Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Χειροκίνητο κιβώτιο: Σε λίγα χρόνια συλλεκτικό!

Ελλάδα 10:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Χειροκίνητο κιβώτιο: Σε λίγα χρόνια συλλεκτικό!

ΝΕΑ

Χειροκίνητο κιβώτιο: Σε λίγα χρόνια συλλεκτικό!

ΝΕΑ

Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν ότι τα αυτόματα κιβώτια κυριαρχούν, πλέον και εκτός Βορείου Αμερικής.

Advertisement
Advertisement

Η ταχεία εξέλιξη στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι ταυτόχρονα ένα φυτώριο για τη νέα τεχνολογία και ένα… νεκροταφείο για τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό.

Ενδεικτική περίπτωση: καθώς περιμένουμε τη μαζικότερη άφιξη της αυτόνομης οδήγησης με προηγμένα συστήματα, άλλα χαρακτηριστικά που κάποτε ήταν στάνταρ, εξαφανίζονται σταδιακά.

Αυτό συμβαίνει με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο γίνεται σπάνιο σε πολλές αγορές. Και δεν είναι μόνο η Βόρεια Αμερική, όπου κυριαρχούν εδώ και καιρό τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Πληροφορίες από την JATO Dynamics δείχνουν ότι ο παραδοσιακός τύπος μετάδοσης χάνει τη δημοτικότητά του παντού.

Advertisement
Advertisement

Η περίπτωση της Ευρώπης

Η Ευρώπη είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτής της μετάβασης. Το 2000, το 89% όλων των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν, ήταν εξοπλισμένα με χειροκίνητο κιβώτιο. Σε ορισμένες χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Ελλάδα, η Ουγγαρία, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία, ο αριθμός αυτός ξεπέρασε το 95%. Η Νορβηγία και η Ελβετία ήταν εξαιρέσεις, όπου περίπου το 25% των νέων αυτοκινήτων ήταν αυτόματα.

Advertisement

Αυτό το ποσοστό παρέμεινε υψηλό για μερικά χρόνια μέχρι να φτάσουν στην αγορά διαφορετικοί τύποι αυτόματων κιβωτίων. Το 2017, το συνολικό ποσοστό χειροκίνητων κιβωτίων μειώθηκε στο 78% των νέων αυτοκινήτων και έκτοτε έχει βυθιστεί. Το 2022 μειώθηκε στο 34% και μέχρι το πρώτο εξάμηνο αυτού του έτους, βρισκόμαστε στο 32%.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για αυτό. Οι οδηγοί γνωρίζουν καλύτερα τα πλεονεκτήματα και την ευκολία ενός αυτόματου. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση επιδεινώνεται σε πολλές πόλεις. Και το χάσμα τιμών μεταξύ χειροκίνητων και αυτόματων μηχανισμών συρρικνώνεται.

Advertisement

Η εισροή ηλεκτρικών οχημάτων, με επικεφαλής την Tesla παγκοσμίως , σίγουρα προσθέτει σε αυτό. Αυτά τα οχήματα δεν χρειάζονται κιβώτια ταχυτήτων με πολλαπλές ταχύτητες για να χρησιμοποιήσουν την ισχύ από ηλεκτρικούς κινητήρες με ροπή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:
Τι κάνει στην πράξη το χειροκίνητο κιβώτιο της Toyota για EV;
Ό,τι πει ο πελάτης: η Porsche επιμένει στο χειροκίνητο κιβώτιο
Γιατί η χειροκίνητη BMW M2, είναι πιο ακριβή;