Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

Mario Andretti: Αξίζουμε περισσότερο σεβασμό!

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Ο Mario Andretti σε πρόσφατη συνέντευξή του εμφανίστηκε ενοχλημένος από την αντιμετώπιση της οποίας έχει τύχει η ομάδα του γιου του, Michael στην προσπάθειά της να μπει στην Formula 1. Ο πρωταθλητής του 1978 τόνισε ότι ο φάκελος συμμετοχής της Andretti Global είναι πλήρης και ότι όλα εξαρτώνται πλέον από την Liberty.

Τα πολιτικά παιχνίδια σχετικά με την είσοδο της Andretti στο πρωτάθλημα καλά κρατούν. Παρόλο που ο Michael Andretti έχει αποδεχτεί όλους τους όρους για την συμμετοχή του από το 2024, φαίνεται ότι πολλοί εντός του Piranha club δεν είναι ακόμη ευχαριστημένοι. Ένας από αυτούς είναι αναμφίβολα ο Toto Wolff.

Ο επικεφαλής της Mercedes είχε δηλώσει πρόσφατα σχετικά με την περίπτωση της Andretti: “Όλες οι ομάδες έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά κατά την τελευταία δεκαετία. Για να μπει μία νέα ομάδα στο πρωτάθλημα θα πρέπει να μας αποδείξει ότι θα φέρει περισσότερα λεφτά από όσα θα μας κοστίσει. Μπορούμε να συζητήσουμε όσο θέλουν αλλά αυτή η απόδειξη δεν έχει παρασχεθεί ακόμη“.

Όπως ήταν φυσικό, αυτή η συγκεκαλυμένη πρόκληση του Wolff δεν θα μπορούσε να περάσει αναπάντητη. Ο Mario Andretti μπορεί να μην έχει κάποιο πόστο επίσημα στην Andretti Autosport. Όμως, λειτουργεί ως πρεσβευτής της ομάδας του Michael, χάρη στο όνομα και τις διασυνδέσεις του. “Ο Toto Wolff μίλησε ανοιχτά για την αξιοπιστία μας. Βρίσκω αυτού του είδους την κριτική εξαιρετικά ασεβή. Δραστηριοποιούμαστε πολλά περισσότερα χρόνια από ότι εκείνος στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Σέβομαι την επιτυχία του αλλά αυτή δεν του δίνει το δικαίωμα να μας περιφρονεί” δήλωσε ο Mario.

Τοκογλυφία

Ο νικητής του 1969 στο Indy500 συνέχισε χωρίς να “μασήσει” τα λόγια του: “Είχαμε πολύ καλή συνεργασία με την FIA και πληρούμε όλες τι προϋποθέσεις. Τώρα απλά περιμένουμε να μας δώσουν ένα νούμερο. Πόσο θέλουν να πληρώσουμε τις ομάδες για να μπούμε. Ξέρουμε ότι το ποσό είναι γύρω στα 200 εκατομμύρια. Τώρα μπορεί να θέλουν περισσότερα, δεν ξέρω. Είναι ένα είδος τοκογλυφίας“.

Φαίνεται, μάλιστα, ότι ο Andretti πιστεύει ότι υπό το προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς του σπορ, το θέμα θα είχε ήδη επιλυθεί: “Θα ήταν διαφορετικά με τον Bernie Ecclestone. Η Liberty έχει δώσει πολλή δύναμη στις ομάδες“.

Εξέφρασε δε την βεβαιότητα ότι το project της Andretti δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από εκείνα των ομάδων που συμμετέχουν ήδη: “Όλο μας ρωτάνε πώς θα καταφέρουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Ας είναι αυτό το μόνο μας πρόβλημα τους απαντάω. Δεν χρειάζεται να προσλάβουμε κανέναν, έχουμε το προσωπικό με την απαραίτητη εμπειρία. Και στον οικονομικό τομέα έχουμε τους κατάλληλους εταίρους. Σχεδιάζουμε το πρόγραμμά μας εδώ και καιρό. Αξίζουμε περισσότερο σεβασμό“.

Η Liberty σε σταυροδρόμι

Κρίσιμος θα είναι ο ρόλος της Liberty για την είσοδο της Andretti. Η αμερικανική εταιρία θα πρέπει να αποφασίσει εάν επιθυμεί να στηρίξει το μέλλον του σπορ σε ιδιωτικές ομάδες που έχουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ως αποκλειστικό τους αντικείμενο ή στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Για την ώρα φαίνεται πώς κλίνει περισσότερο προς το δεύτερο σενάριο. Όμως, αυτό πιστεύουμε ότι θα ήταν λάθος για το μέλλον της F1. Άλλωστε, ιστορικά η Formula 1 βασίστηκε σε ανεξάρτητους κατασκευαστές παρά στα μεγάλα εργοστάσια, τα οποία έχουν ένα ιστορικό διακοπτόμενων συμμετοχών στο πρωτάθλημα.

Και αυτό είναι λογικό. Ο σκοπός ύπαρξης μιας αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι οι αγώνες, αλλά το εμπορικό κέρδος. Η Formula 1 -και η κάθε F1- είναι κυρίως ένα μέσο marketing για τις μεγάλες εταιρίες. Υπάρχουν, όμως, άλλες προτεραιότητες οι οποίες υπαγορεύουν την γενικότερη στρατηγική τους.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό της Honda. Οι Ιάπωνες εγκατέλειψαν την F1 παρά το ότι έπειτα από χρόνια έγιναν ανταγωνιστικοί και κατάφεραν να πάρουν το πρωτάθλημα με τον Max Verstappen. Ο λόγος; Ήθελαν να στρέψουν κεφάλαια από το πρόγραμμα της F1 στην έρευνα πιο φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών. Η F1 χρειάζεται, λοιπόν, οργανισμούς οι οποίοι θα έχουν ως κύριο σκοπό της ύπαρξής τους την συμμετοχή στους αγώνες Grand Prix.

Η Andretti Global φαίνεται ότι μπορεί να μπει σε αυτήν την κατηγορία. Αμερικανική ομάδα με μεγάλη ιστορία η οποία θα μπορεί να φέρει και Αμερικανούς οδηγούς στο προσκήνιο. Η F1 ποτέ δεν είχε μία τόσο σοβαρή πρόταση συμμετοχής από την άλλη άκρη του Ατλαντικού. Θα αδράξει την ευκαιρία;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 Budget Cap: Είναι… λίγα τα λεφτά
Binotto: Ο Leclerc μεγαλώνει το μύθο της Ferrari όπως ο Gilles Villeneuve
Perez: Λιώμα σε έξαλλο πάρτι στο Μονακό! (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto