Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί είναι τόσο δύσκολο να σβήσουν οι φωτιές στα ηλεκτρικά;

Ελλάδα 1:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιατί είναι τόσο δύσκολο να σβήσουν οι φωτιές στα ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Γιατί είναι τόσο δύσκολο να σβήσουν οι φωτιές στα ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Ένας νέος μπελάς έχει μπει στην καθημερινότητα των ομάδων διάσωσης, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά δύσκολο να σβήσουν όταν αρπάξουν φωτιά.

Advertisement
Advertisement

H πρόσφατη πυρκαγιά στο πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων στην Ολλανδία και οι φήμες για τα ηλεκτρικά οχήματα που μετέφερε, φέρνει ξανά στην δημόσια συζήτηση το θέμα των πυρκαγιών στα ηλεκτρικά.

Είναι όμως ο κίνδυνος πυρκαγιάς που εγκυμονούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πράγματι μεγαλύτερος από ό,τι για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης;

Σύμφωνα με τις ασφαλιστικές εταιρείες, πυροσβεστικές υπηρεσίες και εμπειρογνώμονες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πιάνουν φωτιά συχνότερα από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Advertisement
Advertisement

Στατιστικά μιλώντας, το αντίθετο είναι πιο πιθανό να συμβαίνει. Ωστόσο, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μια σχετικά νέα τεχνολογία, ενώ ο αριθμός των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι παλαιότερος και, ως εκ τούτου, πιο επιρρεπής σε τεχνικά ελαττώματα.

Όταν ένα ηλεκτρικό όχημα – στο οποίο περιλαμβάνονται τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα – παίρνει φωτιά, υπάρχουν δύο ξεχωριστές πιθανές πηγές φωτιάς, το ίδιο το όχημα και η μπαταρία υψηλής τάσης. Για να σβήσει κάθε φωτιά αυτό που πρέπει να εξασφαλιστεί είναι η απουσία οξυγόνου από την εστία.

Η κατάσταση είναι διαφορετική όμως στην περίπτωση πυρκαγιάς στη μπαταρία κίνησης. Επειδή οι σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου απελευθερώνουν οι ίδιες οξυγόνο σε περίπτωση πυρκαγιάς μέσω χημικών αντιδράσεων στις επιμέρους κυψέλες, η φωτιά συνεχίζει να “τροφοδοτείται” με οξυγόνο.

Advertisement

Στη χειρότερη περίπτωση, αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη λεγόμενη “θερμική διαφυγή”, κατά την οποία τα επιμέρους στοιχεία της μπαταρίας σε ένα πακέτο μπαταριών αναφλέγονται μεταξύ τους λόγω της διαρκώς αυξανόμενης θερμοκρασίας. Και δεν σβήνουν παρά μετά από πολλές ώρες και με κατανάλωση σημαντικών πόρων, κυρίως τεράστιων ποσοτήτων νερού.

Γι’ αυτόν τον λόγο το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει είναι η ψύξη με κάθε τρόπο της μπαταρίας ώστε να περιοριστεί η θερμική διαφυγή. Και αυτό μπορεί να γίνει είτε με παροχή μεγάλης ποσότητας νερού στο περίβλημα της μπαταρίας είτε με βύθιση ολόκληρου του οχήματος σε ένα δοχείο που περιέχει νερό.

Advertisement

Τα παραπάνω είναι προφανώς ανέφικτα σε πυρκαγιά αυτοκινήτων μέσα σε πλοίο. Εκεί, η συμβατική πυρόσβεση όπως στη στεριά δεν είναι δυνατή για διάφορους λόγους και συνεπώς είναι εξαιρετικά απαιτητική και επικίνδυνη.\

Τα αυτοκίνητα στα ειδικά μεταφορικά πλοία είναι πολύ σφιχτά φορτωμένα και τα ίδια τα αμπάρια φορτίου είναι στενά και κλειστά. Λόγω της ανάπτυξης καπνού, θερμότητας και ρύπων, η άμεση πυρόσβεση στην εστία της πυρκαγιάς είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Advertisement

Τα μέτρα κατάσβεσης που είναι επομένως απαραίτητα από έξω πρέπει να πραγματοποιούνται με πολύ μεγάλες ποσότητες νερού κατάσβεσης. Αυτό με τη σειρά του συνεπάγεται δύο κινδύνους: την απελευθέρωση νερού κατάσβεσης μολυσμένου με επιβλαβείς για το περιβάλλον ουσίες στη θάλασσα και, κυρίως, την εξασθένιση της ευστάθειας του πλοίου.

Σε ακραίες περιπτώσεις, το νερό που απορρίπτεται μπορεί να προκαλέσει ανατροπή και βύθιση του πλοίου. Το σημαντικότερο σημείο εκκίνησης για την προστασία από τέτοιου είδους καταστροφές από πυρκαγιές σε πλοία φαίνεται επομένως να είναι η ταχύτερη δυνατή αντίδραση στις εστίες πυρκαγιάς μέσα σε λίγα λεπτά πριν η κατάσταση γίνει ανεξέλεγκτη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ασύρματη φόρτιση: Πως λειτουργεί
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τελειώνουν οι επιδοτήσεις
Έμεινα με ηλεκτρικό αυτοκίνητο! Τι μπορεί να φταίει;