Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Renault Scenic E-Tech Electric

Ελλάδα 9:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Renault Scenic E-Tech Electric

ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Renault Scenic E-Tech Electric

ΝΕΑ

Το νέο Scenic που δημιούργησε η Renault έχει ως στόχο να συνεχίσει την παράδοση του μοντέλου. Δηλαδή να είναι ένα από τα πιο σύγχρονα, τεχνολογικά προηγμένα και πρακτικά μοντέλα, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Advertisement
Advertisement

Πριν από περίπου τριάντα χρόνια το Scenic έγινε ένα από τα πιο γνωστά compact MPV οχήματα και αυτό που ουσιαστικά ξεκίνησε την αντίστοιχη μόδα στην κατηγορία του.

Η Renault, διαβλέποντας ένα κενό στην αγορά και έχοντας λάβει υπόψη τη ζήτηση για ένα καινούργιο μοντέλο που θα ικανοποιεί τις μεταφορικές ανάγκες του σύγχρονου οικογενειάρχη, μετέφερε την ρηξικέλευθη ιδέα του Espace σε μια κατηγορία η οποία θα είχε περισσότερους αποδέκτες, άρα πωλήσεις.

Η ιστορία του Scenic ξεκίνησε το 1991 όταν η γαλλική εταιρεία παρουσίασε το πρωτότυπο SCENIC, από τα αρχικά των λέξεων «Safety Concept Embodied in a New Innovative Car».

Advertisement
Advertisement

Το όχημα ξένισε αρχικά, αλλά προκάλεσε το ενδιαφέρον του κοινού. Στη Renault χρειάστηκαν άλλα πέντε χρόνια, έκτοτε, για να καθορίσουν την τελική μορφή του και να το βάλουν σε παραγωγή. Έτσι, το 1996, η γαλλική παρουσίασε επίσημα την πρώτη γενιά του Scenic, διατηρώντας την ονομασία. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Το νέο Scenic
Πέρυσι, η Renault, έχοντας ξεκινήσει ουσιαστικά την προσπάθειά της στην ηλεκτροκίνηση, παρουσίασε το πρωτότυπο του καινούργιου Scenic. Και αυτή τη φορά πρόκειται για μια πραγματικά καινούργια γενιά, για μια νέα αρχή για το μοντέλο.

Advertisement

Έχοντας διακόψει ήδη την παραγωγή της τέταρτης γενιάς του εξαιτίας της μικρής ζήτησης γι’ αυτό, κάποιος θα μπορεί να πει ότι το νέο Scenic κάνει μια νέα αρχή. Το σίγουρο είναι πως διαφέρει ουσιαστικά σε ό,τι αφορά στην τεχνολογία του.

Κι αυτό επειδή πέρυσι η εταιρεία παρουσίασε το πρωτότυπο Scenic Vision το οποίο έδειξε τη μορφή του καινούργιου μοντέλου, τη φιλοσοφία του και την τεχνολογία του.

Advertisement

Τότε, ο Ζιλ Βιντάλ, (Gilles Vidal) Αντιπρόεδρος και επικεφαλής σχεδιασμού της Renault, είχε δηλώσει ότι καινούργιο Scenic θα είναι κατά 90% όμοιο με το πρωτότυπο, κάτι που ισχύει.

Το νέο Scenic E-Tech Electric είναι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV το οποίο συνδέεται με το Megane E-Tech Electric, κάτι που συνέβαινε πάντα, αλλά είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις.

Advertisement

Βασίζεται στην πλατφόρμα «CMF-EV» του Ομίλου Renault Alliance. Αυτό σημαίνει μεγάλη ευρυχωρία στο εσωτερικό του για τους επιβάτες σε σχέση με το μήκος του οχήματος. Χαρακτηριστικά, το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.785 χλστμ. Το πορτμπαγκάζ του είναι τουλάχιστον 575 λίτρα.

Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις του, το καινούργιο έχει μήκος 4.470 χλστμ., πλάτος 1.864 χλστμ. και ύψος 1.571 χλστμ. Το βάρος είναι τουλάχιστον 1.842 κιλά, στην εκδοχή με τις μπαταρίες των 87 kWh.

Όπως ανακοίνωσαν οι άνθρωποι της Renault, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Scenic θα διατίθεται σε δύο εκδοχές αναφορικά τόσο με τη μέγιστη ισχύ του όσοι και με τις μπαταρίες του.

Η πρώτη –και η πιο προσιτή– θα έχει συσσωρευτές μέγιστης ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 60 kWh, οι οποίες μπορούν να φορτίζουν σε παροχή μέχρι 130 kW.

Στη βασική έκδοση, η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, είναι 163 ίπποι και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 280 Nm. Το αυτοκίνητο επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Η μέγιστη θεωρητική αυτονομία της ξεπερνά τα 420 χλμ. μέχρι την αναγκαστική φόρτιση.

Στη δεύτερη έκδοση του μοντέλου η οποία θα είναι πιο δυνατή (η Renault την ονομάζει «High range»), το νέο Scenic έχει μέγιστη ισχύ 220 ίππους και μέγιστη ροπή 300 Nm.

Σε αυτή, οι μπαταρίες του έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 87 kWh και μπορούν να φορτίζουν σε ταχυφορτιστή έως 150 kW. Το αυτοκίνητο έχει μέγιστη θεωρητική αυτονομία που ξεπερνά τα 620 χλμ., επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα.

Στο εσωτερικό
Το ταμπλό του καινούργιου μοντέλου έχει έγχρωμη οθόνη TFT 12,3 ιντσών στον πίνακα οργάνων και 12,0 ιντσών στο κέντρο.

To επίπεδο εξοπλισμού του νέου μοντέλου είναι υψηλό και περιλαμβάνει και το σύστημα πολυμέσων «OpenR Link». Αυτό έχει εξελιχθεί σε συνεργασία των ανθρώπων της Renault με την Google και διαθέτει το λογισμικό «Android Automotive OS 12».

Όπως έγινε γνωστό, χάρη σε αυτό ο οδηγός και οι επιβάτες του νέου αμιγώς ηλεκτροκίνητου Scenic έχουν στη διάθεσή του περισσότερες από 50 εφαρμογές τις οποίες μπορεί να «κατεβάσει» κάποιος από το «Google Play».

Τέλος, το σύστημα είναι συμβατό με «Android Auto» και «Apple CarPlay» και δέχεται και φωνητικές εντολές για τον ψηφιακό βοηθό και τη λειτουργία επιμέρους συστημάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αντίστροφη μέτρηση για την πρεμιέρα της Ampere
Οι τιμές του νέου Renault Clio
Podcast: Η Renault, η Dacia και οι άλλοι