Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τελειώνουν οι επιδοτήσεις

Ελλάδα 15:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τελειώνουν οι επιδοτήσεις

ΝΕΑ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τελειώνουν οι επιδοτήσεις

ΝΕΑ

Ο κλάδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιμετωπίζει τα πρώτα ζητήματα, καθώς η παραγωγή και οι παραγγελίες έχουν μειωθεί σημαντικά. Στην Ελλάδα;

Advertisement
Advertisement

Ο στόχος να παραχθούν 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) έως το 2030 μοιάζει πλέον ανέφικτος.

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που ολοένα και περισσότερε χώρες σταματάνε τις επιδοτήσεις στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Δε συμβαίνει αυτό βέβαια με την Ελλάδα η οποία συνεχίζει το πιο γενναιόδωρο πρόγραμμα της Ευρώπης, το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2:  Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για τις επιδοτήσεις» το οποίο πλέον (και πολύ σωστά) διαχειρίζεται το Υπουργείο Μεταφορών.

Advertisement
Advertisement

Και μπορεί στην Ελλάδα να βρισκόμαστε ακόμα σε… βρεφικό στάδιο σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (το 4,5% των πωλήσεων). Όμως η άνοδος των πωλήσεων είναι διαρκής και οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η Κυβέρνηση σε αυτό το κομμάτι πολλές.

Άλλωστε πρόκειται και για ένα προσωπικό στοίχημα του Πρωθυπουργού, ο οποίος έχει ήδη ανακοινώσει το τέλος των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, νωρίτερα από την αντίστοιχη απόφαση της Ε.Ε.

Οι αιτίες της κρίσης στα ηλεκτρικά είναι πολλαπλές και περιλαμβάνουν τον υψηλό πληθωρισμό και τα αυξημένα επιτόκια που έχουν οδηγήσει σε αυξημένες τιμές οχημάτων, μειώνοντας έτσι τη ζήτηση ανεξάρτητα από τον τύπο κίνησης.

Advertisement

Οι κορυφαίες γερμανικές εταιρείες κατασκευής οχημάτων αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις, με την παραγωγή να έχει μειωθεί κατά 20% σε σχέση με το 2019.

Η έλλειψη ημιαγωγών και εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού προκαλεί διακοπές στην παραγωγή, επιδεινώνοντας την κατάσταση. Οι εργαζόμενοι από τα συνδικάτα προχωρούν σε στάσεις εργασίας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις αυτοκινήτων.

Advertisement

Το άμεσο πρόβλημα είναι η λήξη της κρατικής πριμοδότησης για αγορά BEV από εταιρικούς πελάτες, που αποτελούσαν τους βασικούς αγοραστές. Η προοπτική αυτή συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους των κατασκευαστών και αποθαρρύνει τους καταναλωτές από την αγορά BEV.

Σύμφωνα με ειδικούς, για να επιτευχθεί ο φιλόδοξος στόχος των 15 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030, θα πρέπει το ποσοστό νέων ταξινομήσεων να αυξηθεί κατά 90% ετησίως. Αυτό φαίνεται απίθανο υπό τις υπάρχουσες συνθήκες και την παρούσα μείωση της ζήτησης.

H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. Οι προκλήσεις είναι πολλές, αλλά και οι ευκαιρίες ανοίγονται μπροστά της.

Advertisement

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η αδικία του Κινούμαι Ηλεκτρικά
Πότε η κάθε εταιρία θα ξεκινήσει να πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Ποιά μοντέλα αγόρασαν οι Ευρωπαίοι το 1ο εξάμηνο του 2023;