FORMULA 1

Mercedes εναντίον Ferrari: Με το βλέμμα στο 2025;

Ελλάδα 2:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mercedes εναντίον Ferrari: Με το βλέμμα στο 2025;

FORMULA 1

Mercedes εναντίον Ferrari: Με το βλέμμα στο 2025;

FORMULA 1

Οι Mercedes και Ferrari είδαν φέτος την Red Bull να τις αφήνει… μίλια μακριά. Έτσι περιορίστηκαν στην διεκδίκηση της 2ης θέσης. Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τις δύο ομάδες;

Advertisement

Ασφαλώς οι άνθρωποι -αλλά και οι οπαδοί- των δύο ομάδων περίμεναν πολύ διαφορετικό το 2023. Οι της Ferrari ευελπιστούσαν σε ένα ξεκίνημα παρόμοιο με το περσινό.

Από την άλλη, οι της Mercedes, έχοντας τελειώσει αρκετά δυναμικά το 2022, πίστευαν ότι η ανοδική αυτή τάση θα μεταφερόταν και στο 2023. Ωστόσο ήδη από τις χειμερινές δοκιμές του Μπαχρέιν είχε γίνει εμφανές ότι οι ελπίδες των δύο ομάδων δεν ήταν βάσιμες.

Advertisement

Η Red Bull ήταν σε δική της κατηγορία από την αρχή μέχρι το τέλος της σεζόν. Ακόμη χειρότερα για του δύο αιώνιους, η ψαλίδα είχε ανοίξει αντί να κλείσει. Η Ferrari τα πήγε συνολικά χειρότερα φέτος από ότι πέρσι. Όσο για την Mercedes είχε μία σεζόν σχεδόν πανομοιότυπη με την περσινή. Μόνο που φέτος δεν υπήρξε κάποια νίκη για να σώσει κάπως τα προσχήματα.

Κρίνοντας εκ των υστέρων, τα αίτια για την πτώση αυτή είναι αρκετά προφανή. Στην Ferrari είχαμε αλλαγή στην κορυφή της ομάδας με την παραίτηση Μπινότο και την έλευση Βασέρ. Επίσης υπήρξαν αποχωρήσεις αρκετών υψηλόβαθμων τεχνικών από την Scuderia, πράγμα που οδήγησε σε μία μίνι αναδιοργάνωση όλου του τεχνικού επιτελείου.

Advertisement

Στην Mercedes αντιλήφθηκαν από νωρίς ότι η W14 μπορεί να ήταν ελαφρώς καλύτερη της W13, όμως κουβαλούσε πολλά από τα εγγενή μειονεκτήματα της προκατόχου της. Έτσι βρήκαν έναν εύσχημο τρόπο να απολύσουν τον υπεύθυνο του προβληματικού concept, Μάικ Έλιοτ. Τα ηνία του τεχνικού τμήματος έχει ξανά ο Τζέιμς Άλισον.

Advertisement

Φυσικά όταν υπάρχουν τόσο μεγάλες αλλαγές κατά τη διάρκεια της σεζόν σε μία ομάδα, δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε πολλά από αυτήν. Και αυτό ακριβώς συνέβη φέτος τόσο με την Mercedes όσο και με την Ferrari.

Αντίστροφες πορείες

Στον τομέα των επιδόσεων, οι W14 και SF-23 είχαν διαφορετικά προβλήματα. Η Mercedes ήταν γενικά πολύ πιο ανταγωνιστική στους αγώνες παρά στις κατατακτήριες. Η διαχείριση των Pirelli από το γερμανικό μονοθέσιο -και κυρίως τον Χάμιλτον- υπήρξε πολύ καλύτερη από πέρσι.

Advertisement

Ωστόσο στις κατατακτήριες τα πράγματα δεν ήταν το ίδιο καλά. Πολλές φορές οι Ράσελ-Χάμιλτον αγκομαχούσαν για το Q3, ενώ η μέση θέση εκκίνησής τους ήταν η 6η. Αυτό σε συνδυασμό με την πολύ χαμηλή τελική του μονοθέσιου στους περισσότερους αγώνες δεν τους επέτρεπε να κερδίσουν εύκολα θέσεις ή να παλέψουν για τη νίκη.

Αντίστροφα ήταν τα πράγματα για την Ferrari. Η SF-23 τα πήγαινε πολύ καλύτερα στις κατατακτήριες από ότι στον αγώνα. Ο Λεκλέρ κατέκτησε 5 pole και ο Σαίνθ 2. Μόνο μία εξ αυτών, όμως, μεταφράστηκε σε νίκη.

Επρόκειτο για την pole του Σάινθ στην Σιγκαπούρη, στον μόνο κακό φετινό αγώνα της Red Bull. Ακόμη και εκεί, όμως, ο Ισπανός έπρεπε να επιστρατεύσει κάθε ικμάδα της αγωνιστικής του ευφυΐας ώστε να αντισταθμίσει το μειονέκτημα της SF-23 στην διαχείριση των Pirelli.

Παρόμοια μονοπάτια

Έτσι οι δύο ομάδες πρέπει να επιλύσουν διαφορετικά ζητήματα στα μονοθέσια τους ενόψει του 2024. Όμως τα μονοπάτια που έχουν επιλέξει, θα λέγαμε, ότι είναι παρόμοια.

Η SF-23 είχε κάνει κάποια θετικά βήματα. Ωστόσο δεν ήταν αρκετά ώστε η Ferrari να ανταγωνίζεται την Red Bull και πολλές φορές ακόμη και τις Mercedes ή McLaren. Όλα δείχνουν ότι το νέο μονοθέσιο της Scuderia θα είναι μία εντελώς νέα σύλληψη.

Το ίδιο θα συμβεί και με την Mercedes, εάν κρίνουμε από το ότι ο Άλισον δουλεύει από τον Απρίλιο επάνω σε ένα νέο concept. Οι δύο ομάδες, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα κάνουν ένα ολικό reset για του χρόνου.

Εάν οι λύσεις τους αποδειχθούν επιτυχημένες τότε είναι πολύ πιθανό να κερδίσουν μερικούς αγώνες το 2024. Δύσκολα, όμως, θα διεκδικήσουν το πρωτάθλημα. Ιδίως απέναντι σε μία Red Bull η οποία χτίζει επάνω στην αρχική της ιδέα από το 2022.

Πιο ρεαλιστικός στόχος για τις δύο ομάδες είναι εκείνος του 2025. Απλώς η επόμενη χρονιά θα είναι κρίσιμη για το ποια από τις δύο θα πάρει το… χρίσμα για να τα βάλει με την Red Bull.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Άμπου Ντάμπι: Η τελευταία pole της χρονιάς στον Φερστάπεν
Φερστάπεν: Πώς κέρδισε τον Λεκλέρ για την pole (+video)
Φερστάπεν-Red Bull: Μία ιστορική σεζόν! (+video)