Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Hyundai: Ετοιμάζει πανίσχυρα ηλεκτρικά “N” μοντέλα

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Αποφασισμένη να καταστήσει την ηλεκτροκίνηση άκρως ενδιαφέρουσα είναι η Hyundai, η οποία ετοιμάζει πανίσχυρα μοντέλα με ηλεκτρική καρδιά –  Εξετάζονται οι κυψέλες υδρογόνου;

Με γοργούς ρυθμούς διευρύνει η Hyundai την γκάμα των “N” μοντέλων της. Μετά από τα i20, i30 και Veloster, οι Νοτιοκορεάτες παρουσίασαν  και το πρώτο τους «καυτό» crossover, το Kona N των 280 PS και 392 Nm ροπής.

Το τελευταίο ήταν αναμφίβολα ο μεγάλος πρωταγωνιστής του σημερινού ψηφιακού event “Hyundai N Day”, αλλά δεν μονοπώλησε το ενδιαφέρον. Αυτό διότι η Hyundai ανακοίνωσε πως εξελίσσει και άλλα πανίσχυρα μοντέλα, τα οποίο θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

Δημοσιεύματα αναφέρουν πως αυτή θα παράγεται από κυψέλες καυσίμου, μια τεχνολογία η οποία δεν είναι άγνωστη στη Hyundai, δεδομένου ότι διατηρεί στην γκάμα της το Nexo. Παράλληλα, το 2015, λίγο πριν από την Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η μάρκα είχε παρουσιάσει το Ν 2025 Vision Gran Turismo, το οποίο αξιοποιεί τη συγκεκριμένη τεχνολογία και είχε εμφανιστεί στην ομώνυμη σειρά βιντεοπαιχνιδιών για το PlayStation. Το μοντέλο αποτελούσε μια νύξη στο όραμα της εταιρείας για παραγωγή μοντέλων που «παντρεύουν» επιδόσεις και περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Σημειωτέον ότι η κυψέλη καυσίμου παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω μιας ηλεκτροχημικής διαδικασίας που χρησιμοποιεί υδρογόνο και οξυγόνο.  Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια τροφοδοτεί απευθείας τον ηλεκτροκινητήρα ενώ υπάρχει και μπαταρία για την αποθήκευση της περίσσειας ενέργειας

Το Hyundai Ν 2025 Vision Gran Turismo

Στον αντίποδα, μια δήλωση του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου της Hyundai, Thomas Schemera ενίσχυσε τα σενάρια που κάνουν λόγο για ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρίες ιόντων λιθίου και όχι κυψέλες υδρογόνου.

«Το κινούμενο εργαστήριό μας με την ονομασία  Racing Midship [RM20e] μας επιτρέπει να δοκιμάσουμε και ν’ αναπτύξουμε ισχυρών επιδόσεων τεχνολογίες», σημείωσε ο Schemera αναφερόμενος στο πρωτότυπο Hyundai RM20e, το οποίο είχε παρουσιαστεί τον περασμένο Σεπτέμβριο και ενσωμάτωνε έναν ηλεκτροκινητήρα στο κέντρο του αμαξώματος. Αυτός αναπτύχθηκε από κοινού με την κροατική Rimac και παράγει 821 PS και 960 Nm ροπής, επιτρέποντας στο μοντέλο να επιταχύνει στα πρώτα 100 km/h σε λιγότερο από 3,0 sec.

Το Hyundai RM20e

 «Το RM20e σηματοδοτεί σαφέστατα τις μελλοντικές προσδοκίες της μάρκας Ν για τη δημιουργία ενός μοντέλου με επιδόσεις ανάλογες με αυτές ενός supercar», είχε δηλώσει τότε ο Schemera.

Η διχογνωμία αναφορικά τον τρόπο που θα παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια πυροδοτήθηκε μέσω μιας αμφίσημης δήλωσης του Schemera. «Δεν έχει σημασία αν είναι ηλεκτρικό με μπαταρία, ή κυψέλες υδρογόνου – ή ακόμα καλύτερα –  ένας συνδυασμός αυτών των δύο», υποστήριξε στο πλαίσιο του “Hyundai N Day” θολώνοντας ακόμα περισσότερο τα νερά.

Ανεξαρτήτως κινητήριου συνόλου, η Hyundai έχει επίσης επιβεβαιώσει πως ετοιμάζεται να λανσάρει και άλλα «καυτά» SUV, τα οποία πιθανότατα θα βασίζονται στην ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP, την οποία υιοθετεί τόσο το Ioniq 5 όσο και το επερχόμενο Ioniq 6.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi 160 PS 48V
Το νέο, σπορ Hyundai Kona Ν αποκαλύπτεται
Δοκιμή: Hyundai i20 1.2 84ps

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto