Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Ποιος κάνει κουμάντο επιτέλους;

Ελλάδα 3:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιος κάνει κουμάντο επιτέλους;

FORMULA 1

Ποιος κάνει κουμάντο επιτέλους;

FORMULA 1

Το σενάριο του αγώνα στην Τζέντα ήταν μάλλον προβλέψιμο. Οι δύο RB20 έκαναν εύκολα το 1-2 με τον Φερστάπεν νικητή. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον είχε, όμως, το παρασκήνιο στην Red Bull.

Advertisement
Advertisement

Έπειτα από την ανακοίνωση της αθώωσης Χόρνερ στις 28 Φεβρουαρίου, όλοι πιστέψαμε ότι το εσωτερικό ζήτημα στην Red Bull είχε λήξει. Κάναμε λάθος.

Έκτοτε είχαμε κατά σειρά: Την διαρροή προς υψηλά ιστάμενα στελέχη της F1, υποτιθέμενων στοιχείων που ενοχοποιούσαν τον Χόρνερ, τις εμπρηστικές δηλώσεις του πατρός Φερστάπεν κατά του Χόρνερ, την γυναίκα που έκανε την καταγγελία κατά του Χόρνερ να τίθεται σε διαθεσιμότητα, τον Χέλμουτ Μάρκο να διερευνάται επίσης από την Red Bull και να κινδυνεύει και εκείνος να τεθεί σε διαθεσιμότητα, τον Μαξ Φερστάπεν να υπερασπίζεται δημοσίως τον Μάρκο και τον CEO αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Red Bull, Όλιβερ Μίντσλαφ να φτάνει εσπευσμένα στην Τζέντα για να ηρεμήσουν τα πνεύματα. Ουφ!

Το μεγάλο βήμα

Πριν, όμως, δούμε το σήμερα ας κάνουμε ένα σύντομο ταξίδι στο παρελθόν της Red Bull. Το 2004 ο ιδρυτής της Red Bull GmbH, Ντίτριχ Μάτεσιτς αποφασίζει να κάνει το μεγάλο βήμα και να φτιάξει την δική του ομάδα Formula 1. Αγοράζει από την Ford το αποτυχημένο project της Jaguar Racing για 1 δολάριο, υπό την αίρεση ότι θα επενδύσει ακόμη 400 εκατομμύρια εντός των επόμενων τριών ετών.

Advertisement
Advertisement

Ως επικεφαλής της Red Bull Racing τοποθετείται ο νεαρός Κρίστιαν Χόρνερ, ιδρυτής της ομάδας μικρότερων κατηγοριών μονοθέσιων, Arden Racing. Ο Χόρνερ συναντά στην RBR έναν παλιό του γνώριμο, ονόματι Χέλμουτ Μάρκο.

Ο Μάρκο είναι πρώην οδηγός F1, επικεφαλής της Red Bull Junior Team η οποία έτρεχε εναντίον της Arden Racing του Χόρνερ σε F3 και F3000, ενώ είναι και ο υπεύθυνος του προγράμματος εξέλιξης οδηγών της Red Bull. Λεπτομέρεια: Ο Μάρκο δεν θα δουλεύει για την ομάδα της F1 αλλά για την μητρική Red Bull GmbH. Είναι δηλαδή ο άνθρωπος του Μάτεσιτς εντός της Red Bull Racing.

Καταξίωση

Οι δύο πρώην αντίπαλοι δείχνουν να συνεργάζονται αρμονικά. Η RBR και η Toro Rosso ανεβαίνουν συνεχώς. Αποκορύφωμα η περίοδος 2010-2013 με 4 συνεχόμενα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών.

Advertisement

Ακολουθεί η δύσκολη (για όλους πλην Mercedes) περίοδος 2014-2020. Μέσα σε αυτό το διάστημα η Red Bull παρά το ότι δεν κερδίζει πολλούς αγώνες καταφέρνει δύο σημαντικά πράγματα. Από τη μία κρατάει σχεδόν όλα τα κορυφαία στελέχη της και από την άλλη συνεχίζει να αναδεικνύει νέους ταλαντούχους οδηγούς.

Ένας εξ αυτών είναι και ο Μαξ Φερστάπεν ο οποίος μπαίνει στο πρωτάθλημα το 2015 με την Toro Rosso πριν κλείσει τα 18 του χρόνια. Έναν χρόνο μετά θα οδηγεί για την Red Bull. Ο Φερστάπεν είναι το… πουλέν του Μάρκο. Τον είχε αρπάξει λίγα χρόνια νωρίτερα μέσα από τα χέρια του Τότο Βολφ και τον φυλάει ως κόρη οφθαλμού!

Advertisement

Ο Χόρνερ έχει αρχικά τις αντιρρήσεις του για τον νεαρό Μαξ. Ωστόσο η νίκη στην Βαρκελώνη το 2016 τον πείθει. Οι άνθρωποι της Red Bull πρέπει να κάνουν υπομονή μέχρι το 2021 για να δικαιωθεί η πολυετής τους προσπάθεια. Από το 2022 και μετά, μάλιστα, η αυστριακή ομάδα κυριαρχεί πλήρως.

Δυσαναπλήρωτο κενό

Το φθινόπωρο του 2022, όμως, ο Μάτεσιτς πεθαίνει. Όλα αυτά τα χρόνια η παρουσία του ιδρυτή της Red Bull μπορεί να ήταν διακριτική. Ωστόσο κρατούσε ενωμένη την ομάδα ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές της.

Οι παρεμβάσεις του Μάτεσιτς στα της Red Bull Racing ήταν ελάχιστες και μόνο όταν δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς. Κουμάντο έκανε ο Χόρνερ -ο οποίος είχε στενές σχέσεις με τους κορυφαίους τεχνικούς της ομάδας- με τον Μάρκο να παρατηρεί από κοντά και να έχει τον πρώτο λόγο στους οδηγούς.

Advertisement

Θα μπορούσαμε να πούμε, δηλαδή, ότι η ομάδα σε ότι αφορούσε το στελεχιακό και τεχνικό δυναμικό της ελεγχόταν από τον Χόρνερ. Εξάλλου ήταν εκείνος ο οποίος είχε φέρει τον Νιούι στην ομάδα. Ωστόσο οι περισσότεροι οδηγοί της ομάδας ήταν «του Μάρκο». Δηλαδή της μητρικής Red Bull GmbH. Ο Μάτεσιτς ήταν ο συνδετικός κρίκος των δύο αυτών πόλων. Η απώλειά του αφήνει ένα δυσαναπλήρωτο κενό.

Η νέα εποχή

Το 49% της Red Bull GmbH περνάει στον γιο του Ντίτριχ, Μαρκ Μάτεσιτς. Το υπόλοιπο 51% ανήκει στην οικογένεια Γιουβίντια, με την οποίαν ο Ντίτριχ είχε ιδρύσει την Red Bull. Ο Χόρνερ έχει άριστες σχέσεις με τους Ταϊλανδούς. Φαίνεται, όμως, ότι ο Μαρκ Μάτεσιτς προτιμάει μάλλον τον Χέλμουτ Μάρκο.

Η πρόσφατη εσωτερική κρίση στην Red Bull ήταν αποκαλυπτική. Τόσο για την διάρθρωση της ομάδας όσο και για το ποιες είναι οι υποομάδες εντός της Red Bull. Η παρατεταμένη κρίση οδήγησε στις επιθετικές δηλώσεις του Γιος Φερστάπεν κατά του Χόρνερ.

Αρκετοί σοκαρίστηκαν από αυτές. Ακόμη πιο σοκαριστικές, όμως, ήταν οι δηλώσεις του Μαξ την Παρασκευή. Το χρυσό παιδί της Red Bull δήλωσε ουσιαστικά ότι η παραμονή του στην ομάδα εξαρτάται από εκείνην του Μάρκο. Θα πρέπει να θεωρούμε τους Φερστάπεν-Μάρκο ως ένα στρατόπεδο.

Το Σάββατο ο Όλιβερ Μίντσλαφ έφτασε εσπευσμένα στην Τζέντα για να πέσουν οι τόνοι. Ο Μάρκο απαλλάχθηκε από την όποια διερεύνηση εις βάρος του και οι RB20 έκαναν το 1-2 άνετα. Ωστόσο μετά τον αγώνα ο Χόρνερ απάντησε εμμέσως στον Μαξ Φερστάπεν. «Η ομάδα είναι πάνω από όλα. Ο Μαξ είναι ένας φανταστικός οδηγός αλλά κανείς μας δεν είναι μεγαλύτερος από την ομάδα» δήλωσε ο Χόρνερ. Το σήριαλ αυτό δείχνει ότι θα έχει και άλλα επεισόδια, ώσπου να φανεί τελικά ποιος είναι το πραγματικό αφεντικό στην Red Bull Racing.