Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Μαϊάμι: Ασταμάτητος!

Ελλάδα 3:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Μαϊάμι: Ασταμάτητος!

FORMULA 1

F1 GP Μαϊάμι: Ασταμάτητος!

FORMULA 1

Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε εμφατικά στο Μαϊάμι με μία ακόμη «συλλεκτική» εμφάνιση. Το υπόλοιπο grid απλώς δεν είχε απάντηση στον εκπληκτικό ρυθμό του Ολλανδού. Ακόμη και ο Σέρτζιο Πέρεζ.

Advertisement
Advertisement

Αυτή ήταν μάλλον η καλύτερη φετινή εμφάνιση του Μαξ. Ο πρωταθλητής ενώ έπαιρνε την θέση του στην σχάρα εκκίνησης είχε μπροστά του ένα αρκετά περίπλοκο αγώνα.

Έπειτα από το χθεσινό του λάθος στο Q3, ο Ολλανδός είχε βρει εαυτόν σε μία ασυνήθιστη θέση. Η RB19 με τον αριθμό 1 έπρεπε να σταματήσει στο ένατο gridbox, δίπλα σε μονοθέσια τα οποία συνήθως δεν συναντά στην αρχή ενός αγώνα. Την ίδια στιγμή, ο Πέρεζ, οκτώ θέσεις πιο μπροστά, έβλεπε μόνο την πρώτη στροφή.

Advertisement
Advertisement

Ο αγώνας έκρυβε αρκετές παγίδες για τον Μαξ. Σίγουρα, η ανωτερότητα της RB19 έναντι των υπόλοιπων μονοθέσιων ήταν μία σημαντική παράμετρος που θα λειτουργούσε υπέρ του στον αγώνα. Ωστόσο υπήρχαν και πολλές άλλοι παράμετροι που μπορούσαν να λειτουργήσουν εις βάρος του.

Η κυριότερη από αυτές ήταν η εκκίνηση από το μέσο του grid. Μία πιθανή επαφή στα πρώτα μέτρα του αγώνα θα ήταν αρκετή για να στείλει από νωρίς τον Μαξ στα pits και να χαρίσει στον Σέρτζιο ένα εύκολο απόγευμα Κυριακής.

Advertisement

Ο Φερστάπεν έπρεπε να επιβιώσει από την εκκίνηση, να προσπεράσει γρήγορα -και χωρίς απρόοπτα- τα μονοθέσια ανάμεσα σε εκείνον και τον Τσέκο και μετά να κρατηθεί με την σκληρή γόμα κοντά στον teammate του ο οποίος είχε ξεκινήσει με την μέση. Ο δρόμος προς τη νίκη, λοιπόν, ήταν ξεκάθαρος αλλά καθόλου εύκολος για τον Μαξ. Κι όμως ο Ολλανδός τα κατάφερε κάνοντάς το να δείχνει υπερβολικά εύκολο. Ας δούμε πως.

Μία ευχάριστη έκπληξη

Δύο ώρες πριν τον αγώνα η Pirelli είχε δημοσιοποιήσει -όπως συνηθίζει- τις καλύτερες δυνατές στρατηγικές για το GP. Και στις τρεις επιλογές που έδινε η ιταλική εταιρία, η μέση γόμα ήταν το ελαστικό εκκίνησης. Βέλτιστη όλων θεωρούταν η επιλογή του ενός pit-stop με συνδυασμό μέσης-σκληρής.

Σε αυτήν ακριβώς την στρατηγική έβαλε, όπως ήταν λογικό, η Red Bull τον Πέρεζ. Το ίδιο έπραξαν και ακόμη επτά οδηγοί από την πρώτη δεκάδα εκκίνησης. Όλα έδειχναν ότι το μεγάλο στοίχημα θα ήταν η επιμήκυνση του πρώτου stint ώστε στο δεύτερο σκέλος του αγώνα η πιο φρέσκια σκληρή γόμα να δώσει το καθοριστικό πλεονέκτημα.

Advertisement

Από τους οδηγούς της πρώτης δεκάδας μόνο οι Φερστάπεν και Οκόν ξεκίνησαν με την σκληρή γόμα πράγμα. Θα ακολουθούσαν την αντίθετη στρατηγική από τους πρωτοπόρους, ποντάροντας και σε ένα πιθανό αυτοκίνητο ασφαλείας. Το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν βγήκε ποτέ τελικά. Ωστόσο υπήρξε μία άλλη, ευχάριστη έκπληξη για τους δύο οδηγούς.

Λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας οδοστρώματος αλλά και της βροχής που είχε προηγηθεί τα δεδομένα είχαν αλλάξει. Η σκληρή γόμα απέδωσε πολύ καλύτερα από ότι περίμενε η Pirelli. Η πτώση απόδοσης του ελαστικού στο stint -με προσαρμογή του φορτίου καυσίμου- ήταν μόλις 0,003 δευτερόλεπτα! Επιπλέον, η διαφορά απόδοσης με την μέση γόμα ήταν μόλις 2 δέκατα ανά γύρο και όχι 5 όπως θεωρούσε η Pirelli αρχικά.

Τι σήμαινε αυτό; Ότι ξαφνικά αυτό που μετρούσε ήταν το ποιος θα περνούσε περισσότερο χρόνο με την σκληρή γόμα στον αγώνα. Το ελαστικό ήταν κυριολεκτικά… άφθαρτο. Την ίδια στιγμή η μέση γόμα αντιμετώπιζε έντονο πρόβλημα φθοράς, κυρίως στο εμπρός δεξί ελαστικό.

Masterclass

Ο Μαξ πέρασε 15% παραπάνω χρόνο με την σκληρή γόμα σε σχέση με τον Τσέκο. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό για να κερδίσει τον αγώνα. Ο Ολλανδός έπρεπε να εκτελέσει αρκετά προσπεράσματα στους πρώτους γύρους χωρίς να χάσει επαφή με τον Πέρεζ. Οι ζώνες DRS δια δεύτερο συνεχή αγώνα είχαν μικρύνει, πράγμα που θεωρητικά θα δυσκόλευε το έργο του πρωταθλητή.

Ωστόσο, ο Μαξ έδωσε ένα πραγματικό masterclass στο Μαϊάμι. Ήταν όσο γρήγορος χρειαζόταν χωρίς να φθείρει τα ελαστικά του ενώ ταυτόχρονα εκτελούσε άψογα όλα τα προσπεράσματα στα σωστά σημεία. Ασφαλώς το highlight ήταν το διπλό του προσπέρασμα επί των Μάγκνουσεν και Λεκλέρ στην ευθεία των pits.

Ο Αλόνσο είχε δηλώσει ότι περίμενε να δει τον Μαξ στους καθρέπτες του κοντά στον 25ο γύρο. Η Red Bull είχε προσπεράσει την Aston Martin στον 15ο. Ο Φερστάπεν σταμάτησε τελικά στον 45ο γύρο για να περάσει στη μέση γόμα. Ο αγώνας, όμως, ήταν ήδη στο τσεπάκι του. Δεν άργησε να φτάσει τον Πέρεζ και έπειτα από σύντομη μονομαχία να σφραγίσει την καλύτερη φετινή του εμφάνιση με μία ακόμη νίκη.

Πολλοί θα αναρωτηθούν για το εάν η Red Bull έπρεπε να είχε βάλει και τον Πέρεζ στην ίδια στρατηγική με τον Μαξ. Κρίνοντας εκ των υστέρων -αγαπημένο σπορ πολλών- θα λέγαμε πως ναι. Μία τέτοια επιλογή, όμως, δεν θα ήταν ρεαλιστική από την στιγμή που ούτε και η Pirelli δεν την είχε προτείνει. Άλλωστε ο Φερστάπεν επέλεξε την σκληρή γόμα λόγω της θέσης εκκίνησής του. Εάν είχε την pole πιστεύουμε ότι κι εκείνος θα φορούσε την μέση γόμα στην αρχή.

Εξάλλου δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την ανωτερότητα ρυθμού που επέδειξε ο Ολλανδός στο Μαϊάμι έναντι του teammate του. Ασχέτως γόμας, φορτίου καυσίμου ή θερμοκρασίας οδοστρώματος. Ο Μαξ ήταν απλώς ταχύτερος από τον Τσέκο, όπως περιμέναμε άλλωστε, σε μία χάραξη σαν του Μαϊάμι.

Η καλύτερη δυνατή ισορροπία

Ο Αλόνσο ήταν εκείνος που εκτέλεσε καλύτερα από όλους την προτεινόμενη στρατηγική της Pirelli. Καθυστέρησε όσο μπορούσε τον δικό του ανεφοδιασμό και λίγους γύρους αργότερα προσπέρασε εύκολα τον Σάινθ για να πάρει μία ακόμη 3η θέση. Ο Σάινθ έχασε και την 4η θέση τελικά από τον Ράσελ. Έτσι, η ποινή 5 δευτερολέπτων που πήρε ο οδηγός της Ferrari για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pitlane δεν επηρέασε το αποτέλεσμα του αγώνα.

Η Aston Martin AMR23 είναι το καλύτερα ισορροπημένο μονοθέσιο μετά την RB19. Υπό την έννοια ότι μπορεί και λειτουργεί το ίδιο καλά τόσο με χαμηλό φορτίο καυσίμου στις κατατακτήριες όσο και κατά τη διάρκεια του αγώνα. Φυσικά δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε και την συμβολή του Αλόνσο στην εικόνα αυτή.

Από την άλλη οι Mercedes και Ferrari έχουν δύο εξαιρετικά… ιδιότροπα μονοθέσια. Η W14 είναι πολύ κακή με χαμηλό φορτίο καυσίμου αλλά εξαιρετική στα πιο μακρά stints. Αντίστροφη είναι η συμπεριφορά της SF-23. Εξαιρετική στις κατατακτήριες αλλά πολύ μέτρια στους αγώνες. Τόσο μέτρια που ο Λεκλέρ χθες δεν μπορούσε να προσπεράσει την Haas του Μάγκνουσεν για μεγάλο μέρος του αγώνα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η σκληρή γόμα δεν λειτούργησε μόνο στην Ferrari εχθές!

Έπειτα από πέντε αγώνες έχει γίνει κατανοητό, βέβαια, ότι καμία από τις παραπάνω ομάδες δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί την Red Bull φέτος. Μπορεί σε πίστες όπως το Μονακό ή η Σιγκαπούρη να υπάρξουν εκπλήξεις. Αλλά θα μιλάμε για περιστασιακές εκλάμψεις παρά για συνεχή ανταγωνισμό. Η Red Bull έχει φτιάξει το καλύτερο μονοθέσιο της ιστορίας της και ο Φερστάπεν βρίσκεται στο αποκορύφωμά του. Ίσως απλώς θα έπρεπε να τους απολαύσουμε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Παρέλαση από διασημότητες στο GP του Μαϊάμι!
F1 GP Μαϊάμι: Το δώρο του Σαρλ (+video)
F1 GP Μαϊάμι: Πλήρης κυριαρχία Φερστάπεν!