Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi 160 PS 48V

Ελλάδα 14:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi 160 PS 48V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi 160 PS 48V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ο νέος 1.500αρης κινητήρας του ανανεωμένου i30 Fastback χαρίζει στο μοντέλο γρήγορες επιδόσεις, ενώ η ήπια υβριδική τεχνολογία διατηρεί την κατανάλωση καυσίμου σε λογικά επίπεδα.

Advertisement
Advertisement

Το 2018 η Hyundai είχε ταράξει τα λιμνάζοντα νερά στην κατηγορία των μικρομεσαίων προσφέροντας το i30 και σε 4πορτη κουπέ έκδοση, υπό την ονομασία “i30 Fastback”.

Πριν από λίγους μήνες, παράλληλα, με την ανανέωση της hatchback έκδοσης, οι Νοτιοκορεάτες υπέβαλαν σε φρεσκάρισμα και την κουπέ παραλλαγή του. Το ανανεωμένο μοντέλο έχει ακόμα πιο κομψή εμφάνιση, πιο σύγχρονες τεχνολογίες και μια ανανεωμένη γκάμα κινητήρων.

Στην τελευταία, η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στον 1.500αρη τούρμπο (T-GDi), με το ήπια υβριδικό σύστημα και συνδυάζεται τόσο με 6άρι μηχανικό κιβώτιο (iMT), όσο και με 7άρι αυτόματο (7-DCT). Η εν λόγω έκδοση κατέχει τον τίτλο της ισχυρότερης στην γκάμα, μέχρι να παραδώσει… το στέμμα της στο επερχόμενο, ανανεωμένο i30 Ν Fastback των 250 ίππων.

Advertisement
Advertisement

Πιο «επιθετική» εμφάνιση

Σε σχεδιαστικό επίπεδο, και συγκεκριμένα στο μπροστινό μέρος, έχει υιοθετηθεί μια περισσότερο «επιθετική» εμφάνιση, η οποία οφείλεται στην πιο επιβλητική γρίλια και τους αναθεωρημένους κεντρικούς προβολείς που ενσωματώνουν νέα LED φώτα ημέρας σε σχήμα “V”. Στο προφίλ συναντώνται επανασχεδιασμένες ζάντες 16”, 17”  ή 18 ιντσών (Ν-Line), οι οποίες ενισχύουν την κομψότητα του μοντέλου, ενώ το πίσω μέρος έχει μείνει απαράλλαχτο, διατηρώντας το σύγχρονο χαρακτήρα του. Μέσω προσεχτικών αισθητικών επεμβάσεων η Hyundai κατάφερε να βελτιώσει περαιτέρω την εικόνα του ανανεωμένου i30 Fastback, χωρίς να αλλοιώνει τον χαρακτήρα του.

Advertisement

Ευρύχωρο και προηγμένο τεχνολογικά εσωτερικό

Advertisement

Περνώντας στην καμπίνα, στο κέντρο του ταμπλό εξακολουθεί να εδράζεται μια ψηφιακή οθόνη αφής 8,0 ιντσών, ενώ από την έκδοση Distinctive και πάνω -την οποία δοκιμάζουμε- προσφέρεται για πρώτη φορά ψηφιακός πίνακας οργάνων 7,0 ιντσών. Αυτός αλλάζει χρώμα ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport), ενώ οι απεικονιζόμενες ενδείξεις είναι αρκετά ευκρινείς. Τα πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακά, με τη Hyundai να εστιάζει στην εργονομία, την καλή συναρμογή, όπως και στην ευρυχωρία της καμπίνας. Όπως διαπιστώσαμε, στις πίσω θέσεις φιλοξενούνται ακούραστα δύο ενήλικες μεσαίου αναστήματος, με περιθώριο για έναν τρίτο, ενώ τα 450 λτ. του πορτ-παγκάζ κρίνονται ικανοποιητικά για ολιγοήμερες οικογενειακές εξορμήσεις. Το Hyundai i30 Fastback παίρνει καλό βαθμό και όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, χάρη στην προηγμένη δέσμη τεχνολογιών Huyndai SmartSense με τις 12 τεχνολογίες.

Το ισχυρότερο της γκάμας… μέχρι νεοτέρας

Advertisement

Ο νέος 4κύλινδρος 1.500αρης τούρμπο κινητήρας αντικαθιστά τον 1,4 T-GDi, παράγοντας 20 περισσότερους ίππους (160 ps στις 5.000 σ.α.λ), και 11 επιπλέον Nm ροπής. Αυτή αποτυπώνεται στα 242 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Το μοτέρ συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7-DCT που διαθέτει και manual λειτουργία, με τις αλλαγές των ταχυτήτων να γίνονται και από paddles πίσω από το τιμόνι. Το 4θυρο κουπέ των 1.302 κιλών ολοκληρώνει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα, με την τελική να αντιστοιχεί σε 210 χλμ./ώρα.

Τα ανωτέρω νούμερα επιβεβαιώνονται, εφόσον επιλεχθεί το πρόγραμμα οδήγησης “Sport”, το οποίο κρατάει σε πλήρη εγρήγορση το πολύ σπιρτόζο στις αλλαγές κιβώτιο. Κατά το βύθισμα του ποδιού στο γκάζι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα κιβώτιο που αλλάζει άμεσα τις σχέσεις, κρατώντας τες περισσότερο, ώστε να βοηθά τις επιδόσεις.

Σημαντική κρίνεται και η συμβολή του ήπια υβριδικού συστήματος το οποίο προσφέρει επιπλέον δόσεις ροπής κατά την επιτάχυνση. Η κύρια λειτουργία της 48βολτης τεχνολογίας, όμως, είναι η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Τα τελευταία προτάσσονται στην λειτουργία Eco, όπου ο κινητήρας είναι πιο «ήπιος» στη λειτουργία του.

Ανεξαρτήτως, πάντως, προγράμματος οδήγησης, το κιβώτιο χαρακτηρίζεται για τις απόλυτα ομαλές αλλαγές σχέσεων, ενώ στα προσόντα του κατατάσσεται η δυνατότητα απεμπλοκής του κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης (coasting).

Περί κατανάλωσης ο λόγος, στην εθνική και με συνετή οδήγηση καταγράψαμε νούμερα κάτω από 6 λτ./100 χλμ., ενώ, συνυπολογίζοντας τη χρήση εντός πόλης, η μεικτή διαμορφώθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ.

Ευθύβολο στην εθνική, άνετο στην πόλη

Σε ανοιχτό δρόμο, το Hyundai i30 Fastback ξεδιπλώνει το ταλέντο του, όντας ευθύβολο και δυναμικό. Ο κινητήρας διατηρείται αθόρυβος, με τους ήχους από την κύλιση να αυξάνονται προοδευτικά, όσο αυξάνεται και η ταχύτητα.

Οδηγώντας σε δρόμους με στροφές, διαπιστώσαμε πως το Hyundai i30 στρίβει ουδέτερα, ενώ στην υπερβολή, οι όποιες κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, χάρη στο στιβαρό πλαίσιο και την καλορυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός – πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω).

Παρά το πιο σφιχτό setup της τελευταίας, εντός της πόλης οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος φιλτράρονται παραπάνω από ικανοποιητικά, χωρίς να προκαλείται ενόχληση στους επιβάτες.

Συμπέρασμα

Το ανανεωμένο Hyundai i30 Fastback έχει αποκτήσει ακόμα πιο επιθετική και σύγχρονη εμφάνιση, είναι αναβαθμισμένο τεχνολογικά, ενώ ο νέος, ήπια υβριδικός κινητήρας των 1,5 λτ. συνδυάζει γρήγορες επιδόσεις με λογική κατανάλωση καυσίμου. Η τιμή, τέλος, διαμορφώνεται στα 21.290 ευρώ, καθιστώντας το μια ιδιαίτερα ελκυστική επιλογή.  

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi 160 PS 48V

Κινητήρας: 1.482cc
Ισχύς: 160 PS/6.000 rpm
Ροπή: 253 Nm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,6 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση 4,7-5,4/100 km
Εκπομπές CO2: 108-124gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.455mm  x 1.795 x 1.425mmmm
Μεταξόνιο: 2650 mm
Βάρος: 1365 kg
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τιμή: Από 21.290 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Στην Ελλάδα το ανανεωμένο Hyundai i30 (+τιμές)

Νέο Hyundai i30 N με απόδοση έως και 280 ίππους (+video)

Το ανανεωμένο Hyundai i30 N δοκιμάζεται στο “Ρίνγκ”