Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

FORMULA 1

Andretti: Η άλωση του Piranha Club;

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Ο Michael Andretti συνεχίζει την προσπάθεια για είσοδο στο πρωτάθλημα της F1 από το 2024. Φαίνεται, μάλιστα, πως είναι έτοιμος να πληρώσει και το υπέρογκο τίμημα συμμετοχής των 200 εκατομμυρίων δολαρίων. Όμως, ίσως, ακόμη και αυτό αποδειχτεί ανεπαρκές. Θα πρέπει πρώτα να… αλώσει το διαβόητο Pirnaha Club!

Ήτοι τις ομάδες οι οποίες ήδη συμμετέχουν στο πρωτάθλημα. Τα επιχειρήματα που χρειάζονται είναι φυσικά οικονομικής φύσεως. Και δεν αφορούν στην ικανότητα της Andretti Global να είναι οικονομικά βιώσιμη. Άλλωστε στον αμερικανικό κολοσσό του motorsport ποτέ δεν έλλειψαν τα απαραίτητα κεφάλαια.

Η συμφωνία ομόνοιας προβλέπει ότι ο μέγιστος αριθμός ομάδων στο πρωτάθλημα είναι δώδεκα. Αυτή τη στιγμή οι ομάδες είναι δέκα και θα γίνουν έντεκα εάν εγκριθεί και η συμμετοχή της Andretti. Μία καλή εξέλιξη; Για ορισμένους ίσως και όχι.

Ιδίως εάν συνυπολογιστεί το πώς θα διαμοιράζεται η οικονομική “πίτα” εάν αυξηθεί ο αριθμός των ομάδων. Πολλοί team principals φοβούνται ότι μία ομάδα παραπάνω θα σημαίνει και μικρότερο κομμάτι για την καθεμιά. Και όπως είναι φυσικό κανένας δεν επιθυμεί να ακούσει για μείωση εσόδων σε μία εποχή που η Formula 1 επεκτείνεται συνεχώς.

“Θεωρητικά θα ήταν καλό να έχουμε μία ακόμη αμερικανική ομάδα. Όμως, σήμερα τα έσοδα διαιρούνται με το δέκα. Και όλες οι ομάδες έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά τα τελευταία δέκα χρόνια. Θα πρέπει μία νέα ομάδα να μας φέρνει περισσότερα από όσο κοστίζει. Τότε να το συζητήσουμε” δήλωσε ο Toto Wolff.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Christian Horner: “Οι 10 άδειες έχουν σημαντική αξία. Εάν επεκταθούμε στις 11 ομάδες πρέπει να αναρωτηθούμε πώς θα επηρεαστεί η πληρωμή της κάθε ομάδας. Τα χρήματα είναι ένας σημαντικός παράγοντας”.

Οι απαραίτητες συμμαχίες

Όπως γίνεται αντιληπτό, οι καθιερωμένες ομάδες θέλουν να πειστούν ότι η είσοδος της Andretti θα αυξήσει τα έσοδα της Formula 1 σε τέτοιο βαθμό ώστε να μην δουν τα μερίδιά τους να συρρικνώνονται. Η πληρωμή των 200 εκατομμυρίων μοιάζει συμπαθητική αλλά είναι εφάπαξ. Τι θα γίνει στις επόμενες σεζόν;

Ο Michael Andretti, όμως, φαίνεται πως έχει κάνει αρκετές σωστές κινήσεις μέχρι στιγμής οι οποίες ίσως πείσουν και τους πιο επιφυλακτικούς ομαδάρχες. Αρχικά, το project του φαίνεται ότι είναι καλά μελετημένο. Ο Andretti σκοπεύει με την είσοδο του στην F1 να συμμετάσχει και στις μικρές κατηγορίες των F2 και F3. Οι βάσεις όλων αυτών των ομάδων θα είναι στην Αγγλία, φυσικά. Αναμφίβολα, η είσοδος ενός σοβαρού παίκτη όπως ο Andretti θα αναβαθμίσει το προϊόν. Και αυτό είναι κάτι που θα αποφέρει περισσότερα χρήματα σε όλους τους εμπλεκόμενους.

Επιπλέον, έχει ήδη προσεγγίσει την Renault για συνεργασία στον τομέα των μονάδων ισχύος. Φαίνεται δε ότι διατηρεί άριστες σχέσεις και με τον Zak Brown. Ο επικεφαλής της McLaren δήλωσε, μάλιστα, πως: “Η είσοδος μιας αμερικανικής ομάδας μόνο θετικές επιπτώσεις μπορεί να έχει για την F1”. Άρα έχει ήδη αρχίσει την σύναψη συμμαχιών εντός της F1.

Κρίσιμος θα είναι ο ρόλος της Ferrari στην προσπάθεια του Michael Andretti. Εάν ο Αμερικανός εξασφαλίσει την στήριξη της Scuderia -και των πελατειακών της ομάδων κατ’ επέκταση- τότε θα έχει κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα για την είσοδό του στο πρωτάθλημα από το 2024. Μέχρι στιγμής η ιταλική ομάδα δεν έχει τοποθετηθεί ανοιχτά για το θέμα.

Ευνοϊκή συγκυρία

Τον τελευταίο λόγο στο ζήτημα, όμως, θα τον έχει η ίδια η Liberty Media. Στις επιχειρήσεις δεν υπάρχει ευνοϊκή μεταχείριση λόγω εθνικότητας. Κατά συνέπεια δεν παίζει κανέναν ρόλο για την ιδιοκτήτρια του σπορ το ότι ο Andretti είναι αμερικανικής καταγωγής.

Υπάρχει, ωστόσο, μία ευνοϊκή συγκυρία. Η F1 προσπαθεί συγκροτημένα εδώ και αρκετό καιρό να καθιερωθεί στις ΗΠΑ. Ο ρόλος του Michael Andretti σε αυτό μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμος. Η Andretti Autosport είναι ο μεγαλύτερος οργανισμός στον αμερικάνικο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η επίσης αμερικανική Haas μπορεί να βρίσκεται ήδη στο πρωτάθλημα, δεν μπορεί να συγκριθεί σαν μέγεθος, όμως, με εκείνο της Andretti. Το όνομα μόνο του Andretti  θα φέρει ένα μεγάλο μέρος του παραδοσιακού κοινού motorsport των ΗΠΑ στην Formula 1. Αύξηση του κοινού ισούται και με αύξηση των εσόδων. Για όλους.

Εξίσου σημαντική θα είναι και η πιθανή συμμετοχή ενός ταλαντούχου Αμερικανού οδηγού υπό την σημαία της Andretti στην F1. Εδώ και εβδομάδες ακούγεται το όνομα του Colton Herta ο οποίος είναι ένα από τα μεγάλα νέα ταλέντα της IndyCar Series.

Τρεις αγώνες στις ΗΠΑ, δύο αμερικανικές ομάδες και ένας ή περισσότεροι ταλαντούχοι Αμερικανοί οδηγοί συνιστούν ένα πολύ ελκυστικό μείγμα για την Liberty. Τόσο ελκυστικό που ίσως κάμψει και τις αντιστάσεις των πιο… δύσπιστων μελών του “Piranha Club”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Μαϊάμι: Η κατάκτηση της Αμερικής;
F1 Rewind: Οι Team orders που σημάδεψαν την F1
Las Vegas GP: Πώς η F1 περνάει σε νέα εποχή

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto