Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ferrari και Porsche πίσω από τον «εκβιασμό» της Ε.Ε. για τα e-fuels

Ελλάδα 7:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ferrari και Porsche πίσω από τον «εκβιασμό» της Ε.Ε. για τα e-fuels

ΝΕΑ

Ferrari και Porsche πίσω από τον «εκβιασμό» της Ε.Ε. για τα e-fuels

ΝΕΑ

Η πρόσφατη αντίδραση της Γερμανίας και της Ιταλίας στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να σταματήσει η παραγωγή καινούργιων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα από το 2035 και έπειτα δεν είναι μόνο πολιτική.

Advertisement
Advertisement

Στα μέσα Φεβρουαρίου τα μέλη τής Ευρωπαϊκής Επιτροπής ψήφησαν τον νόμο για την απαγόρευση της κατασκευής και διάθεσης στην αγορά τής Γηραιάς Ηπείρου καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035. Όμως, ίσως δεν περίμεναν την αντίδραση της Γερμανίας και της Ιταλίας (καθώς και άλλων ευρωπαϊκών χωρών) σε αυτή.

Κυβερνητικοί εκπρόσωποι των δύο αυτών κρατών δήλωσαν ότι θα ζητήσουν να αναθεωρηθεί η απόφαση και να προτείνει η «Κομισιόν» ένα νέο σχέδιο το οποίο θα επιτρέπει τη χρήση θερμικών κινητήρων που θα λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα και έπειτα από αυτό το έτος.

Καθώς περνούν οι ημέρες, έπειτα από την ψήφιση της απόφασης, βγαίνουν στη δημοσιότητα πληροφορίες για συνεργασία πολιτικών των δύο χωρών με στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών αυτών. Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύφθηκε, ο Christian Lindner, ο Γερμανός Ομοσπονδιακός Υπουργός Οικονομικών και επικεφαλής του κόμματος «FDP», αντάλλασσε μηνύματα με τον Oliver Blume κατά τη διάρκεια των επίσημων διαπραγματεύσεων.

Advertisement
Advertisement

Θυμίζουμε ότι ο Oliver Blume είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen όπως και Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche. Η τελευταία, έχει επενδύσει στην τεχνολογία δημιουργίας συνθετικών καυσίμων (e-fuels), συνεπώς έχει εύλογο συμφέρον να συνεχιστεί η χρήση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035.

Στην Ιταλία, αντίστοιχο συμφέρον έχει η Ferrari η οποία διακρίνεται για τα ξεχωριστά μοντέλα επιδόσεων που κατασκευάζει. Η εταιρεία τού Maranello, επίσης επενδύει στην εξέλιξη συνθετικών καυσίμων και τη χρήση τους στους αγώνες (όπως κάνει και η Porsche).

Advertisement

Εκπρόσωπος της ιταλικής φίρμας δήλωσε σχετικά: «Η επένδυση σε αυτήν την τεχνολογία θα συνεχιστεί για να μειώσουμε την εκπομπή των ρύπων αλλά και να εξακολουθήσουμε να χρησιμοποιούμε κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίοι διατηρούν την κληρονομιά μας».

Προφανώς, αυτή η εξέλιξη για την καθυστέρηση ή την μετατροπή της απόφασης για την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων στα καινούργια αυτοκίνητα μετά το 2035 δεν αρέσει σε όσους προωθούν την ηλεκτροκίνηση ή σε εταιρείες οι οποίες βασίζονται αποκλειστικά σε αυτή.

Advertisement

Έτσι, ο Thomas Ingenlath, Διευθύνων Σύμβουλος της Polestar, δήλωσε επ’ αυτού: «Θα χαρακτήριζα (αυτή την κατάσταση) αξιολύπητη. Η αυτοκινητοβιομηχανία και οι πολιτικοί θα πρέπει επιτέλους να δώσουν ένα σαφές σήμα για το πως θα συνεχιστεί η διαδρομή που έχουμε μπροστά μας».

Όπως έγινε γνωστό, για να βρεθεί μια λύση για την αντίδραση της Γερμανίας στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ursula von der Leyen, Πρόεδρος αυτής, θα συναντηθεί με τον Καγκελάριο Olaf Scholz.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι ζητούν Γερμανία και Ιταλία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;
Ferrari Enzo του κουτιού βγαίνει στο «σφυρί»
Ξεχάστε ότι ξέρατε για την Porsche 911 GT2 RS