Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

ΣΟΚ: Εκτός επενδύσεων και των 700 εκ. ευρώ της Ionity, η Ελλάδα…

Ελλάδα 9:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΟΚ: Εκτός επενδύσεων και των 700 εκ. ευρώ της Ionity, η Ελλάδα…

ΝΕΑ

ΣΟΚ: Εκτός επενδύσεων και των 700 εκ. ευρώ της Ionity, η Ελλάδα…

ΝΕΑ

Η κοινοπραξία ανακοίνωσε τεράστια επένδυση για την επέκταση του δικτύου φόρτισης στην Ευρώπη – Στόχος να διασφαλιστεί η επάρκεια φορτιστών μόλις αυξηθεί η ζήτηση για ηλεκτρικά. Είναι, όμως, η Ελλάδα μία από τις 24… τυχερές χώρες;

Advertisement
Advertisement

Σε επένδυση ύψους 700 εκ. ευρώ για την επέκταση των σημείων φόρτισης προχωρά η Ionity, η οποία διαθέτει ήδη το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος, σε 24 συνολικά ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό απαρτίζεται από 1.500 θέσεις ταχυφόρτισης και έως το τέλος του 2025 αναμένεται να τετραπλασιαστεί φτάνοντας τους 7.000. Ανάμεσά τους θα βρίσκονται περισσότερες από 1.000 θέσεις για γρήγορη φόρτιση έως και 350 kW.

Μεγάλο μέρος της επένδυσης θα καλυφθεί από την αμερικανική πολυεθνική εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων BlackRock, μέσω της πλατφόρμας Global Renewable Power η οποία επενδύει σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ).

Οι νέοι φορτιστές θα εγκατασταθούν σε αυτοκινητοδρόμους, δίπλα σε μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά και κατά μήκος πολυσύχναστων δρόμων. Σε κάθε νέο σημείο θα τοποθετούνται έξι έως και 12 φορτιστές, την ίδια ώρα που θα αναβαθμιστούν οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις μέσω της τοποθέτησης επιπλέον φορτιστών.

Advertisement
Advertisement

«Οι υποδομές φόρτισης είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα. Η Ionity είναι ένα από ηγεμονεύοντα δίκτυα φορτιστών στην Ευρώπη, μιας και συσπειρώνει τους ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας για την παροχή μιας απρόσκοπτης εμπειρίας οδήγησης δίχως εκπομπές ρύπων, σε όλη την Ευρώπη. Είμαστε ευτυχισμένοι που συνδράμουμε στο όλο εγχείρημα και θα παρέχουμε στους πελάτες μας πρόσβαση σε μια εταιρεία που υποβοηθά τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια», ανέφερε χαρακτηριστικά η BlackRock.

Το εγχείρημα χαιρέτισε και η Ionity: «Αυτά τα μέτρα θα βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών και αποτελούν εχέγγυο πως το δίκτυο της Ionity είναι προετοιμασμένο για την επικείμενη αύξηση της ζήτησης για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων».

Advertisement

Σημειώνεται ότι η Ionity ιδρύθηκε το 2017 ως μια κοινοπραξία όπου μετέχουν οι ΒΜW Group, Audi, Ford, Hyundai, Kia, Mercedes και Porsche.

Κατά μήκος των κεντρικών οδικών αρτηριών της γηραιάς ηπείρου, είναι εγκατεστημένοι αρκετοί φορτιστές της Ionity με μέγιστη ισχύ 350 kW, οι οποίοι εγγυώνται ταχύτατη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων. Το δίκτυο της κοινοπραξίας χρησιμοποιεί το ευρωπαϊκό πρότυπο φόρτισης CCS (Combined Charging System) χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται 100% από ανανεώσιμες πηγές.

Advertisement

Σιγή ισχύος της Ionity αναφορικά με την Ελλάδα

Η τεράστια επένδυση της Ionity σχετικά με τη ραγδαία ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών της, όπως είναι λογικό, εξάπτει την περιέργεια και του Έλληνα οδηγού, ειδικά μετά και την αναγγελία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη που αφορά τον τερματισμό πώλησης αυτοκινήτων ντίζελ και βενζίνης στη χώρα μας από το 2030.

Βρίσκεται η Ελλάδα ανάμεσα στις 24 ευρωπαϊκές χώρες που εμπλέκονται στην επένδυση, και -αν ναι – πόσους φορτιστές στοχεύει να εγκαταστήσει η Ionity στη χώρα μας και σε ποια σημεία; Απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα αναζήτησε το Newsauto.gr το οποίο επικοινώνησε με στελέχη από τον εγχώριο αυτοκινητικό κλάδο τα οποία δήλωσαν άγνοια επί του θέματος. Σιγή ισχύος τηρήθηκε και από τα “κεντρικά” της κοινοπραξίας, όταν ζητήσαμε διευκρινίσεις σχετικά με τα πλάνα τους, κάτι φυσικά που δεν προοιωνίζει θετικές εξελίξεις.

Advertisement

Ο διαφαινόμενος “παραγκωνισμός” της χώρας μας -όπως και ολόκληρης της βαλκανικής χερσόνησος – αποτυπώνεται και στον επίσημο χάρτη δραστηριοποίησης της Ionity, όπου η Ελλάδα φαίνεται να μην έχει ούτε έναν σταθμό της κοινοπραξίας. Όταν οι χώρες της βορειοδυτικής Ευρώπης πραγματικά… πλημμυρίζουν από “κουκίδες”.

Ο ευρωπαϊκός χάρτης της Ionity

Ο συγκεντρωτισμός των φορτιστών της εταιρείας σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της ηπείρου και η διχοτόμηση του χάρτη μόνο αισιοδοξία δεν δημιουργούν. Και σίγουρα δεν υποβοηθούν τις φιλότιμες προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης να αποδεσμεύσει τις μεταφορές από τα καύσιμα, μέσω της παροχής κρατικής επιδότησης (Κινούμαι Ηλεκτρικά) για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την εγκατάσταση φορτιστών.

Σημειώνεται, τέλος, ότι η ανάπτυξη του δικτύου υποδομών φόρτισης βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης, όπως ανέφερε πρόσφατα από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς. Ο τελευταίος επισήμανε πως σε ένα χρόνο από σήμερα θα υπάρχουν 10.219 σημεία φόρτισης, με 300 και πλέον δήμους να έχουν καταθέσει προτάσεις για συμμετοχή στο πρόγραμμα που αφορά τη δημιουργία χώρων φόρτισης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Skoda Enyaq iV: Αυτονομία πάνω από 520 km
Αυτός είναι ο ταχύτερος φορτιστής ηλεκτρικών στον κόσμο (+video)
Ταξίδι στο χρόνο με την… Porsche Taycan (video)