Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αξίζει η αγορά ενός ήπια υβριδικού μοντέλου;

Ελλάδα 8:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αξίζει η αγορά ενός ήπια υβριδικού μοντέλου;

ΝΕΑ

Αξίζει η αγορά ενός ήπια υβριδικού μοντέλου;

ΝΕΑ

Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν πληθήνει τα οχήματα που ονομάζουμε «ήπια υβριδικά». Τι είναι και γιατί να αγοράσω κάποιο από αυτά;

Advertisement
Advertisement

Τα δεδομένα ήταν σχετικά απλά όταν γνωρίζαμε για τα λεγόμενα «υβριδικά» οχήματα, αυτά με υβριδικής διάταξης κινητήρα δηλαδή. Η εμφάνιση των «ήπιων υβριδικών» περιέπλεξε κάπως τα πράγματα, ιδίως από τη στιγμή που όλα ονομάζονται πλέον με τον όρο Hybrid.

Τι είναι, συνεπώς, τα «ήπια υβριδικά» και σε τι διαφέρουν; Με λίγα λόγια, πρόκειται για μια πιο απλή τεχνολογική λύση η οποία αποσκοπεί στο ίδιο: στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και -κατ’ επέκταση- της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.

Advertisement
Advertisement

Εφαρμόζεται τόσο στους βενζινοκινητήρες (συνήθως) όσο και στους πετρελαιοκινητήρες (σπανιότερα, επειδή τείνει να μειωθεί η παρουσία τους κάτω από το καπό των οχημάτων) και περιλαμβάνει μια διάταξη από τον θερμικό και από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί μόνο ως σύστημα start/stop και ως γεννήτρια και για την παραγωγή ενέργειας. Η τελευταία αποθηκεύεται σε μια μικρής χωρητικότητας συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου.

Η συγκεκριμένη διάταξη σε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα συνήθως είναι 12 Volt (στα οχήματα πόλης) ή 48 Volt (στα μεγαλύτερης κατηγορίας). Σε αυτή, σε καμία περίπτωση ο ηλεκτροκινητήρας δεν μεταφέρει τη ροπή του στους τροχούς αλλά φροντίζει να παράγει την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια μέσω ανάκτησής της κατά την πέδηση. Αυτή (ενέργεια) τροφοδοτεί κάποια συστήματα που πριν έπρεπε να την λαμβάνουν από τη λειτουργία του κινητήρα, με αποτέλεσμα να είναι μεγαλύτερη η κατανάλωση καυσίμου.

Advertisement

Στην πράξη, ο κινητήρας ενός ήπιου υβριδικού μοντέλου δεν χρειάζεται να παράγει ενέργεια για την παρέχει σε όλα τα υπόλοιπα συστήματα του οχήματος. Κάθε εταιρεία αναπτύσσει τη δική της mild hybrid διάταξη η οποία συχνά διαφέρει σε λεπτομέρειες στη λειτουργία της, συγκριτικά. Ωστόσο, όπως ανακοινώνεται, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου σε ένα όχημα που διαθέτει τέτοια διάταξη είναι έως και κατά 15% μικρότερη από την ίδια έκδοση ενός συγκεκριμένου μοντέλου χωρίς αυτή.

Advertisement

Συνεπώς, η όποια σύγκριση ενός «ήπιου» υβριδικού συστήματος πρέπει να γίνεται μόνο με αυτόν τον τρόπο και όχι με ένα κανονικό υβριδικό, πόσο μάλλον με ένα Plug-in Hybrid.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
daktylios.gov.gr: Ελεύθερα τα υβριδικά, plug-in, mild hybrid, CNG και LPG
Ford Puma ST-Line Design: Η Mild Hybrid επιλογή (+τιμές)
Ανανέωση για την Jaguar XE με mild hybrid κινητήρα diesel