Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia XCeed 1.5T 160 PS 48V 7DCT

Ελλάδα 7:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Kia XCeed 1.5T 160 PS 48V 7DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia XCeed 1.5T 160 PS 48V 7DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το κορεατικό crossover αποκηρύσσει τον 1.400αρη των 140 PS, ενδίδοντας σε έναν 1.500αρη με αυξημένη απόδοση και ήπια υβριδικό υπόβαθρο. Γίνεται γρηγορότερο, χωρίς να ζητά συχνές επισκέψεις στο βενζινάδικο.

Advertisement
Advertisement

Με την γκάμα της Kia να είναι πλήρης από hatchback και SUV προτάσεις, οι Νοτιοκορεάτες έψαχναν ένα μοντέλο-μπαλαντέρ. Ένα όχημα που θα γεφύρωνε τα δύο κατεξοχήν περιζήτητα segments και θα λειτουργούσε ως η σωτήρια λύση για όσους ταλανίζονταν να επιλέξουν ανάμεσα στις δύο κατηγορίες. Σε αυτούς που γοητεύονταν από τη σπορτίφ αύρα του Ceed, αλλά ταυτόχρονα εκτιμούσαν το off-road ταπεραμέντο και πρακτικό προσανατολισμό του Sportage.

Αυτή είναι –περιληπτικά- η ιστορία του Kia XCeed, ενός μοντέλου που παρουσιάστηκε το 2019 και στις αρχές του τρέχοντος έλαβε το απαραίτητο μηχανικό lifting –όπως είδαμε και κατά τη δοκιμή της έκδοσης 1,6 diesel των 136 PS. Στο παρόν κείμενο θα συστηθούμε με τον νέο τετρακύλινδρο τούρμπο 1.500αρη βενζινοκινητήρα με τεχνολογία συνεχούς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD– Continuously Variable Valve Duration) ο οποίος παραλαμβάνει τη σκυτάλη από τον απερχόμενο 1.400αρη. Η ιπποδύναμη είναι αυξημένη στα 160 PS (+20), όταν η ροπή φτάνει πλέον τα 253 Nm (από 242).

Advertisement
Advertisement

Η αύξηση του κυβισμού/ απόδοσης και η επικουρική συνδρομή της στάνταρ ήπιας υβριδικής τεχνολογίας συμπαρασύρει και τους χρόνους των επιταχύνσεων: Για την ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 9,0 δλ. (αντί 9,3) με το 6άρι μηχανικό, και 9,3 (αντί 9,5) όταν το μοτέρ πλαισιώνεται από το 7-τάχυτο διπλοσύμπλεκτο αυτόματο που συναντάται και στο Kia XCeed της δοκιμής μας.

Με τη μέγιστη ροπή να εμφανίζεται στις 1.500 σ.α.λ. και βάζοντας στην εξίσωση το πρόγραμμα οδήγησης “Sport” το μοτέρ υπακούει πρόθυμα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, επιταχύνοντας το 1.469 κιλών XCeed από «χαμηλά». Σύμμαχος του οδηγού στο κυνήγι των επιδόσεων είναι και το «εύστροφο» κιβώτιο που θα κρατήσει περισσότερο τις σχέσεις, χωρίς κομπιάσματα και τάσεις ραθυμίας. Όπως είναι, όμως, λογικό, η υιοθέτηση του μότο «κινούμαι στα κόκκινα» θα έχει επιπτώσεις στην κατανάλωση καυσίμου, με τις τιμές γύρω στα 8,0 λτ./100 χλμ. να είναι αναπόφευκτες.

Είστε από αυτούς που τίθεστε υπέρ μιας πιο συνετής οδηγικής συμπεριφοράς; Για εσάς υπάρχει το πρόγραμμα Eco που θα μειώσει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου (μέση δοκιμής: 7,7 λτ./100 χλμ.), αλλά θα μετριάσει την πυγμή του κινητήρα στο χαμηλό φάσμα λειτουργίας του και θα περιορίσει τη σπιρτάδα του 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Δεν παύει, ωστόσο, να συνεργάζεται αρμονικά με το 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα, το οποίο ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα, χρησιμοποιώντας την κατά την κίνηση του XCeed.

Advertisement

Αυτό που θα εκτιμηθεί δεόντως είναι η ποιότητα κύλισης, που παραπέμπει σε premium κατασκευές. Το στιβαρό πλαίσιο, οι πολλαπλοί σύνδεσμοι στον πίσω άξονα και τα ελαστικά Continental Premium Contact 6 235/45 στις 18άρες ζάντες αποτελούν εχέγγυα για περιορισμό των κλίσεων και απόλυτα ικανοποιητικό κράτημα σε δαιδαλώδεις διαδρομές. Χωρίς να θυσιάζεται η άνεση κατά την περιήγηση σε αστική άσφαλτο που βρίθει από εγκάρσιες ανωμαλίες.

Advertisement

Στα –δευτερεύοντα- ταλέντα του XCeed συγκαταλέγεται και ο εκδρομικός χαρακτήρας, χάρη στην απόσταση των 184 χλστ. από το έδαφος που επιτρέπουν συγκρατημένα off-road τολμήματα.

Η ωριμότητα του crossover κατά την οδηγική διαδικασία, συμβαδίζει απόλυτα και με την ολοκληρωμένη και έντονα ψηφιοποιημένη εικόνα της καμπίνας. Εκεί που την παράσταση κλέβει ο ευκρινής και σύγχρονος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” (μόνο στην έκδοση Titanium), ο οποίος φέρει διαφοροποιημένα γραφικά ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport). Για την αλληλεπίδραση οδηγού και οχήματος φροντίζει και η «ελεύθερη» οθόνη αφής 10,25” για το σύστημα πολυμέσων, που απαιτεί μεν μια εξοικείωση, είναι δε πλούσια σε πληροφορίες και δυνατότητες.

Advertisement

Επιπροσθέτως, ο οδηγός θα εκτιμήσει τους άφθονους χώρους για τα μικρά αντικείμενα, την καλή περιμετρική ορατότητα και τη… hatchback θέση οδήγησης, όταν στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν άκοπα δύο ενήλικες επιβάτες. Λιγότερο γενναιόδωρη είναι η χωρητικότητα του πορτπαγκάζ, δεδομένης της παρουσίας της υβριδικής τεχνολογίας που «κλέβει» 46 λτ. (από 426 στα 380 λτ.).

Σε επίπεδο εμφάνισης, το Kia XCeed διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, με το μεγαλύτερο παράσημό του να είναι το γεγονός πως δύσκολα θα το μπερδέψεις με κάποιο άλλο. Οι αιχμηρής σχεδίασης μπροστινοί προβολείς, τα ίδιας τεχνολογίας μακρόστενα πίσω φώτα, τα πλαστικά προστατευτικά (π.χ. θόλοι τροχών), η προστατευτική ποδιά σε χρώμα αλουμινίου, οι ράγες της οροφής, οι διπλές (ψευδο-)απολήξεις της εξάτμισης και φυσικά η επικλινής οροφή, προσδίδουν στο κορεατικό crossover διακριτό χαρακτήρα, που ακροβατεί μεταξύ κομψότητας και δυναμισμού.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στον πλούσιο εξοπλισμό του Kia XCeed, καθώς από τη βάση της γκάμας σερβίρει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, ηλεκτρικά παράθυρα (εμπρός/ πίσω), κεντρικό υποβραχιόνιο και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό.

Χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση διατίθεται και η πλούσια φαρέτρα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, παρουσία Ενεργού συστήματος διατήρησης στη λωρίδα, Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης και αυτόνομο φρενάρισμα, Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού και Yποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα.

Συμπερασματικά

Με hatchback οδηγική συμπεριφορά, εκδρομική προδιάθεση, ήπια υβριδικό υπόβαθρο και premium αύρα, το Kia XCeed δείχνει πως δεν φοβάται να κοιτάξει στα μάτια τους upmarket ανταγωνιστές του. Η τιμή της έκδοσης 1.5T των 160 PS με αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τα 24.490 ευρώ (Optimum), όταν για την πλούσια Titanium της δοκιμής μας, η μάρκα αξιώνει 27.890.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Kia XCeed 1.5T 160 PS 48V 7DCT
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo βενζίνης, 1.482 cc
Ισχύς: 160 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 253 Nm/ 1.500 – 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,2 δλ.
Τελική ταχύτητα: 208 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 7,1/ 7,7 l/100 km
Εκπομπή CO2: 161 gr/km
Βάρος: 1.469 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.395 x 1.826 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: Από 24.490€ (22.890€ με το χειροκίνητο κιβώτιο)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Kia Sportage για την Ευρώπη
Στην Ελλάδα το Kia XCeed Plug in
Δοκιμή: Kia XCeed 1.6D 136 PS Auto 48V