Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Renault Espace

Ελλάδα 10:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Renault Espace

ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Renault Espace

ΝΕΑ

Τριάντα εννιά χρόνια έπειτα από την πρώτη του εμφάνιση το καινούργιο Espace δείχνει ότι η ιδέα του ευρύχωρου και πρακτικού οικογενειακού εξακολουθεί να είναι ισχυρή. Οι πωλήσεις ξεκινούν μέσα στους επόμενους μήνες.

Advertisement
Advertisement

Στη Renault, αποφάσισαν να δημιουργήσουν και τη νέα, έκτη κατά σειρά ως τώρα, γενιά τού Espace. Τι λόγο ύπαρξης έχει ένα τέτοιο μοντέλο στην εποχή όπου τα κάθε λογής crossover και SUV μονοπωλούν την αγορά;

Οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας αναγκάστηκαν να προσαρμόσουν το μοντέλο στην εποχή μας, είναι η απάντηση. Η πάλαι ποτέ πρωτοπόρα ιδέα τού πολυχρηστικού οχήματος (MPV), με αμάξωμα ενός όγκου, δεν έχει «χώρο» (δηλαδή εμπορικό ενδιαφέρον, άρα δεν αποφέρει κέρδος) στις ημέρες μας.

Έτσι, η ονομασία τού μοντέλου δόθηκε σε έναν αντικαταστάτη ο οποίος ουσιαστικά ένα SUV(κατασκευαστική τη φύσει). Το καινούργιο Espace είναι στην ουσία μια επιμηκυμένη εκδοχή τού Austral.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει η Renault, το νέο Espace θα διατίθεται τόσο σε πενταθέσια όσο και επταθέσια εκδοχή, χωρίς να υπάρχει διαφορά στο συνολικό μήκος του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, αυτό φτάνει τα 4.722 χλστμ. το οποίο είναι κατά 140 χλστμ. μικρότερο από το αντίστοιχο της απερχόμενης γενιάς.

Σε ό,τι αφορά στις υπόλοιπες διαστάσεις του αμαξώματος, το πλάτος του είναι 1.843 χλστμ. (με διπλωμένους τους εξωτερικούς καθρέφτες) και το ύψος του τα 1.645 χλστμ. (χωρίς τις μπάρες οροφής).

Advertisement

Σχεδιαστικά το νέο Espace δεν έχει καμία σχέση με το MPV που γνωρίζαμε. Το μπροστινό μέρος δείχνει πανομοιότυπο με εκείνο του Austral έχοντας τη χαρακτηριστική σχεδόν κάθετη μάσκα και τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα. Παρόμοια γαλλική φινέτσα συναντάμε και στο πίσω μέρος.

Advertisement

Το μεταξόνιο είναι 2.738 χλστμ. και στις δύο εκδοχές του και εξασφαλίζει αν μη τι άλλο άνετους χώρους. Στην πενταθέσια έκδοσή του, ο χώρος αποσκευών του καινούργιου Espace κυμαίνεται από 581-777 λίτρα (ανάλογα με τη θέση της συρόμενης πίσω σειράς καθισμάτων, μέγιστη στα 1.818 λίτρα.

Στην επταθέσια ξεκινά από τα 159 λίτρα και εκτοξεύεται στα 1.714 λίτρα (με τα καθίσματα πεσμένα). Αναφορικά με το βάρος του, στην πρώτη περίπτωση είναι 1.587 κιλά και στη δεύτερη 1.622 κιλά.

Advertisement

Τα καθίσματα αυτά πάντως δεν είναι ανεξάρτητα αλλά αποτελούνται από δύο τμήματα σε αναλογία 60:40, ενώ από εκεί και πέρα η άνεση εξασφαλίζεται από τη δυνατότητα ανάκλισης της πλάτης τους έως και κατά 31 μοίρες.

Στοιχεία πολυτέλειας είναι το φως ανάγνωσης και μια θύρα USB-C για κάθε επιβάτη, καθώς και η προαιρετική ηλιοροφή του 1 τετραγωνικού μέτρου. Που όπως και τα παράθυρα είναι από ειδικό γυαλί που απορροφά την ηλιακή ακτινοβολία και αντανακλά τη ζέστη.

Το ταμπλό έχει ήδη από τη βασική έκδοση Techno έχει την οθόνη OpenR, που αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,0 ιντσών και από την οθόνη αφής, ίδιας διαγωνίου, της οθόνης αφής του συστήματος infotainment.

Το νέο Espace βασίζεται στην πλατφόρμα «CMF-CD», δηλαδή αυτή που προορίζεται για τα μικρομεσαία και μεσαία crossover και SUV της Renault και όχι μόνο. Η υιοθέτησή της φανερώνει ότι το καινούργιο Espace θα είναι εξηλεκτρισμένο, δηλαδή θα διαθέτει την τεχνολογία «E-TECH» που έχει αναπτύξει η γαλλική εταιρεία.

Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα θα διαθέτει τον τρικύλινδρο 1.2 TCe κινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες. Το σύνολο βενζίνης αποδίδει 131 ίππους/4.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 205 Nm/1.750 σ.α.λ.

Ο ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς όποτε χρειάζεται, έχει μέγιστη ισχύ 68 ίππους και μέγιστη ροπή 205 Nm. Ο δεύτερος, ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες του συστήματος, έχει μέγιστη ισχύ 34 ίππους και μέγιστη ροπή 50 Nm.

H συνδυαζόμενη ισχύς τού υβριδικής διάταξης συστήματος είναι 199 ίπποι (200, ονομαστικά). Τέλος, οι συσσωρευτές του είναι ιόντων λιθίου και έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 2 kWh.

Βάσει όσων ανακοινώνει η Renault η μέση τυποποιημένη κατανάλωση του κινητήρα είναι 4,6 λίτρα/100 χλμ. και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι μεταξύ 104-111 γραμ./χλμ. (κατά «WLTP»), αναλόγως της έκδοσης. Με δεδομένο ότι το ρεζερβουάρ του είναι 55 λίτρα, η μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία του ξεπερνά τα 1.100 χλμ.

Αναφορικά με τις επιδόσεις του, η τελική ταχύτητα του καινούργιου πενταθέσιου Espace είναι 175 χλμ./ώρα και η επιτάχυνσή του από τα 0-100 χλμ./ώρα είναι 8,6 δευτερόλεπτα. Σε ό,τι αφορά στην ανάρτησή του, εμπρός αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας.

Στην έκδοση με το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης «4Control Advanced», στο μέρος υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Με αυτό, όταν η ταχύτητα του οχήματος είναι μικρότερη από 50 χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί στρίβουν στην αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός έως και 5 μοίρες. Όταν αυτή ξεπεράσει τα 50 χλμ./ώρα, αυτοί στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός έως και μία μοίρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιο μοντέλο θα έχει την μεγαλύτερη ηλιοροφή του κόσμου;
Δοκιμή: Renault Austral 1.3 Mild Hybrid 160
Renault Sport: Πάθος για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων