Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V 180 PS AWD

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Ο πλουραλισμός των επιλογών που προσφέρει η Hyundai στο χαρισματικό Tucson, δίνει λύσεις και απαντήσεις σε κάθε ερώτημα και ανάγκη. Η τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου με τους 180 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι –μέχρι στιγμής- η καλύτερη που έχει περάσει από τα χέρια μας.

Το Tucson που σε κερδίζει «άμα τι εμφανίσει» με τη σχεδιαστική προσέγγιση της κατηγορίας, έχει και το τεχνολογικό υπόβαθρο που θα σε κάνει να του δώσεις το χρίσμα.

Έχοντας κερδίσει τις εντυπώσεις με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αλλά και τα αναμενόμενα γνωρίσματα για μοντέλο της Hyundai, που έχουν να κάνουν με την πληρότητα του εξοπλισμού από τις βασικές του κιόλας εκδόσεις, το Tucson έρχεται στα χέρια μας σε μια πληρέστατη έκδοση που δεν αφήνει τίποτα αναπάντητο. Είναι η τρίτη κατά σειρά εκδοχή του μοντέλου, που αφού το είδαμε στη «βασική» εκδοχή του 1.600άρη turbo -T-GDI- κινητήρα με τους 150 ίππους αλλά και την αμέσως δυνατότερη με τους 180 ίππους, αμφότερες με τη μετάδοση της κίνησης να αφορά στους εμπρός τροχούς και το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Τώρα, έχουμε στα χέρια μας την έκδοση με τους 180 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις, που στέλνει την ισχύ του κινητήρα και στους τέσσερις τροχούς όταν χρειάζεται ή όταν ο οδηγός το επιλέξει μια και υπάρχει και η δυνατότητα «κλειδώματος». Η παρουσία του κοντά μας συνέπεσε με τη δική μας αέναη διάθεση για χιλιόμετρα, οπότε το σύνολο των διαδρομών μας έφτασε τα 2.000 χιλιόμετρα.

Κατά τη διάρκεια των διαδρομών αυτών που περιελάμβαναν πολύ Εθνική οδό και επαρχιακό δίκτυο (από το καλό, το βουνίσιο, το απάτητο), λίγο χώμα και λίγη πόλη, είχαμε τη δυνατότητα να εκτιμήσουμε την αμεσότητα στην απόκριση του κιβωτίου και την «χαλάρωση» των στροφών λειτουργίας στις ταχύτητες ταξιδίου που έχει άμεσο αντίκτυπο και στην κατανάλωση, καθώς επίσης και την τεχνολογία που επιτρέπει στον οδηγό του Tucson να συμπεριφέρεται σαν να έχει στα χέρια του ένα αυτοκίνητο με τεχνολογία αυτονομίας επιπέδου 3.

Πως γίνεται αυτό; Ενεργοποιείς το «έξυπνο» cruise control, ρυθμίζοντας και την επιθυμητή απόσταση από το προπορευόμενο, επιτρέπεις στο σύστημα ελέγχου της διατήρησης λωρίδας να «επεμβαίνει» και πρακτικά, είσαι εκεί πίσω από το τιμόνι για να «προλάβεις» κάποια αναποδιά. Αν ο δρόμος είναι άδειος από κίνηση, οι μόνες περιπτώσεις που πρέπει να αναλάβει δράση ο οδηγός, είναι όταν πρέπει να αλλάξει λωρίδα για να προσπεράσει και να επιστρέψει στη μεσαία.

Στην προκειμένη περίπτωση, για να έχετε μια τάξη μεγέθους, από τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» έως την έξοδο της Ιονίας οδού για Άρτα, οι παρεμβάσεις του οδηγού έγιναν μόνο για τα διόδια αλλά και για κάποιες προσπεράσεις- οι οποίες καθώς το ταξίδι ήταν κατά τη διάρκεια μιας καθημερινής, ήταν ελάχιστες. Σε αυτές τις συνθήκες, εκτιμάς την εξαιρετική ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου και την αντίστοιχη ηχομόνωση που κρατάει οδηγό και επιβάτες σε ένα πολύ ποιοτικό και ευχάριστο περιβάλλον.

Το κιβώτιο με τις 7 σχέσεις και την τεχνολογία shift- by- wire, κάνει τα πάντα πιο εύκολα και απλά, αφήνοντας στον οδηγό την επιλογή για το ρυθμό του ταξιδιού και την πίεση στον κινητήρα. Το Mild Hybrid 48V σύστημα που συνοδεύει τη λειτουργία του κινητήρα, βελτιώνει την εικόνα –όσο μπορεί- σε επίπεδο κατανάλωσης, μια και εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς πως ένας 1.600άρης turbo με 180 ίππους, για να «πάει» θέλει αρκετό καύσιμο αντιμετωπίζοντας τις έξτρα τριβές της τετρακίνησης και τους δύο τόνους του συνολικού βάρους (με επιβάτες και αποσκευές).

Κάπως έτσι, μοιάζει πολύ «τιμητικό» το 8,8 που σημειώσαμε ως μέση κατανάλωση, με την WLTP εργοστασιακή που ανακοινώνει η Hyundai να είναι 7,1 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης. Και πρέπει να σας πούμε πως δεν έλειψε τίποτα από τις διαδρομές, με αυτές του Εθνικού οδικού δικτύου να είναι πάντα εντός των ορίων του ΚΟΚ. Το αυτόματο κιβώτιο ορίζει την πραγματικά premium διάθεση του Tucson σε κάθε περιβάλλον, καθώς απαλλάσσει τον οδηγό από τη «βάσανο» της χρήσης του επιλογέα και του αφήνει πρακτικά ελεύθερο το δεξί χέρι.

Για τις στιγμές που ο οδηγός θέλει να πάρει το κάτι παραπάνω από το σύνολο -είπαμε, είχε και βουνίσιες διαδρομές το «μενού»- το πρόγραμμα Sport από τις διαθέσιμες επιλογές (ECO, Normal και Sport) «ευθυγραμμίζει» τη διάθεση του συνόλου κινητήρα- κιβωτίου, με αυτή του οδηγού. Το μοτέρ δείχνει να «αρπάζει» πιο άμεσα, ενώ και το κιβώτιο κρατάει περισσότερο την κάθε σχέση. Όπως πρέπει σε ταχύτητα, είναι και η απόκριση των paddles πίσω από το τιμόνι για τις αλλαγές προς τα πάνω ή προς τα κάτω.

Η ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, δίνει και εδώ το στίγμα της σε ότι έχει να κάνει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, ενώ φροντίζει για την άνεση των επιβατών ανεξαρτήτως τερέν. Το φιλτράρισμα που κάνει στις μικρές ανωμαλίες του δρόμου, τονίζει την premium διάθεση για την οποία σας έχουμε κατ’ επανάληψη. Η τετρακίνηση δεν θα κάνει το Tucson «off road animal» αλλά έτσι και αλλιώς, μάλλον δεν ήταν αυτός ο στόχος της τετρακίνητης έκδοσης.

Η απαλλαγή του οδηγού από το άγχος κάποιου δύσκολου περάσματος, πιθανόν με πάγο, πατημένο χιόνι ή απλά σε βρεγμένο- λασπωμένο οδόστρωμα, στη διάρκεια κάποιας διαδρομής, είναι μάλλον το ζητούμενο και αυτό επιτυγχάνεται σε απόλυτο βαθμό. Ο συνολικός βαθμός που παίρνει στον ενδεικτικό του το τετρακίνητο Tucson με τους 180 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο, είναι πολύ κοντά στο άριστα. Το κερασάκι σε αυτή την εύγεστη τούρτα, δεν είναι άλλο από την τιμή.

Τα 31.790 ευρώ για τη «βασική» έκδοση εξοπλισμού του μοντέλου με τους 180 ίππους, το αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνηση, είναι πολύ λογική τιμή με βάση το μέγεθος, τις ικανότητες του αυτοκινήτου αλλά και την πληρότητα του εξοπλισμού, από τον οποίο ξεχωρίζουμε τον αερόσακο ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες (πέραν των υπόλοιπων «γνωστών») και το πλέγμα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που κάνουν τις διαδρομές όσο πιο ασφαλείς γίνεται.

Τα 5 χρόνια της εγγύησης με απεριόριστα χιλιόμετρα, είναι ένα ακόμα στοιχείο του Tucson που το κάνει να διεκδικεί την «ψήφο» του ενδιαφερόμενου για αγορά SUV στη μεσαία κατηγορία. Τα 5 χρόνια της εργοστασιακής εγγύησης, αφορούν εκτός των μηχανικών μερών και το χρώμα του αυτοκινήτου, ενώ την ίδια διάρκεια έχει και η δωρεάν οδική βοήθεια που συνοδεύει την αγορά του Tucson.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 180 PS/ 5500  rpm
Ροπή: 265  Nm/ 1500-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,0 sec
Τελική ταχύτητα: 201 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής (lt./100 km): 8,8
Εκπομπές CO2: 159 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 105 ευρώ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.500×1.865 x1.650mm
Μεταξόνιο: 2.680mm
Βάρος: 1.558 kg
Χώρος αποσκευών: 577 lt
Τιμή: Από 31.790 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Hyundai: Πρώτα teasers του ηλεκτρικού SUV Ioniq Seven
Οκτώ βραβεία για τα Hyundai Tucson, i20 N και Ioniq 5
Hyundai Kona Electric & Tucson Plug in Hybrid

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto