9 στην Γαλλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Είναι αλήθεια πως τα μεγάλα SUV ρυπαίνουν περισσότερο από κάθε άλλο τύπου επιβατικού. Κάτι όμως που δεν ισχύει στην περίπτωση του πλήρως ηλεκτρικού EV9. Στην Ελλάδα την ερχόμενη άνοιξη, από 76.000 ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Το EV9 δεν είναι απλά το μεγαλύτερο, το πιο ευρύχωρο και το πιο εξελιγμένο SUV της Kia αλλά και ένα από τα πιο μπάνικα που έχει σχεδιάσει ποτέ η κορεατική εταιρία σημειώνοντας ένα ακόμη τεράστιο άλμα προς τα εμπρός.

Δεν είναι μόνο ο τεράστιος όγκος του με το αμάξωμα των 2,5 τόνων να πιάνει 5 μέτρα από άκρη σε άκρη. Δεν είναι μόνο η boxy σχεδίαση που μπορεί να μοιάζει σε εκτέλεση με ενός Range Rover αλλά τελικά να δείχνει ακόμη πιο ενδιαφέρουσα και με ένα πολύ καλό συντελεστή στο 0,28 cd. Είναι η γενικότερη τεχνολογική αύρα (και μόνο η πλατφόρμα 800V μιλά από μόνη της) που εκπέμπει από κοντά το EV9 ταρακουνώντας τόσο τους Ευρωπαίους όσο και τους Κινέζους κατασκευαστές.

«Opposites United», «Digital Tiger Face», μικρή σημασία έχουν οι λέξεις για ένα πολύ ελκυστικό ή αν προτιμάτε «ψαρωτικό» SUV που δεν θέλει να κρύψει τίποτα. Ναι, είναι μακρύ, φαρδύ και ψηλό με τα νούμερα να βρίσκονται αντιστοίχως στα 5,015, 1,980 και 1,755 μέτρα. Χωρίς, φυσικά, να ξεχνάμε τα 17,7 εκατοστά που απέχει από το έδαφος. Και αν σας φαίνεται κάπως από τις φωτογραφίες, από κοντά θα το βρείτε πολύ γουστόζικο όσο και ξεχωριστό.

Advertisement
Advertisement

Μπροστά η μεγάλη σχεδόν κάθε μάσκα με τη μικρή κούρμπα έχει ένα brutal ύφος που τονίζεται ακόμη περισσότερο από τους προβολείς με τα LED στοιχεία. Ειδικότερα στην GT Line έκδοση τα ακριανά λεπτά LED ακολουθούν τις οριζόντιες γραμμές του καπό και του προφυλακτήρα δημιουργώντας ένα δυναμικό μοτίβο. Το οποίο αποτυπώνεται και στο πίσω μέρος με τα μακριά/λεπτά φωτιστικά σώματα, ενώ από το πλάι το κιβωτιόσχημο στιλ είναι πιο ορατό με την σχεδίαση των ζαντών να ακολουθούν την ίδια λογική.

Advertisement

Όπως και στο EV6, οι λαβές στις πόρτες είναι pop-up, ενώ ευτυχώς, στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε δεν υπήρχαν οι ανούσιες κάμερες αλλά κανονικοί εξωτερικοί καθρέπτες. Μην ανησυχείτε, πάντως, όσοι τις προτιμάτε υπάρχει και αυτή η επιλογή. Σημειώστε πως στο μπροστινό καπό υπάρχει ένα frunk χωρητικότητας 90 λίτρων (52 στις τετρακίνητες εκδόσεις), ιδανικό για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης ή ότι άλλο χωράει. Όσο για το κανονικό πίσω πορτμπαγκάζ προσφέρει 828 λίτρα, ενώ όταν η 3η σειρά είναι ανεπτυγμένη η χωρητικότητα μειώνεται στα 333 λίτρα.

Advertisement

Περνώντας στο εσωτερικό του EV9 θεωρείστε δεδομένα τα πολύ υψηλά ποιότητα στάνταρ. Όπως, άλλωστε έχουμε δει και στα επίσης ηλεκτρικά EV6 και Niro. Στο EV9 όμως υπάρχει μία λίγο πιο large προσέγγιση και δεν αναφέρομαι μόνο στο μεγάλο ποσοστό χρήσης βιώσιμων υλικών (π.χ. ανακυκλωμένα υλικά από υφάσματα, πλαστικά μπουκάλια κ.α.), αλλά για τους τεράστιους χώρους με το EV9 να προσφέρεται με τρεις σειρές καθισμάτων, σε εξαθέσια (2+2+2) ή τυπική επταθέσια (2+3+2) διάταξη.

Το πολύ ενδιαφέρον είναι πως υπάρχουν πολλοί συνδυασμοί της ρύθμισης και της θέσης των καθισμάτων, ειδικότερα στην εξαθέσια μπορούν να περιστραφούν ώστε οι πίσω επιβάτες να είναι αντικριστοί ή οι ράχες να πέσουν τελείως για στιγμές ανάπαυσης με τον κρυφό φωτισμό να δημιουργεί μία lounge ατμόσφαιρα.

Advertisement

Το ψηφιακό πακέτο να περιλαμβάνει ένα ενιαίο πάνελ (το  πίσω από το οποίο υπάρχουν τρεις οθόνες. Ανάμεσα στις δύο μεγάλες των 12,3 ιντσών, που λειτουργούν ως πίνακας οργάνων και ως οθόνη αφής, υπάρχει και μία μικρότερη 5,3 ιντσών η οποία προσφέρεται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Χαμηλότερα υπάρχουν απτικοί διακόπτες για βασικές λειτουργίες, ενώ δεν λείπουν και οι φυσικοί για την ένταση του ήχου, τον κλιματισμό ή ακόμη και πάνω στο τιμόνι.

Αριστερά του τελευταίου υπάρχει ο επιλογέας της κίνησης απελευθερώνοντας χώρο από την κεντρική κονσόλα που διαθέτει δύο βαθιές θέσεις για ποτήρια, βάση ασύρματης φόρτισης για smartphone και πρακτικές θήκες. Προφανώς, δεν χρειάζεται να πω πολλά για τις θύρες USB-C και τις πληρέστατες δυνατότητες συνδεσιμότητας και την υποστήριξη/ συμβατότητα με apps.

Οπότε, περνάμε στα ηλεκτρομηχανολογικά και συγκεκριμένα την γνωστή E-MGP πλατφόρμα, μία από τις ελάχιστες τεχνολογίας 800V υποστηρίζοντας λειτουργίες όπως η V2L (φόρτιση εξωτερικής συσκευής), V2V (φόρτιση άλλου οχήματος) ή V2G (φόρτιση δικτύου).

Κοινός παρονομαστής όλων των EV9 είναι μία μεγάλη μπαταρία 99,8 kWh που προσφέρει έως 563 χιλιόμετρα αυτονομίας (σε WLTP κύκλο). Αυτή η αυτονομία αφορά στη βασική έκδοση που έχει έναν πίσω ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 9,4 δλ. και την τελική να περιορίζεται στα 185 χλμ./ώρα. Το τετρακίνητο EV9, με δύο ηλεκτρικά μοτέρ 141 kW, συνδυαστικά αποδίδει 385 ίππους, έχει το «0-100» σε 6,0 δλ. (5,3 δλ. η GT-Line με το πιο ενισχυμένο πρόγραμμα) και τελική στα 200 χλμ./ώρα.

Σε όλες τις περιπτώσεις υπάρχουν τέσσερα προφίλ οδήγησης (τα Eco, Sport, Normal, My Drive), υπάρχει και το Terrain Mode, ενώ πολύ βολικά είναι τα paddles πίσω από το τιμόνι μέσω των οποίων επιλέγεις την ένταση της ανάκτησης ενέργειας. Επέλεξα το κανονικό πρόγραμμα, όπως κάνουν και οι περισσότεροι οδηγοί για να «γράψουμε» αρκετά χιλιόμετρα στο Σαιν-Τροπέ παρέα με ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV που σου δίνει μία αίσθηση ότι κουμαντάρεις ένα μεγάλο SUV, π.χ. όπως ένα Land Cruiser. Ταυτόχρονα, χάρη στο εξαιρετικό του στήσιμο σου δίνει και την ψευδαίσθηση ότι οδηγείς ένα μικρότερου όγκου αυτοκίνητο.

Ναι, κάθεσαι αρκετά ψηλότερα από το EV6, αλλά η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων κουμαντάρει με ακρίβεια το πίσω μέρος και ταυτόχρονα διασφαλίζει και υψηλά επίπεδα άνεσης. Εδώ συμβάλλουν και τα αυτορρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Το τιμόνι είναι επίσης ακριβέστατο, ενώ για τις επιδόσεις δεν έχω να κάτι. Μπορεί να μιλάμε για ένα βαρύ SUV των 2,5 τόνων (μόνο η μπαταρία ζυγίζει 565 κιλά), αλλά που κινείται με τη δύναμη 385 ίππων. Και μάλιστα, ηλεκτρικών, με ότι συνεπάγεται αυτό σε ροπή…

Αυτά για αρχή έχω να σας πως για το EV9. Τα υπόλοιπα από… κοντά, αφού σε μερικούς μήνες το κορεατικό e-SUV θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας. Πόσο κάνει; Υπολογίστε ότι η βασική έκδοση θα ξεκινά από τις 77.000 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση) για την πισωκίνητη έκδοση και θα φτάνει έως τις 85.000 ευρώ για την τετρακίνητη. Από τα μέσα του μήνα το EV9 θα είναι διαθέσιμο στην επταθέσια έκδοση και κατόπιν παραγγελίας στην εξαθέσια. Πολύ σύντομα θα έχουμε αναλυτικά όλες τις τιμές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το Volvo EX30 στην Ισπανία
Πρώτη επαφή με το Hyundai Ioniq 5 N
Οδηγούμε το κινεζικό Zeekr X στη Σουηδία