Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 GP Μ. Βρετανίας: Η μητέρα των μαχών (+video)

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Το Βρετανικό Grand Prix ήταν, μέχρι στιγμής, ο πιο δραματικός αγώνας της σεζόν. Οι μάχες στην πίστα ήταν συγκλονιστικές και τα απρόοπτα, ήδη από τον πρώτο γύρο, πολλά. Φυσικά, υπήρξαν πολλές στιγμές οι οποίες καθόρισαν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό το τελικό αποτέλεσμα. Ας δούμε την κάθε μία ξεχωριστά.

Ξεκινάμε με την πρώτη εκκίνηση και το ατύχημα του Zhou που προκάλεσε και την διακοπή του αγώνα. Ο Κινέζος οδηγός της Alfa έπειτα από μία εξαιρετική εμφάνιση στο βρεγμένο ξεκινούσε 9ος ανάμεσα στους Russell και Latifi. Ο οδηγός της Mercedes είχε επιλέξει την hard γόμα ενώ ο Latifi την soft. Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων η Williams εκτοξεύτηκε κυριολεκτικά στην 8η θέση ενώ και ο Zhou είχε κερδίσει έδαφος σε σχέση με τον Russell.

Όμως ανάμεσα στην Alfa και την Mercedes είχε μπει ο Gasly, ο οποίος θα ακουμπούσε με τον Russell, στέλνοντας την W13 συστημένη στο πίσω μέρος της Alfa Romeo. Η μεγάλη ταχύτητα αλλά και η ασυνήθιστη γωνία πρόσκρουσης, αναποδογύρισαν αμέσως το μονοθέσιο του Zhou. Η C42 κατευθύνθηκε αναποδογυρισμένη με πολλά χιλιόμετρα προς την έξοδο διαφυγής.

Το roll over hoop της Alfa λειτούργησε αρχικά. Όμως λόγω της μεγάλης ταχύτητας με την οποίαν το αυτοκίνητο σερνόταν στο οδόστρωμα αλλά και του ότι μετά από λίγα μέτρα ακολουθούσε αμμοπαγίδα, αυτό δεν ήταν αρκετό. Εκεί, χρειάστηκε το Halo για να κρατήσει το κεφάλι του Zhou σε ασφαλή απόσταση από το έδαφος.

Ο Κινέζος ήταν επίσης τυχερός και κατά τις περιστροφές στο χαλίκι και πάνω από τα προστατευτικά ελαστικά. Προσγειώθηκε δε, ευτυχώς, ανάμεσα στον προστατευτικό φράχτη και την μπαριέρα. Ήταν μία ανατριχιαστική στιγμή, η οποία σε παλιότερες εποχές ίσως είχε αποβεί μοιραία. Όχι μόνο για τον οδηγό αλλά και για αρκετούς θεατές.

Παράπλευρες απώλειες-γιατί η εκκίνηση δόθηκε από τις αρχικές θέσεις;

Με τα μονοθέσια να επιβραδύνουν λόγω της πρώτης σύγκρουσης οι οδηγοί στο πίσω μέρος του grid βρέθηκαν σε δύσκολη θέση. Καθώς στην πρώτη στροφή του Silverstone τα μονοθέσια επιταχύνουν, ακόμη και ένα μικρό σήκωμα του γκαζιού από το προπορευόμενο μονοθέσιο μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Αυτό συνέβη και στην επαφή του Vettel με τον Albon.

Ο Γερμανός χτύπησε το πίσω μέρος της Williams και την έστειλε πρώτα πάνω στην Alpine του Ocon και έπειτα πάνω στην Alpha Tauri του Tsunoda. Ο Albon -όπως και ο Zhou- θα μεταφερόταν επίσης στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους. Λόγω των συγκρούσεων της πρώτης εκκίνησης θα εγκατέλειπαν οι Zhou, Russell και Albon.

Αξίζει να αναφέρουμε εδώ την αντίδραση του Russell μετά το ατύχημα που είχε με τον Zhou. Ο Βρετανός μόλις βγήκε από το αυτοκίνητο έτρεξε αμέσως στο σημείο που είχε προσγειωθεί η Alfa Romeo για να δει αν είναι καλά ο συναθλητής του αλλά και για να βοηθήσει με όποιον τρόπο μπορούσε. Όταν το ευ αγωνίζεσθαι γίνεται με πράξεις και όχι στα λόγια όπως είναι πολύ της μόδας τελευταία.

Άλλη παράπλευρη απώλεια της κόκκινης σημαίας, όμως, ήταν και η χαμένη ευκαιρία του Verstappen να κρατήσει την πρωτοπορία που είχε πάρει στην πρώτη στροφή από τον Sainz. Καθώς δεν είχαν περάσει όλα τα μονοθέσια την δεύτερη γραμμή του SC διακοπεί ο αγώνας, η επανεκκίνηση θα γινόταν με τις αρχικές θέσεις του grid.

Θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε την στρατηγική της Red Bull με τα soft. Η λογική υπαγορεύει ότι ο Verstappen θα πήγαινε για δύο pit-stops, ενώ οι περισσότεροι -όπως αποδείχτηκε- επέλεξαν το ένα. Θα μπορούσε ο ανώτερος ρυθμός της RB18 του Max να καλύψει το ένα παραπάνω Pit-stop; Δεν θα το μάθουμε ποτέ.

Μπορούσε ο Hamilton να κερδίσει τον αγώνα;

Η Mercedes, όπως αναμενόταν, παρουσιάστηκε πολύ δυνατή στο Silverstone. Ιδίως στον τομέα της διαχείρισης των ελαστικών. Το stint του Hamilton με τα medium ήταν αποκαλυπτικό για την δυνατότητα του γερμανικού μονοθέσιου να κρατήσει σε καλή κατάσταση τα Pirelli. Επιπλέον και οι ταλαντώσεις που παρουσίαζε η W13 ήταν αρκετά πιο ήπιες σε σχέση με το Baku ή ακόμη και το Μονακό.

Ο ρυθμός αγώνα του Hamilton ήταν πολύ ανταγωνιστικός. Πριν το safety car, μάλιστα, ο Βρετανός φαινόταν ικανός να φτάσει τον Sainz στην δεύτερη θέση και ίσως να τον περάσει. Θα μπορούσε άραγε ο Hamilton να κερδίσει κιόλας;

Η απάντηση είναι πως μάλλον όχι. Ίσως, ο Hamilton να έφτανε πίσω από τον Sainz έχοντας πιο φρέσκα hard. Το να τον προσπερνούσε, όμως, θα ήταν μία διαφορετική ιστορία. Φυσικά δεν συζητάμε καν για την περίπτωση του Leclerc ο οποίος βρισκόταν πιο μπροστά στην πίστα.

Η Mercedes, όντως, φάνηκε καλύτερη -όπως και στην Βαρκελώνη- αλλά όχι σε βαθμό που να μπορεί να κερδίσει στα ίσια μια Red Bull ή μία Ferrari στην πίστα. Ακόμη και με ελαφρώς πιο φρέσκα ελαστικά. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την συμπεριφορά του γερμανικού μονοθέσιου στο Spielberg την επόμενη εβδομάδα. Εάν βρεθεί κι εκεί κοντά στις Red Bull-Ferrari τότε αυτό θα σημαίνει ότι η βελτίωσή της είναι πραγματική και ανεξάρτητη του τύπου πίστας στον οποίον αγωνίζεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Μ. Βρετανίας: Η τύχη χαμογελά στον Carlos (+video)
Ανατριχιαστικό video: Απίστευτο το πως σώθηκε από αυτό το ατύχημα ο Zhou (+video)
F1 GP Μ. Βρετανίας: Κρυμμένος σε κοινή θέα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto