Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i20 1.0T 100 PS 48V 7DCT

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Η ήπια υβριδική έκδοση του νοτιοκορεατικού supermini συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο, κάνοντας γκελ σε όσους προτάσσουν την άνεση στις καθημερινές τους μετακινήσεις.

Πρακτικότητα και αξιοπιστία. Αυτά ήταν τα κύρια γνωρίσματα του Hyundai i20 από το 2008, όταν και συστήθηκε για πρώτη φορά με τον κόσμο της αυτοκίνησης. Εδώ και περίπου ένα 9μηνο, το νοτιοκορεάτικο supermini διανύει την τρίτη φάση ζωής του, όντας αισθητά πιο πολυτάλαντο: Υιοθέτησε εμφανώς πιο μοντέρνα εμφάνιση σε σχέση με τον πρόγονό του, είναι σαφώς πιο digital και η γκάμα του εμπεριέχει για πρώτη φορά ήπια υβριδικά μηχανικά σύνολα.

Κοινός παρονομαστής στα τελευταία είναι ο 1.000αρης τούρμπο (Τ-GDi), ο οποίος διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, των 100 και 120 ίππων, αμφότερες συνδυαζόμενες είτε με το «έξυπνο» 6άρι μηχανικό κιβώτιο iMT, είτε με 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Αφού, λοιπόν, γνωρίσαμε την πιο συγκρατημένη 48βολτη βερσιόν με το χειροκίνητο κιβώτιο, έφτασε η ώρα να αποκρυπτογραφήσουμε τη συνεργασία του 1.0 T-GDi των 100 ίππων με το αυτόματο.

Για άνετες μετακινήσεις

Υπενθυμίζουμε πως το ήπια υβριδικό σύστημα της μάρκας περιλαμβάνει μια 48βολτη μπαταρία και μια μίζα/γεννήτρια συνδεδεμένη με τον στροφαλοφόρο άξονα μέσω ιμάντα. Όταν το όχημα επιβραδύνει, το σύστημα ανακτά ενέργεια, η οποία – αφού πρώτα αποθηκευτεί στην μπαταρία – υποβοηθά το θερμικό μοτέρ τόσο κατά την εκκίνηση όσο και κατά την επιτάχυνση. Σύμφωνα με τη Hyundai, η τεχνολογία μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 4%, με τα οφέλη να αφορούν επίσης και τις εκπομπές CO2 που αντιστοιχούν σε 117 γρμ./χλμ.

Εμείς κατά συμβίωση μας με το Hyundai i20 σε πόλη και εθνική οδό, και με συνετή οδήγηση, καταγράψαμε 7,0 λτ./100 χλμ., όταν στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ο πίνακας οργάνων είχε «γράψει» 6,5 λτ./100 χλμ.

Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 998 κ.εκ. παράγει 100 PS/4.500-6.000 σ.α.λ., με τα 172 Nm να είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Το μοτέρ παρουσιάζεται ιδιαίτερα ζωηρό από χαμηλά και είναι μεστό έως και το μεσαίο φάσμα λειτουργίας του, με τις υψηλές στροφές, ωστόσο, να μην είναι το φόρτε του.

Για όσους είναι λάτρεις των αριθμών, αναφέρουμε πως τα 11,4 δλ. για την επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα που «δίνει» η Hyundai, καθιστούν το i20 της δοκιμής μας κατά ένα δευτερόλεπτο πιο αργό απ’ ότι η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο iMT.

Αυτοί που θα επιλέξουν, όμως, το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο θα εκτιμήσουν τις βελούδινες αλλαγές των σχέσεων και φυσικά θα εκμηδενίσουν τον φόρτο εργασίας του αριστερού ποδιού και του δεξιού χεριού, κάτι που προσφέρει ανακούφιση σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Η λειτουργία του κιβωτίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Πρωτίστως στο Eco και δευτερευόντως στο Comfort, τον πρώτο λόγο έχει οικονομία, και ως εκ τούτου οι σχέσεις αλλάζουν γρήγορα, την ίδια ώρα που ο κινητήρας δείχνει ελαφρώς ράθυμος. Στο Sport οι σχέσεις επιμηκύνονται, η απόκριση του μοτέρ ακονίζεται και το πεδίο γίνεται πρόσφορο για την υιοθέτηση ενός περισσότερο σπορ στιλ οδήγησης. Μοναδική τροχοπέδη αποτελεί το τιμόνι που δεν βαραίνει αισθητά και είναι φειδωλό σε πληροφόρηση.

Το παραπάνω μικρό «ατόπημα» λησμονείται χάρη στο στιβαρό πλαίσιο και το σφιχτό set-up της ανάρτησης που μετριάζουν σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος όταν οι ρυθμοί ανέβουν, χαρίζοντας στο i20 μια κάπως σπορτίφ προσωπικότητα. Όχι, βέβαια, στο βαθμό που θα υποβαθμιζόταν η άνεση κατά τις καθημερινές μετακινήσεις. Το «ανάγλυφο» των ελληνικών δρόμων δεν διαταράσσει την ηρεμία των επιβατών, με τις μοναδικές αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα να παρατηρούνται αποκλειστικά σε έντονες ανωμαλίες. Σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, το Hyundai i20 δείχνει σταθερό, ευθύβολο, με καλή ποιότητα κύλισης και απαλλαγμένο από έντονους αεροδυναμικούς θορύβους.

 Μοντέρνα εμφάνιση, ευρύχωρο και digital εσωτερικό

Η αυτοπεποίθηση που εκπέμπει το μοντέλο στον δρόμο, ευθυγραμμίζεται με την εμφάνισή του: Χαμηλωμένο ρύγχος, μεγάλη εξαγωνική μάσκα, επιθετικός προφυλακτήρας και αιχμηρά φώτα (στάνταρ LED ημέρας) συνθέτουν μια ιδιαίτερα αθλητική εικόνα. Αυτή ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος, όπου δεσπόζει η κόκκινη οριζόντια λωρίδα, η οποία γεφυρώνει τα σχήματος “Z” φώτα.

Στο εσωτερικό πρωταγωνιστεί η «ελεύθερη» οθόνη αφής των 8,0”, αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διαγωνίου 10,25”. Και οι δύο οθόνες έχουν ευκρινή και σύγχρονα γραφικά, ενώ προσφέρονται ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού, εξαιρουμένης της βασικής “Fresh”. Σημειωτέον ότι η τελευταία συνδυάζεται αποκλειστικά με τις αμιγώς βενζινοκίνητες εκδόσεις και όχι τις ήπια υβριδικές.

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα τη θέση οδήγησης που τον βολεύει, όταν στα πίσω καθίσματα δύο ενήλικες μεσαίου αναστήματος είναι αδύνατον να παραπονεθούν. Η μοναδική παραχώρηση, συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις, αφορά τη χωρητικότητα του πορτπαγκάζ που είναι μειωμένη κατά 90 λτ. (στα 262 λτ.) εξαιτίας της παρουσίας της μπαταρίας.

Το τρίτης γενιάς Hyundai i20 διατίθεται, από τη βάση της γκάμας, αρματωμένο με την πλούσια οικογένεια συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης “SmartSense” που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις εξής τεχνολογίες: Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, Αυτόματη πέδηση έκτακτη ανάγκης με εντοπισμό πεζών, Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, Αναγνώριση ορίων ταχύτητας και αυτόματη προσαρμογή.

Συμπέρασμα

Το ήπια υβριδικό Hyundai i20 των 100 ίππων με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, προβάλλει ως ιδανική επιλογή για όσους προτάσσουν την άνεση στην καθημερινότητα και δέχονται να κάνουν μια μικρή θυσία στους τομείς των επιδόσεων και της κατανάλωσης καυσίμου. Και φυσικά να βγάλουν από την τσέπη τους επιπλέον 1.110 ευρώ, είτε επιλέξουν τη βασική 48βολτη έκδοση Exclusive (17.290 ευρώ, αντί 16.190 με μηχανικό iMT), είτε την πλουσιότερη Distinctive (19.290 ευρώ, αντί 18.190 με iMT) της δοκιμής μας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Hyundai i20 1.0T 100 PS 48V 7DCT
Κινητήρας: 3κύλινδρος βενζίνης 998 cc
Ισχύς: 100 PS, Ροπή: 172 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,4 sec
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Μέση κατανάλωση (lt/100 km): 5,3/100 km (δική μας: 7,0 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 117-121 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.040 x 1.775 x 1.450 mm
Μεταξόνιο: 2.580 mm
Βάρος: 1.225 kg
Χώρος αποσκευών: 262 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: Από 17.290 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Hyundai Kona 1.6T 198 PS 2WD
Δοκιμή: Hyundai i20 N
Δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0Τ 100 PS MT6

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto