Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Red Bull: Τι έδειξε η συνάντηση στο Ντουμπάι;

Ελλάδα 23:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Red Bull: Τι έδειξε η συνάντηση στο Ντουμπάι;

FORMULA 1

Red Bull: Τι έδειξε η συνάντηση στο Ντουμπάι;

FORMULA 1

Τα αφεντικά της Red Bull συναντήθηκαν στο Ντουμπάι πριν το GP της Αυστραλίας. Και όλα δείχνουν ότι η θέση του Χόρνερ ενισχύθηκε μετά από τη συνάντηση αυτή.

Advertisement
Advertisement

Ο επικεφαλής της Red Bull Racing είχε βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα τον τελευταίο καιρό, έπειτα από την καταγγελία που είχε κάνει πρώην ( ; ) εργαζόμενη στην ομάδα. Η εσωτερική έρευνα της Red Bull GmbH αθώωσε τον Χόρνερ. Ωστόσο η κατάσταση δεν ηρέμησε αμέσως.

Ακόμη και στη Σαουδική Αραβία υπήρξαν εσωτερικές εντάσεις με τους Μάρκο-Φερστάπεν να ανάβουν φωτιές. Ήταν εμφανές ότι η καταγγελία που είχε γίνει εις βάρος του Χόρνερ δεν ήταν το κυρίως θέμα, αλλά μία δευτερεύουσα πλοκή σε μία πολύ μεγαλύτερη ιστορία. Και αυτή δεν είναι άλλη από το ποιος θα έχει την εξουσία εντός της Red Bull.

Βλέπετε, μετά τον θάνατο του ιδρυτή της εταιρίας, Ντίτριχ Μάτεσιτς, το 2022 το πεδίο άνοιξε για κάθε επίδοξο στέλεχος. Το 49% των μετοχών του εκλιπόντος Μάτεσιτς πέρασε στο υιό του, Μάρκ. Το υπόλοιπό 51% παραμένει στον έλεγχο της Ταϊλανδικής οικογένειας Γιουβίντιγια, των συνεταίρων του Ντίτριχ.

Advertisement
Advertisement

Αρχικά, η εταιρία αποφάσισε να αντικαταστήσει τον Μάτεσιτς με τρεις CEO. Ο καθένας ελέγχει έναν συγκεκριμένο τομέα δραστηριοτήτων της εταιρίας. Σε εκείνον των εταιρικών εγχειρημάτων και νέων επενδύσεων -όπου ανήκει και η ομάδα της F1- αφεντικό είναι ο Όλιβερ Μίντσλαφ.

Η επιλογή του Γερμανού έγινε από την αυστριακή πλευρά της εταιρίας, ήτοι τον Μαρκ Μάτεσιτς. Το γεγονός αυτό δεν αποτέλεσε έκπληξη. Παρά το ότι η οικογένεια Γιουβίντιγια κατείχε ανέκαθεν το 51% των μετοχών, η διοίκηση της εταιρίας ήταν δουλειά του Ντίτριχ Μάτεσιτς. Αυτή ήταν η αρχική συμφωνία. Κατά συνέπεια ακόμη και μετά τον θάνατο του Ντίτριχ, το status quo αυτό θα διατηρούταν, σωστά; Ίσως όχι.

Το μεγάλο ψάρι

Βλέπετε, σε ένα εταιρικό περιβάλλον υπάρχουν πάρα πολλά φιλόδοξα στελέχη. Και ορισμένα από αυτά περιμένουν για καιρό την κατάλληλη ευκαιρία ώστε να κάνουν το βήμα παραπάνω. Είναι ξεκάθαρο ότι ένα από αυτά τα στελέχη είναι και ο Κριστιαν Χόρνερ.

Advertisement

Ο Βρετανός έχει καθιερωθεί ως ένας εκ των κορυφαίων team principals στην ιστορία της F1. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι θα ήθελε να παραμείνει σε αυτήν τη θέση για πάντα. Προφανώς, εκείνη του CEO στην Red Bull είναι ένα πολύ μεγαλύτερο ψάρι που κυνηγάει ο Κρίστιαν.

Ο Χόρνερ δείχνει ότι ποντάρει στην επιθυμία των Ταϊλανδών μετόχων να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο στη διοίκηση της εταιρίας. Τυγχάνει της απόλυτης εμπιστοσύνης του Τσάρλεμ Γιουβίντιγια, κατόχου του 51% της Red Bull GmbH, και προσπαθεί να ανέβει στην σκάλα της ιεραρχίας.

Advertisement

Το σχέδιο φαντάζει απλό. Η οικογένεια Γιουβίντιγια θα πάρει τον έλεγχο της εταιρίας και ο άνθρωπός τους -ο Κρίστιαν Χόρνερ δηλαδή- θα γίνει ο CEO υπεύθυνος για όλες τις αγωνιστικές δραστηριότητες. Κανείς δεν θα παρεμβαίνει στο έργο του (Μάρκο-Μίντσλαφ και Σία) και θα έχει τον απόλυτο έλεγχο και στις δύο ομάδες F1 που ανήκουν στην εταιρία.

Ο ρόλος του Φερστάπεν

Φυσικά η αυστριακή πλευρά δεν θα έμενε με σταυρωμένα τα χέρια. Δεν υπονοούμε ότι το όλο θέμα Χόρνερ είχε υποκινηθεί από αυτούς. Ωστόσο είναι βέβαιο ότι πάτησαν επάνω σε αυτό για να πλήξουν τον Χόρνερ. Ίσως ήταν η ευκαιρία που περίμεναν για να απαλλαγούν από έναν ενοχλητικό εσωτερικό ανταγωνιστή τους.

Και το μεγαλύτερο όπλο στην φαρέτρα τους δεν είναι άλλο από τον οδηγό-αστέρα της ομάδας, Μαξ Φερτστάπεν. Το τρομερό παιδί της Red Bull ήταν ανέκαθεν πιστό στον Χέλμουτ Μάρκο και όχι στον Κρίστιαν Χόρνερ. Κατά συνέπεια θα στηρίξει τον μέντορά του όποτε θεωρήσει ότι πρέπει. Εξάλλου το απέδειξε και στην Σαουδική Αραβία.

Advertisement

Κάπως έτσι εξηγούνται, λοιπόν, και οι δηλώσεις του μπαμπά Φερστάπεν εναντίον του Χόρνερ στο Μπαχρέιν. Ωστόσο ο Χόρνερ δεν έδειξε να… μασάει από την μίνι ανταρσία εντός της ομάδας. Αντιθέτως, ο Βρετανός προκάλεσε την αυστριακή πλευρά να πάρει τον οδηγό της και να φύγει εάν το επιθυμεί.

«Ποιος θα ήθελε να φύγει αυτή τη στιγμή από την ομάδα;» είχε αναρωτηθεί ο Χόρνερ στην Τζέντα. Και δεν έχει άδικο. Η RB20 είναι το καλύτερο μονοθέσιο στο grid, ο ιδιοφυής τεχνικός διευθυντής της ομάδας Άντριαν Νιούι είναι «του Χόρνερ» ενώ και τα περισσότερα υψηλόβαθμα στελέχη της ομάδας αποτελούν προσωπικές επιλογές του Βρετανού. Ο Χόρνερ προετοιμάζει το έδαφος μεθοδικά εδώ και χρόνια.

Βεβαίως υπάρχει και μία μικρή λεπτομέρεια που μπορεί να ανατρέψει τις ισορροπίες. Είδαμε ότι η Red Bull κυριαρχεί εν μέρει λόγω μονοθέσιου και εν μέρει λόγω Φερστάπεν. Και σε περίπτωση που κάποια από τις υπόλοιπες ομάδες πλησιάσει την Red Bull τότε ο Φερστάπεν δεν θα κάνει την διαφορά απλώς από τη νίκη στην κυριαρχία. Η παρουσία του θα είναι απαραίτητη για τη νίκη και μόνο. Και αυτό θα ενισχύσει την θέση των Αυστριακών.

Το μέλλον

Κάπως έτσι, λοιπόν, φτάσαμε στην συνάντηση του Ντουμπάι. Το μήνυμα που περνάει προς τα έξω από τους υψηλά ιστάμενους στην Red Bull είναι ένα: «Προτεραιότητα έχει ο Μαξ να κερδίσει το πρωτάθλημα. Ας ηρεμήσουμε και ας μείνουμε ενωμένοι». Λογικά ο Φερστάπεν θα καταφέρει και φέτος να πάρει το πρωτάθλημα. Και το υπόλοιπο του 2024 φαντάζει μάλλον ήρεμο για τους πρωταθλητές.

Ωστόσο ένα ήρεμο 2024 δεν παρέχει καμία εγγύηση για ένα εξίσου ήρεμο 2025. Ιδίως σε ένα τοπίο στο οποίο εδώ και δύο μήνες υπάρχουν έντονες αναταραχές. Πολλά συμβόλαια κορυφαίων οδηγών λήγουν το 2024 και αρκετοί εξ αυτών θα ψάξουν πιο ανταγωνιστικές ομάδες. Οι Σάινθ, Αλόνσο και Πέρεζ είναι τα μεγαλύτερα ονόματα που θα ψάξουν νέα συμβόλαια για το 2025.

Ήδη ο Χάμιλτον έχει κλείσει με τη Ferrari και στην Mercedes άνοιξε μία θέση. Η Aramco θέλει να εξαγοράσει την Aston Martin και να ρίξει λεφτά με… τη σέσουλα στην F1. Οι Σαουδάραβες θέλουν να φέρουν Φερστάπεν και Νιούι για να γίνουν Red Bull στη θέση της Red Bull!

Αλλά και στην ίδια την Red Bull τα πράγματα δεν είναι πλήρως παγιωμένα. Η θέση του Πέρεζ είναι ακόμη επισφαλής. Ο Μεξικανός πρέπει να αποδώσει εξαίρετα φέτος ώστε να πάρει -ίσως- επέκταση ενός έτους στο Μίλτον Κινς. Και ίσως το ποιος θα πάρει την δεύτερη θέση, δίπλα στον Φερστάπεν, για το 2025 να αποτελέσει μίας πρώτης τάξεως ένδειξη και για το ποιος παίρνει το πάνω χέρι στην εσωτερική διαμάχη της Red Bull. Για την ώρα ο Χόρνερ κερδίζει έδαφος.